online store smart SMART.MD
cauta in site Cauta
menu MENIU
cumpara 0 COȘ
stoc

ру

vom răspunde la întrebare Scrie
Black Friday

Cauta X
Sugestii de cautare XIAOMI MI A3 Samsung Galaxy A50 6/128GB Xiaomi REDMI NOTE 8 PRO Apple iPhone 7 Xiaomi Redmi 7A Samsung Galaxy Note 10 Plus Apple iPhone Xs Xiaomi Mi 9T Pro SAMSUNG Galaxy S10 Samsung Galaxy A10s
Cauta in categoriile
Cu părere de rău la moment nu avem produse cu așa denumire pe site.

Black Friday

Black Friday 2022 este 25 noiembrie 2022

Black Friday va face să sune casele de marcat încă din 25 noiembrie. Este ziua din an în care retailul începe în sfârșit să facă profit, trecând de la "roșu" la "negru". Scoateți portofelele și pregătiți-vă să scoateți niște bani, pentru că vinerea de după Ziua Recunoștinței este cea mai mare zi de cumpărături din an!

Ziua Recunoștinței este o zi în care mulțumim pentru toate lucrurile bune din viață. A doua zi, Black Friday, vă încurajează să vă dați frâu liber lăcomiei cheltuind cât mai mulți bani. Bine ați venit la începutul oficial al sezonului de vacanță! Dar istoria Black Friday este plină de versiuni oficiale și neoficiale ale originilor sale, începând cu numele.

Black Friday se referea inițial la 24 septembrie 1869, când un plan de manipulare a piețelor americane de aur a eșuat, ducând la numeroase falimente în întreaga țară. Și mai tulburătoare este povestea nefondată conform căreia proprietarii de sclavi din sud ar fi primit o "reducere bună" dacă cumpărau sclavi în vinerea de după Ziua Recunoștinței - "Vinerea neagră", într-adevăr!

Dar cea mai faimoasă poveste de "Black Friday" este că retailerii sărbătoresc ziua în care, umplând cuferele cu cumpărători de sărbători, au ajutat afacerile să treacă de la "roșu" la "negru". Deși această poveste este populară, ea nu este în întregime exactă. Deci, care este istoria reală a Black Friday? Pentru asta, trebuie să mergem la Philadelphia.

Ofițerii de poliție din Philadelphia s-au plâns de Black Friday când au fost nevoiți să lucreze în ziua liberă și să facă ore suplimentare în ziua de după Ziua Recunoștinței. Străzile aglomerate din centrul orașului, cu mulțimea de cumpărători, turiști și fani care sosesc a doua zi pentru meciul dintre Army și Navy au făcut ca Black Friday să devină un rai pentru hoții din magazine, precum și un coșmar pentru poliția care controla mulțimea.

Din nefericire, ideea că Black Friday a fost și o bătaie de cap pentru comercianți nu a fost pe placul cumpărătorilor din Philadelphia. Până în 1961, comercianții cu amănuntul din Philadelphia au decis: "Dacă nu poți câștiga, alătură-te nouă", transformând un aspect negativ într-unul pozitiv prin reinventare. În anii '80, Black Friday a devenit sinonimă cu o zi de oferte excelente în comerțul cu amănuntul la nivel național. Astăzi, Black Friday vă invită să faceți cumpărături până la refuz în căutarea celor mai bune oferte ale anului.

Când este Black Friday 2022 în Moldova?

Previziuni pentru Black Friday 2022

Având în vedere numeroasele răsturnări de situație și evenimente care au avut loc în lume în ultimii ani, poate fi dificil de prezis exact ce se va întâmpla în timpul sezonului de cumpărături Black Friday din 2022. Cu toate acestea, pe baza Black Friday 2021 și a tendințelor actuale în materie de cumpărături și de piață, ne putem face o idee despre ce s-ar putea întâmpla în timpul Black Friday 2022.

1. mai multe cumpărături în magazin

În acest moment, majoritatea magazinelor funcționează la fel ca înainte de pandemie - fără a mai fi nevoie de măști și fără a mai fi necesară distanțarea socială. Cumpărătorii au revenit, de asemenea, la o rutină de cumpărături relativ normală. În iunie, CNN a raportat că vânzările din magazine au crescut mai rapid decât cele online în mai 2022. Deși comenzile online reprezintă încă o proporție semnificativă din vânzări, ne așteptăm ca în 2022 cumpărăturile în magazin să fie mai importante decât în 2021 sau 2020.

De asemenea, ne așteptăm ca tradiția cumpărăturilor în magazine la începutul Black Friday să devină mai populară în acest an, chiar dacă cea mai mare parte a vânzărilor se va face online.

2. Unele aspecte legate de lanțul de aprovizionare sunt mai mici decât în 2021.

Întârzierile și stocurile limitate rezultate din problemele lanțului de aprovizionare global au reprezentat o problemă majoră în timpul Black Friday 2021 și pe parcursul întregului sezon de sărbători. În timp ce aceste probleme nu au fost rezolvate în totalitate, raportul Bloomberg raportează că situația nu arată ca severă în 2022.

Cu toate acestea, deoarece cumpărătorii sunt conștienți de problemele lanțului de aprovizionare de anul trecut, este probabil ca în acest an să înceapă să cumpere mai devreme, iar comercianții cu amănuntul vor lua notă.

Este probabil ca Black Friday, la care am asistat în ultimii doi ani, să continue și în 2022. În 2021, am văzut că retailerii au organizat mai multe vânzări înainte de Black Friday începând încă din octombrie și ne așteptăm ca această tendință să continue. În 2022, întreaga perioadă de la Ziua Recunoștinței până la Cyber Monday va rămâne, de asemenea, un eveniment de economisire de lungă durată. În timp ce unii "vânători de chilipiruri" și articole de ultimă oră vor rezista doar câteva minute de Black Friday, o mulțime de oferte online vor fi disponibile pe tot parcursul weekend-ului prelungit. Iar unele articole care se vând rapid de Black Friday vor fi disponibile pe tot parcursul weekend-ului de Ziua Recunoștinței.

4. Impactul inflației

5. Creșterea numărului de comercianți cu amănuntul și a programelor de schimb

Platformele de revânzare au continuat să câștige popularitate în ultimii ani. Între timp, pe măsură ce tot mai mulți comercianți cu amănuntul încep să își lanseze propriile programe de preluare, ne așteptăm să vedem mai multe promoții care să încurajeze cumpărătorii să predea produsele vechi în schimbul unor reduceri mai mari.

6. Apartenența la comerțul cu amănuntul în centrul atenției

Privilegiile pentru cumpărătorii cu abonamente în magazine au fost o tendință în creștere în Black Friday 2021 și ne așteptăm ca această tendință să continue și în Black Friday 2022.

Cele mai bune strategii de programe de loialitate pentru Black Friday 2022 în Moldova

1. livrarea gratuită - principalul stimulent

Livrarea gratuită a fost întotdeauna în fruntea listei de dorințe a majorității participanților la programele de fidelizare. Cu toate acestea, acest stimulent devine un atribut indispensabil de Black Friday, deoarece nu numai că îi scutește pe cumpărători de a sta în mulțime, dar permite și livrarea coletului la ușa lor fără costuri suplimentare, ceea ce reprezintă o economie semnificativă de timp și bani.

Dacă doriți să vă orientați programul de loialitate către publicul de Black Friday, ar trebui să faceți din livrarea gratuită o caracteristică pe deplin accesibilă, chiar și pentru membrii nou înregistrați. Acest lucru va duce, fără îndoială, la o creștere semnificativă a numărului de cumpărători. Și nu vă faceți griji, îl puteți transforma într-un beneficiu temporar, care va înceta după ce se termină Black Friday.

Alternativ, dacă sunteți împotriva ideii de a oferi astfel de recompense de loialitate, chiar și temporar, ați putea să oferiți livrare gratuită standard pentru membrii obișnuiți și să rezervați livrarea gratuită premium din ziua următoare pentru membrii Gold-tier. În acest fel, nu veți devaloriza privilegiile clienților dumneavoastră de prim rang.

2. Accesul timpuriu este un mare potențial

Când vine vorba de recompensele de loialitate, există o oportunitate neexploatată pe care multe companii o trec cu vederea: accesul timpuriu. Este practic gratuit din partea dumneavoastră, deoarece tot ce aveți nevoie este o platformă de fidelizare, unde puteți configura accesul la anumite produse sau vânzări în funcție de segmentele de clienți. Cu toate acestea, este un beneficiu de care clienții sunt pur și simplu înnebuniți.

Oferind acces anticipat ca o caracteristică a programului de loialitate de Black Friday, sunteți cu un pas înaintea concurenței. Clienții vor profita de această ocazie pentru a-și comanda produsele preferate cu câteva zile înainte de începerea aglomerației. Și pentru că își vor finaliza cumpărăturile înainte de Black Friday, nu vor fi tentați de ofertele concurenților.

Accesul timpuriu ca element al programului de loialitate funcționează cel mai bine dacă aveți niveluri: îl puteți rezerva pentru membrii din nivelurile Argint sau Aur, astfel încât clienții care tocmai s-au alăturat să fie motivați să își sporească achizițiile. Ca să nu mai spunem că privilegiul de acces timpuriu este foarte interesant!

Magazinul italian de îmbrăcăminte de lux LuisaViaRoma a dedicat o pagină întreagă prezentării celor mai noi adidași ai săi care intră în acces anticipat. Cu o numărătoare inversă și o imagine seducătoare, cum poți rezista?

3. Treceți la omnichannel!

Programele de fidelizare pot combina achizițiile offline și online, ceea ce face ca o singură imagine a clientului să fie și mai completă. În majoritatea magazinelor de vânzare cu amănuntul, actualizarea profilului de fidelitate după o achiziție este responsabilitatea comerciantului.

Acest lucru nu îndeplinește criteriile unei experiențe omni-canal fără cusur, mai ales de Black Friday. Urmărirea manuală a datelor de fidelizare a clienților în timpul sezonului festiv este un adevărat coșmar, așa că scutiți-vă personalul și investiți într-un dispozitiv POS.

Dacă ați implementat un sistem de ecusoane mobile, cardurile de membru pot fi stocate pe telefoanele clienților. Scanarea ecusonului mobil cu dispozitivul POS înseamnă că soldul de puncte sau orice alte recompense sunt actualizate automat. Este un proces foarte rapid și fără probleme atât pentru comercianți, cât și pentru clienți.

Cele mai bune idei promoționale practice de Black Friday pentru campania dvs. 2022

Idei de vânzare de Black Friday

Să ne uităm la câteva idei de reduceri de Black Friday pe care le puteți folosi.

Donați o parte din vânzare în scopuri caritabile

Oferiți o recompensă pentru o cheltuială minimă

De asemenea, puteți să vă încurajați clienții să cheltuiască o anumită sumă de bani. Avantajul acestei strategii de marketing de Black Friday este că vă puteți planifica și prognoza veniturile pe baza sumei minime pe care vă așteptați să o primiți de la clienți.
Dacă doriți să încercați această strategie, puteți împărți recompensele pe niveluri. Clienții care cumpără mai multe produse primesc și mai multe recompense.

Oferiți pachete de produse sau o cutie misterioasă

O altă modalitate de a da pachetelor de produse un aer de "cutie misterioasă" este să ascundeți unele produse în interiorul pachetului. Și în fiecare zi a vânzării, veți dezvălui un articol misterios unei anumite părți a publicului dumneavoastră.

Pregătiți carduri cadou sau reduceri VIP

Cardurile cadou sunt foarte populare, mai ales în timpul sărbătorilor. Este, de asemenea, una dintre cele mai bune idei de Black Friday pentru întreprinderile mici. Vă încurajați clienții și vizitatorii să cumpere carduri cadou pentru prietenii și membrii familiei lor, în special pentru cei care sunt indeciși cu privire la achiziția lor.
În timpul promoțiilor de Black Friday, puteți, de asemenea, să oferiți reduceri speciale membrilor programului dumneavoastră de fidelizare. Păstrați această reducere doar pentru acel grup VIP. Aceștia au mai multe șanse să vadă beneficiile reducerilor dvs. și vor cumpăra mai mult de la dvs. după vânzarea de Black Friday, deoarece sunt clienți loiali.

Extindeți vânzarea în ultimul minut înainte de Cyber Monday

Asigurați-vă că prelungirile sunt legate de un termen limită. De exemplu, puteți prelungi vânzarea pentru încă 72 de ore după Cyber Monday.

Folosiți Black Friday în Moldova pentru a colecta date despre clienții dvs. și pentru a le arăta că vă pasă de ei

Vă puteți lăsa dus de val cu atragerea unei baze mari de clienți cu oferte și reduceri uimitoare, dar cele mai bune companii înțeleg că clienții caută mai mult decât reduceri. Aceștia doresc o companie căreia îi pasă cu adevărat de ei și de nevoile lor.

Puteți să vă întrebați pur și simplu clienții ce își doresc pentru a obține cele mai bune idei de Black Friday pentru afacerea dumneavoastră. Vor o reducere exclusivă? Poate că livrarea gratuită ar fi mai valoroasă pentru ei? Poate că clienții dvs. nu sunt interesați de vânzare și ar prefera ca profiturile dvs. să fie donate unei organizații de caritate sau unei cauze?

Încercați următorii pași pentru a obține aceste informații:

  • Trimiteți un sondaj împreună cu e-mailuri de mulțumire atunci când cineva se înscrie sau cumpără ceva de la dumneavoastră.
  • Contactați VIP-urile pentru a le oferi o oportunitate unică de a vă influența următoarea vânzare.
  • Creați un sondaj pe rețelele sociale cu unele dintre cele mai bune idei de promovare de Black Friday pentru a vedea care dintre ele este cea mai populară.
  • Oferiți stimulente pentru feedback: acces timpuriu la vânzări.
  • Trimiterea de SMS-uri cu solicitări de feedback. Conform cercetărilor, SMS-ul depășește e-mailul în ceea ce privește ratele de deschidere, timpul de citire și de răspuns și ratele de conversie, ceea ce poate fi o alternativă excelentă la scrisorile de vânzare generice.
  • Utilizarea chat-ului live le permite clienților să pună întrebări în orice moment și îi ajută să convertească mai repede prin oferirea de răspunsuri imediate.