Conducerea pe terenuri neasfaltate necesita anvelope specializate, dar nu exista un tip de anvelopa de teren care sa fie perfecta in orice situatie. In schimb, exista o serie de tipuri diferite de anvelope de teren. Iata cateva dintre cele obisnuite si cum sunt cel mai bine utilizate.
Anvelopele pentru toate terenurile sunt numite asa deoarece sunt potrivite pentru o gama larga de conditii de condus. Acestea functioneaza bine pe drumuri, ceea ce le face o alegere excelenta daca folositi acelasi vehicul pentru conducerea zilnica si explorarea off-road. De asemenea, pot face fata cu zapada si gheata iarna. In comparatie cu anvelopele de sosea standard, anvelopele pentru toate terenurile au in mod normal urmatoarele caracteristici:
Durata de viata a acestor anvelope, in general, nu este la fel de lunga ca anvelopele standard de sosea, dar au performante mult mai bune decat anvelopele de vara sau chiar anvelopele pentru toate anotimpurile odata ce ati iesit de pe trotuar. In plus, nu genereaza la fel de mult zgomot de drum pe autostrada ca si alte anvelope de teren.
Daca aveti nevoie de o anvelopa universala capabila sa treaca printr-un camp sau sa coboare pe o cale de pamant, anvelopele pentru orice teren sunt facute pentru a raspunde nevoilor dumneavoastra multiple de condus.
Anvelopele cu noroi sunt facute pentru a trece prin teren neintrerupt, care ar face ca alte anvelope sa se invarteasca. Au blocuri largi de rulare cu crevasa adanca intre benzi, ceea ce le permite sa mentina tractiunea chiar si in noroiul adanc. Peretii lor laterali sunt, de asemenea, intariti cu multe straturi. Chiar daca loviti un obiect nevazut care este ascuns intr-o balta de noroi, aceste anvelope vor ramane probabil nedeteriorate.
Caracteristicile care fac ca aceste anvelope sa fie bune pentru conducerea prin noroi ajuta, de asemenea, anvelopele sa mentina aderenta pe pietris si murdarie. Aceste din urma suprafete nu necesita exact adancimea benzii de rulare pe care o au anvelopele cu noroi, dar adancimea nu impiedica anvelopele de teren noroiat sa manipuleze in mod capabil suprafetele uscate.
Desi sunt excelente pentru a conduce prin noroi, aceste anvelope nu se descurca la fel de bine ca alte tipuri de anvelope atunci cand conduc pe trotuar. De asemenea, pot fi zgomotoase la viteze de autostrada, deoarece blocurile supradimensionate ale benzii de rulare genereaza mai mult zgomot de drum decat o fac anvelopele standard (sau chiar anvelopele pentru toate terenurile).
Din aceste doua motive, anvelopele de noroi functioneaza cel mai bine pe vehiculele care sunt conduse in principal pe teren neasfaltat. Conducerea ocazionala pe drum este in regula, dar s-ar putea sa gasiti probleme de manevrabilitate si zgomot enervante daca folositi aceste anvelope pentru a conduce zilnic prin oras.
Anvelopele de stanca sunt anvelope cu aspect nodur, facute pentru catarare pe tot felul de suprafete stancoase. Sunt extrem de intariti, astfel incat sa nu perforeze cu usurinta marginile ascutite ale stancii si au adesea blocuri mari de rulare.
Daca conduceti pe teren stancos, cum ar fi pe un munte sau intr-un desert, acestea ar putea fi cele mai bune anvelope. Pentru orice alta conducere, ramaneti cu o alta optiune.
Anvelopele de zapada si alte anvelope de iarna sunt comercializate mai mult ca anvelope sezoniere decat anvelope de teren, deoarece beneficiile lor se aplica tuturor condusului pe vreme rece.
Anvelopele de teren sunt capabile sa transporte un vehicul, sofer, pasageri si incarcatura, pe pietre accidentate, nisip, noroi si alte suprafete de teren, datorita modelelor lor speciale ale benzii de rulare. Canelurile dintre blocurile de rulare sunt mai largi, iar urechile sunt mai mari. Anvelopele de teren au, de asemenea, peretii laterali intariti si sunt rezistente la perforare, ceea ce ajuta la evitarea daunelor si a accidentelor.
Anvelopele de teren sunt de obicei mai proaste decat anvelopele de strada de pe trotuar, din cauza lipsei zonei de contact. Pe strada, ofera mai putina aderenta si sunt destul de zgomotoase. Cu toate acestea, exista un tip de anvelopa care ofera performante adecvate pe toate suprafetele, inclusiv pe drumuri asfaltate si off-road.
Scopul principal al anvelopelor este de a genera tractiune intre drum si vehicul pentru propulsie. Anvelopele standard de autostrada sunt proiectate pentru a functiona pe o suprafata neteda.In timp ce pentru terenuri accidentate si rigide, producatorii au conceput anvelope de teren.
Anvelopele de teren ajuta la asigurarea unei aderente ferme pe terenuri cu bolovani, stanci, noroi, nisip si chiar zapada. Nu numai asta, ci si anvelopele de teren pot veni cu o estetica destul de dulce, ceea ce face ca vehiculul tau sa arate mai impresionant. Daca iti place off-roading-ul, asigura-te ca iti iei un set de anvelope robuste pentru off-road, concepute exclusiv pentru off-road.
Cand conduceti pe suprafete si terenuri neregulate, un vehicul are nevoie de o tractiune mai mare si o aderenta mai puternica. Acesta este scopul anvelopelor de teren. Anvelopele de teren sunt cunoscute si sub denumirea de anvelope pentru teren noroi si anvelope pentru toate terenurile.
Structura acestor anvelope este de obicei mai rigida si mai robusta in comparatie cu anvelopele de strada. Aceste anvelope sunt o alegere excelenta pentru pistele nebatute, unde nicio alta anvelopa nu poate oferi tractiunea necesara. Blocurile de rulare ale acestor anvelope au un aspect agresiv si sunt concepute pentru a se prinde ferm pe terenuri cu nisip, noroi si pietre. In comparatie cu alte anvelope, acest tip foloseste un cauciuc mai moale, care ofera o aderenta mai buna pe suprafetele accidentate. Designul acestor anvelope le confera o caracteristica de „auto-curatare”, deoarece spatiul dintre blocurile de rulare este mai mare decat anvelopele normale de strada.
Este greu sa depasesti genul de privelisti desertice ale Parcului National Canyonlands si tot mai multi oameni cauta sa se aventureze de pe trotuar si sa campeze acolo. Navigarea pe acest teren inseamna insa alegerea unei anvelope bune de teren. Getty Images
Mai multi oameni ca niciodata isi petrec vacantele indepartandu-se de suprafetele pregatite si pavate ale civilizatiei, apropiindu-se de natura in crossover-urile, SUV-urile si chiar si in cateva vagoane. Exista o serie de lucruri de luat in considerare atunci cand intentionati sa parasiti drumurile batute, dar selectarea anvelopei potrivite se afla in fruntea listei atunci cand este vorba de a va insusi intr-o aventura si de a merge cu incredere pe trasee.
Anvelopele de teren sunt proiectate cu modele de benzi de rulare blocate, rezistente si pereti laterali rezistenti la perforare, care rezista la abuz de la lovirea pietrelor, mentinand in acelasi timp tractiunea in noroi si sedimente. Desi nu este o scuza pentru a arunca prudenta in vant in timpul explorarii, anvelopele de teren pot face diferenta intre mentinerea situatiilor de tractiune incompleta sau a petrece ore intregi pentru a debloca.
In conditii dificile de teren, vehiculul dumneavoastra va fi mult mai capabil sa gestioneze terenul decat anvelopele standard pentru toate anotimpurile, dar exista unele compromisuri. Anvelopele de teren se vor uza mai repede pe trotuar decat in toate anotimpurile, de obicei creeaza mai mult zgomot de drum si nu sunt disponibile pentru fiecare vehicul.
Majoritatea anvelopelor de teren sunt dimensionate pentru camionete, SUV-uri si crossover si beneficiaza in special de camioane cu tractiune integrala, masini cu tractiune integrala si vehicule cu sisteme de tractiune incorporate. Cateva companii selecte de anvelope produc optiuni de anvelope pentru toate terenurile pentru vehicule de pasageri mai mici, cum ar fi sedan, hatchback si vagoane, dar pe masura ce piata continua sa creasca, disponibilitatea va urma probabil.
Pe masura ce aventurile off-road au devenit mai populare, disponibilitatea anvelopelor All-Terrain a crescut. In mod similar, unii producatori echipeaza acum crossoverele optimizate pentru off-road cu acest tip de anvelope, cum ar fi Subaru Forester Wilderness, care circula pe Yokohama Geolandar All-Terrains. Alex Kwanten
Daca faceti naveta in mod regulat pe terenuri denivelate, un set bun de anvelope de teren este o conditie prealabila pentru vehiculul dumneavoastra. Anvelopele de teren sunt concepute pentru a asigura o aderenta maxima pentru a va suporta vehiculul prin murdarie, pietre, nisip, zapada, bolovani, noroi, umed si alte suprafete neuniforme. Arunca o privire la articolul nostru pentru a obtine o recenzie cuprinzatoare a celor mai bune anvelope de teren pentru conducerea zilnica.
Cu toate acestea, gasirea anvelopei potrivite printre numeroasele alternative poate fi uluitoare.Modelul benzii de rulare, canelurile, blocurile, tractiunile, controlul sunt cativa dintre factorii decisivi inainte de a cumpara anvelope de teren.
Exista o mana de optiuni cu caracteristici uimitoare de ales de pe piata. Aceste caracteristici variaza de la companie la companie. Am pregatit o lista cu anvelopele de teren de top, astfel incat sa puteti citi, compara si alege cel mai bun set de anvelope care se potriveste preferintelor dvs.
Model nedirectional al benzii de rulare
Maner in T Tractiune excelenta
Compus imbunatatit al benzii de rulare pentru durabilitate
Sistem de protectie plata pentru cauciucuri
Design optimizat al firului imbunatatit cu compus de rulare de silice
Fundatie cu blocuri armate
Perna pentru janta pentru reducerea caldurii
Caneluri in zig-zag in mai multe trepte
Maner in T Cauciuc cu durometru dur din compus rezistent la uzura
Cauciuc moale cu durometru in compus de prindere laterala
Built-in Pro Armor Dual Threat
Capacitate de accelerare si anti-punctie
Anvelopa Kumho Road Venture AT51
Blocuri comerciale circumferentiale
Bitter de noroi in forma de chevron
Designul benzii de rulare reduce zgomotul
OTR 350 Mag este fabricat de OTR si este un produs al OTR in sine. Anvelopa este remarcabila pentru caracteristicile sale. Acestea includ modelul benzii de rulare deschise si nedirectionale. Ofera anvelopelor tractiune care este la indemana pe suprafete accidentate. De asemenea, anvelopele au benzi de rulare triunghiulare care ofera cea mai buna aderenta atunci cand vehiculele iau o intoarcere. Designul benzii de rulare salveaza de la alunecare pe suprafetele libere.
350 Mag este construit tinand cont de standardele automobilelor RTV. Acest lucru face ca anvelopele sa suporte sarcini decat majoritatea anvelopelor pentru ATV-uri disponibile pe piata. OTR 350 Mag serveste o anvelopa ideala pentru transportul de incarcaturi grele.
Anvelopa radiala Falcon Wildpeak AT3W All Season este una dintre cele mai promitatoare anvelope off-road disponibile pe piata. Anvelopa este capabila sa functioneze in orice conditii meteorologice.
Designul benzii de rulare si caracteristicile peretelui lateral pot atrage cu usurinta atentia.Designul modelului benzii de rulare centrala asigura stabilitate pe suprafetele umede, inzapezite si aspre. Poarta, de asemenea, urechi centrale impreuna cu soldatul deschis care ajuta la mentinerea echilibrului unui vehicul.
Tehnologia 3D Canyon Sipe este caracteristica definitorie a Falken Wildpeak AT3W. Lamelele sunt taieturi pe suprafata anvelopei care maresc tractiunea in conditii umede si inghetate si, de asemenea, ajuta la gestionarea caldurii pe drumurile extrem de fierbinti.
Aveti nevoie de anvelope pentru camionul dvs. 44 sau pentru Jeep-ul dvs., pentru a merge cu noul sau sistem de protectie deschis si nu sunteti sigur ca le gasiti pe cele potrivite?
Atunci va aflati intr-un grup mare de oameni care sunt la fel de perplexi, deoarece exista atat de multe optiuni de anvelope si roti acolo cand va inlocuiti setul actual.
Cand vine vorba de marci, fiecare are propriile sale avantaje si dezavantaje, asa ca invatarea tuturor acestor informatii este cel mai bine lasata pe seama cercetarii pe forumuri pentru consumatori sau off-road pentru a citi despre experientele altor oameni.
Inainte de a face asta, parcurgeti acest grund pentru anvelope, care speram ca va va ajuta sa intelegeti ce tip de anvelopa aveti nevoie si ce inseamna diferitele tipuri si detalii.
Ca si in cazul majoritatii anvelopelor de specialitate, atunci cand cautati sa achizitionati un set de anvelope de teren, multe dintre cunostintele pe care le puteti avea despre anvelopele standard de strada pur si simplu nu se vor aplica. Stilul benzii de rulare, constructia si dimensiunea anvelopelor de teren sunt destul de diferite de cele cu care sunt obisnuiti majoritatea oamenilor si este util sa aruncati o privire rapida la elementele de baza ale designului anvelopelor de teren inainte de a merge la magazinul local de anvelope si roti. au un set instalat.
Anvelope mari pe Todds Tundra 2008 - prezentate saptamana trecuta.
Aproape toata lumea este familiarizata cu aspectul anvelopelor de teren – inalte si agresive. Chiar si anvelopele care sunt menite sa se potriveasca pe jante de 15 inchi pot avea o inaltime de 30 sau 33 de inci (vizitati TireRack.com pentru a vedea exact ce dimensiuni de anvelope se potrivesc pe Tundra dvs.).O conceptie gresita comuna cu anvelopele mai mari este ca dimensiunile uriase sunt menite sa ofere aderenta si tractiune suplimentare. Desi exista un avantaj off-road intr-un flanc inalt (mai ales atunci cand reduceti artificial presiunea in anvelope), principalul avantaj al anvelopelor supradimensionate este ca va ridica camionul in aer cat mai mult posibil si maresc garda la sol. .
Cand vine vorba de cresterea tractiunii, trebuie luate in considerare doua aspecte ale designului anvelopelor de teren: tipul benzii de rulare si constructia anvelopelor. In general, majoritatea anvelopelor de trail au benzi de rulare foarte noduri, care sunt zgomotoase pe trotuar. Benzile de rulare ale acestor anvelope se pot extinde uneori chiar si in peretele lateral si cat de salbatice sunt „canioanele si golurile” din banda de rulare a anvelopei depinde de cat de specializat este o anvelopa la care te uiti. Toate tipurile de teren anvelopele reprezinta mai mult un compromis si sunt menite sa fie utilizate intr-o varietate mai larga de conditii off-road, in timp ce sunt concentrate noroi sau alpinism anvelopele prezinta adesea modele mai radicale.
In ceea ce priveste constructia, anvelopele pentru terenuri sunt fie dintr-un design plin inclinat, fie cu un design radial standard. Anvelopele cu straturi inclinate s-au estompat de pe autostrazile nationale in anii 1970 datorita durabilitatii si calitatii crescute a radialelor cu centuri de otel. Cu toate acestea, capacitatea unei anvelope cu pliuri inclinate de a performa atunci cand este umflata la un nivel foarte scazut (ideal pentru nisip adanc, tarasuri cu stanci si multe altele) le face o alegere populara printre soferii de teren. Presiunile scazute de umflare permit unei anvelope sa se raspandeasca mai mult si sa ofere o tractiune mai mare, iar designul stratului inclinat ajuta, de asemenea, anvelopa sa absoarba mai bine loviturile de la suprafetele dure si pietrele ascutite. Anvelopele cu straturi diagonale sunt construite dintr-un compus de cauciuc mai moale, care permite o aderenta mai mare decat anvelopele radiale (presupunand modele similare ale benzii de rulare).
Cu toate acestea, inainte sa iesi si sa cumperi un set de anvelope cu straturi inclinate, stii asta anvelopele radiale off-road pot oferi de obicei noua zecimi din performanta off-road oferite de o anvelopa cu pliuri inclinate in acelasi timp fiind mai sigur si mai previzibil Pe trotuar.De fapt, daca trageti „dubla sarcina” in pickup (adica il folositi atat pentru distractie, cat si pentru munca), ramaneti cu radiale.
Cand decideti ce anvelopa de teren sa cumparati pentru camionul dvs., este important sa luati in considerare cat de mult va poate schimba un nou tip de anvelopa experienta de conducere:
Alegerea celor mai bune anvelope de teren pentru camionul sau Jeep-ul dumneavoastra inseamna gasirea anvelopelor potrivite nevoilor dumneavoastra. Acest articol analizeaza unele dintre preferatele noastre.
Indiferent daca sunteti un off-roader dur sau un entuziast ocazional care cauta o tractiune optima pentru conditiile in care intrati, exista o anvelopa de teren pentru camionul sau SUV-ul dvs. care se potriveste perfect nevoilor dumneavoastra. Dar cu o selectie atat de larga, cum alegi care este cel mai bine pentru tine?
Pentru multi dintre noi care detin camioane si SUV-uri, adevarata distractie incepe acolo unde se termina drumul. Renuntam de buna voie la circulatia mai lina si mai silentioasa pe trotuar pentru tractiunea si durabilitatea adaugate care se gasesc in cele mai bune anvelope de teren de astazi. Indiferent daca aruncati noroi si va inclinati cu zambetul pe buze, va indreptati incet pe o suprafata de stanca alunecoasa sau pur si simplu va serpuiti drumul de-a lungul unei cai impadurite cu doua cai catre un loc retras pentru odihna si relaxare, alegeti anvelopa potrivita pentru dvs. vehiculul este vital si o modalitate excelenta de a va personaliza calatoria. Am adunat alegerile noastre pentru cele mai bune 10 anvelope de teren pentru camionul sau SUV-ul tau, impreuna cu cateva motive pentru care le-am ales.
Conditiile normale de condus ale unei anvelope de teren sunt, dupa cum sugereaza si numele, pe diferite suprafete de teren. Sunt concepute special pentru a cuceri terenuri moi, libere si inegale fara dificultate. Acest lucru asigura miscarea lor constanta inainte pe astfel de terenuri, prevenind pierderea aderentei la suprafata in timpul conducerii.
Anvelopele de teren pot fi clasificate in trei moduri.Fiecare performanta are propriul model si aplicatie specifica, permitandu-le sa performeze in siguranta in astfel de conditii.
Anvelopele pentru toate terenurile ofera o aderenta excelenta atat pe drum, cat si pe teren. Ei sunt adevaratii universali ai lumii anvelopelor.
Ei isi folosesc blocuri de rulare esalonate pentru a oferi aderenta necesara pe diferite suprafete de teren. Vei gasi goluri mai largi pe amprenta lor, intre elemente - ceea ce le asigura capacitatea de autocuratare.
Amprenta la sol este, de asemenea, detaliata cu mai multe lame, ceea ce isi optimizeaza aplicatiile pe sosea si diferitele terenuri. Cu toate acestea, problemele de aderenta la suprafata pot aparea in conditii de noroi si in timpul condusului de iarna. In timp ce unele anvelope pentru toate terenurile ofera modele de benzi de rulare fixate pentru crampoane, din pacate, nu toate modelele vor garanta o performanta sigura pe vreme cu zapada.
Anvelopele noroioase sau anvelopele pentru teren noroiat sunt concepute strict pentru utilizare off-road. Aceste anvelope de teren sunt facute pentru a face fata cu usurinta conditiilor noroioase si nu ofera performante bune pe terenul pe autostrada.
Veti gasi rapoarte mari de goluri si blocuri mai mari, fara detalii, esalonate pe o anvelopa pentru teren noroiat. Acest model este utilizat pentru a asigura tractiunea sigura pe suprafata moale si libera a modelului. Acestea ofera un numar mai mare de margini de muscatura laterale, permitand anvelopei de noroi sa iasa din situatii lipicioase.
Modelul lor agresiv al benzii de rulare sacrifica performantele bune pe sosea si pe zapada ale anvelopelor de noroi. Acest tip de benzi de rulare nu ofera aderenta necesara pentru a mentine aderenta la suprafata anvelopei pe pavaj uscat sau pe drumuri inghetate.
Anvelopele robuste sau hibride au crescut in popularitate in ultimii ani. Acesta este cel mai bun tip de anvelopa daca vehiculul dumneavoastra are nevoie de tractiune off-road si confort pe drum.
Aceasta este, practic, o categorie de anvelope intre modelele pentru toate terenurile si noroiul. Acestea prezinta modele similare cu anvelopele de noroi, cu plasarea blocurilor esalonate si raportul de goluri ridicat.Cu toate acestea, ele ofera in continuare marginile de muscatura necesare pentru terenuri mai dure, spre deosebire de toate modelele de teren.
In plus, nu sacrifica confortul de conducere pentru a realiza acest lucru. Anvelopele robuste pentru teren va vor asigura confortul de conducere atunci cand vehiculul dumneavoastra este folosit pe drum. Aderenta mai buna si performanta in orice conditii meteorologice fac din aceasta cea mai buna anvelopa pe tot parcursul anului dintre cele trei tipuri de off-road.
Daca sunteti interesat sa cititi mai multe despre anvelopele AT, MT si RT, aruncati o privire la postarea de blog care explica diferenta mai detaliat.
Fie ca sunteti in cautarea unui stil anume, fie ca doriti sa cuceriti trasee mai dificile sau doriti sa va transformati vehiculul intr-o masina slaba de tarat stanci, un set bun de anvelope, poate face sau distruge ambitiile dumneavoastra.
Alegerea anvelopelor pentru Jeep-ul tau si planificarea misiunii inseamna a decide intre a avea o groapa de bani pe care nu esti incantat sa ai aspectul si functionalitatea agresiva, eleganta si capabila pe care le doresti. Ne aprofundam in tot ce trebuie sa stiti pentru a alege anvelopele de drum sau de teren pentru Jeep-ul dumneavoastra.
Anvelopele sunt componente esentiale ale unui vehicul, in primul rand pentru ca sunt singurele parti care intalnesc drumul. Nu explora lumea nebuna a cumparaturilor de anvelope fara a intelege unele dintre produsele, alegerile si deciziile de design si misiune cu care te vei confrunta.