online store smart SMART.MD
cauta in site Cauta
menu MENIU
cumpara 0 COȘ
stoc

ру

vom răspunde la întrebare Scrie
   
 
1. Dispozitii generale
 
            1.1. Acest site este operat de smart click srl, cu adresa juridica in republica moldova, str. Tighina 31, avand codul fiscal 1013600016479, denumit in continuare smart. Md.
 
            1.2. La inregistrarea comenzii in magazinul online, clientul acepta termenii si conditile de vanzare a produselor (in continuare termeni si conditii) prezentate mai jos.
 
            1.3. Acesti termeni si conditii, precum si informatia despre produsele afisate pe site sunt oferte publice, in conformitate cu articolul 1029 cod civil al republicii moldova si a legii nr. 284 privind comertul electronic. Clientul, dupa ce a luat cunostinta cu textul conditiilor de vanzare, le accepta prin bifarea alineatului am luat cunostinta cu termenii si conditiile de vanzare pe site-ului www. Smart. Md.
 
            1.4. Relatiile dintre client si vanzator sunt stabilite in baza legii cu privire la protectia consumatorilor nr. 105 din 13.03.2003, codului civil al republicii moldova si a altor acte normative aplicabile.
 
            1.5. Vanzatorul isi rezerva dreptul de a modifica termenii si conditiile date, iar clientul este obligat sa monitorizeze modificarile in mod regulat.
 
            1.6. Clientul accepta termenii si conditiile, apasand butonul confirmare comenzii, in ultima etapa de inregisrare a comenzii de pe site sau in cazul comenzilor colectate telefonic prin confimarea comenzii.
 
2. Definitii
 
            2.1. Site  reprezinta domeniul www. Smart. Md precum si subdomeniile acestuia.
 
            2.2. Utilizator  orice persoana care viziteaza site-ul smart. Md.
 
            2.3. Client  persoana fizica / persoana juridica care efectueaza o comanda pe www. Smart. Md.
 
            2.4. Vanzator  smart click srl, avand urmatoarele date de identificare: idno 101360009791 inregisrtata la camera inregistrari de stat, cu capitalul social in valoare de 5 400 mdl si cu sediul in mun. Chisinau, str. Tighina 31, md  2001, republica moldova.
 
            2.5. Produse si servicii  orice produs sau serviciu mentionat in comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre vanzator, clientului.
 
            2.6. Comanda  un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre vanzator si client prin care clientul isi exprima intentia de a achizitiona anumite produse si servicii si sa faca plata acestora.
 
            2.7. Contract  o comanda confirmata de catre vanzator, prin care vanzatorul este de acord sa vanda si sa livreze produsele si serviciile iar clientul este de acord sa achizitioneze, sa primeasca si sa faca plata acestor produse si servicii.
 
            2.8. Curier  orice persoana de drept public sau privat care presteaza servicii de curierat rapid.
 
3. Drepturile de proprietate intelectuala
 
            3.1. Continutul site-ului smart. Md: imagini, elemente de grafica web, software, drepturi de proiectare, drepturi de model, patente, marci inregistrate, este integral proprietatea smart click srl si a furnizorilor sai si este aparat de legea privind drepturile de autor si drepturile conexe si de legile privind proprietatea intelectuala si industriala.
 
            3.2. Folosirea fara acordul smart click srl a oricaror elemente enumerate mai sus se pedepseste conform legislatiei in vigoare.
 
            3.3. Smart. Md si logo-ul smart. Md sunt marci inregistrate ale smart click srl.
 
            3.4. Utilizarea pe smart. Md a oricarui nume de marca inregistrata nu constituie reclama pentru compania respectiva.
 
            3.5. Smart. Md nu isi asuma responsabilitatea si nu poate fi invinuit pentru pagubele aparute prin folosirea continutului site-ului.
 
4. Exonerarea de raspundere
 
            4.1. Smart click srl nu garanteaza ca site-ul, serverele pe care este gazduit, sau e-mailurile timise de la smart. Md sunt fara virusi sau alte componente informatice cu caracter potential daunator, ca nu contine erori, omisiuni, defectiuni, intarzieri sau intreruperi in operare sau transmitere, caderi de linie sau orice alti factori similari.
 
            4.2. Utilizatorul foloseste site-ul pe propriul risc, smart. Md fiind liber de orice raspundere pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea site-ului sau ca urmare a utilizarii informatiei de pe site.
 
            4.3. Smart click srl nu este raspunzatoare de erorile sau omisiunile care pot interveni in redactarea sau prezentarea materialelor de pe site.
 
            4.4. Smart click srl nu isi asuma responsabilitatea pentru descrierile produselor prezentate pe site-ul smart. Md, acestea fiind puse la dispozitia smart click srl de catre furnizori.
 
            4.5. Informatiile incluse pe smart. Md au caracter informativ si sunt puse la dispozitie cu buna credinta, din surse pe care vanzatorul le considera de incredere.
 
            4.6. In cazul in care vreunul dintre articolele publicate sau orice alta informatie intra sub incidenta legii privind dreptul de autor si drepturile conexe, utilizatorul este rugat sa aduca acest fapt la cunostinta vanzatorului la adresa jurist@smart. Md , pentru a putea fi luate masurele legale necesare.
 
            4.7. Smart. Md isi rezerva dreptul de a anula comenzile pentru produsele si serviciile care sunt afisate pe site ca urmare a unor erori tehnice, sau care, din cauza unor erori tehnice prezinta preturi evident eronate/derizorii pentru produse.
 
            4.8. Orice link-uri catre alte site-uri sunt oferite numai in scopul unei accesibilitati sporite a informatiilor, iar smart. Md nu isi asuma nici o responsabilitate sau raspundere pentru continutul acestor site-uri, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate pe aceste site-uri.
 
5. Prelucrarea datelor cu caracter personal
 
            5.1. Categoriile de date personale prelucrate sunt: numele si prenumele, sexul, data si locul nasterii, datele din actele de stare civila, telefon, adresa (domiciliul/resedinta), e-mail.
 
            5.2. Atunci cand un utilizator isi creeaza un cont pe smart. Md, va primi comunicari comerciale din partea smart. Md doar in masura in care si-a dat consimtamantul expres, selectand optiunea corespunzatoare.
 
            5.3. Conform prevederilor privind protectia datelor cu caracter personal nr. 133 din 08.07.2011, smart. Md garanteaza o protectie maxima a datelor personale a clientilor impotriva distrugerii, modificarii, blocarii, copierii, raspandirii, precum si asupra altor actiuni ilicite de natura sa aduca atingere drepturilor acestora.
 
            5.4. Scopul colectarii datelor cu caracter personal este: gestiunea economico  financiara, marketing, publicitate, statistica, servicii de comunicatii electronice, informarea clientilor privind situatia contului lor de pe smart. Md, informarea clientilor privind evolutia si starea comenzilor.
 
            5.5. Completarea de catre utilizator a formularelor pe site echivaleaza cu acceptarea neconditionata ca ulterior aceste date sa fie incluse in baza de date a smart. Md si cu utilizarea si prelucrarea de catre smart. Md, afiliatii si colaboratorii acestora pentru desfasurarea activitatilor enumerate mai sus, inclusiv, dar nelimitandu-se la furnizorii de servicii marketing, curierat, servicii de plata/bancare.
 
            5.6. Clientul beneficiaza de drepturile prevazute de legea privind protectia datelor cu caracter personal nr. 133 din 08.07.2011, respectiv, dreptul de informare, dreptul de acces la date, dreptul de interventie, dreptul de opozitie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de a se adreza in justitie in caz de incalcare a drepturilor sale. Clientii au dreptul de a solicita stergerea totala sau partiala a datelor cu caracter personal.
 
            5.7. Clientul poate solicita oricare dintre drepturile enumerate mai sus in baza unei cererii scrise, semnate si datate, inaintate catre sediul smart click srl.
 
            5.8. Refuzul furnizarii acestor date determina imposibilitatea onorarii comenzilor.
 
            5.9. In cazul in care clientul isi modifica prin utilizarea formularelor de pe site datele personale livrate deja catre smart. Md si exista comenzi in derulare, comenzile isi pastreaza datele de la momentul plasarii comenzii.
 
            5.10. Smart. Md nu solicita utilizatorilor sai prin nici un mijloc de comunicare (telefon/e-mail etc. ) informatii confidentiale, date despre contrui bancare, parole personale, etc. In cazul in care utilizatorul le divulga unor terti, acestea poarta intreaga respnsabilitate pentru actiunile sale. Astfel, in cazuri de divulgare de astfel de date, utilizatorul nu poate tine raspunzator pe smart. Md pentru nici un fel de prejudiciu.
 
            5.11. Smart. Md este operator de date cu caracter personal inregistrat la centru national pentru protectia datelor cu caracter personal al republicii moldova cu nr. 0001919.
 
6. Inregistrare pe site
 
            6.1. Pentru crearea unui cont pe site-ul smart. Md, utilizatorul este obligat sa foloseasca o adresa de e-mail valida. Smart. Md poate refuza cererea de inregistrare in situatia in care constata ca a utilizat informatii neconforme cu realitatea sau foloseste serviciile intr-un mod neconform cu uzantele normale.
 
7. Comanda
 
            7.1. Comanda clientului poate fi preluata in urmatoarele moduri: prin telefon sau inregistrata de catre client pe site.
 
            7.2. La inregistrarea comenzii, clientul trebuie sa specifice urmatoarele informatii: numele si prenumele clientului sau a destinatarului comenzii, adresa de livrare a comenzii, telefonul de contact, e-mailul, produsul si/sau serviciul dorit.
 
            7.3. Dupa inregistrarea comenzii, clientului i se ofera informatia privind data preconizata de transmitere a comenzii de catre serviciul de livrare. Data specificata depinde de disponibilitatea produselor comandate in depozitul vanzatorului si timpul necesar pentru prelucrarea comenzii.
 
            7.4. Contractul se considera incheiat intre client si smart. Md in momentul primirii de catre client de la smart. Md, telefonic si/sau posta electronica si/sau sms a notificarii de expediere a comenzii sau in cazul in care clientul a achitat avans pentru un anumit produs.
 
            7.5. Smart. Md poate refuza o comanda in urma unei notificari prealabile adresate clientului, fara a exista obligatii intre parti si fara ca o parte sa pretinda daune, pentru urmatoarele situatii:
 

               ○ esuare / invalidare tranzactie online;

               ○ eroare tehnica in procesarea comenzii;

               ○ neacceptare de catre banca emitenta a cardului clientului / a tranzactiei;

               ○ date incomplete sau incorecte ale clientului;

               ○ activitatea clientului poate produce daune site-ului smart. Md/partenerilor;

               ○ livrari consecutiv esuate;

               ○ in cazul in care clientul actioneaza cu rea credinta;

               ○ in cazul in care clientul nu garanteaza ca modul de plata este valid si ca nu este obtinut printr-o metoda frauduloasa sau exista suspiciuni cu privire la modalitatile de plata.

 
            7.6. Toate materialele informative pe site, au caracter consultativ si nu pot transmite in totalitate informatia exacta despre proprietatile si caracterisicile marfurilor, inclusiv culoarea, marimea si forma. In cazul in care clientul are intrebari privind proprietatile si caracteriticile produselor si/sau serviciilor, inainte de a inregistra comanda, el trebuie sa inregistreze serviciul de informtii la numarul de telefon 069181718.
 
            7.7. Promotiile/ofertele/produsele/serviciile prezente pe site sunt valabile in limita stocului disponibil si numai in perioada indicata pe site, in conditiile afisate pe site.
 
            7.8. In cazul in care produsele si/sau serviciile comandate de catre client nu pot fi livrate de catre smart. Md, ne obligam sa informam clientul asupra acestui fapt si sa returnam in contul clientului contravaloarea produselor si/sau serviciului, in termen maxim de 14 zile de la data la care smart. Md a luat cunostinta de acest fapt sau de la data la care clientul si-a exprimat in mod expres intentia de rezolutiune a contractului.
 
8. Pretul
 
            8.1. Pretul de vanzare al produselor este cel afisat pe site si include tva. Pretul de vanzare poate fi modificat de catre smart. Md, in orice moment fara o notificare prealabila. De asemenea, in functie de volumul comenzii, de pretul acesteia, de produsul comandat ori de gradul de fidelitate a clientului, pretul final al produselor poate fi negociat, independent de valoarea afisata pe site. Smart. Md isi rezerva dreptul exclusiv de a refuza unilateral o negociere in masura in care aceasta ar fi in detrimentul activitatii economice a societatii ori exista riscul ca o astfel de negociere sa creeze dezavantaje viitoare societatii, indiferent de natura lor. In urma negocierii, pretul rezultat nu poate fi superior celui afisat pe site, cu exceptia unor cazuri justificate precum comandarea anumitor produse ori anumitor cantitati de produse, cu un anumit termen de livrare solicitat de catre client dar care ar genera pentru furnizor un efort suplimentar fata de cel normal, generat de o comanda uzuala.
 
            8.2. In momentul confirmarii comenzii, smart. Md va emite o factura pentru produsele ce urmeaza a fi livrate, utilizatorul fiind obligat sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii in conformitate cu legislatia in vigoare, asumandu-si intreaga responsabilitate pentru exactitatea si corectitudinea acestora.
 
9. Modalitati de plata
 
            9.1. Plata in numerar - in lei, integral, la livrare. In cazul livrarii produsului printr-o firma de curierat, plata acestuia se va face curierului delegat, respectiv firmei de curierat, pe baza de chitanta ca si act doveditor al platii. Efectuarea platii de catre client reprezinta acceptul privind conformitatea produsului/produselor livrate.
 
            9.2. Plata cu cardul bancar - procesare securizata prin intermediul paynet, comision 0%, direct pe site.
 
            9.3. Plata prin acesarea unui credit  pentru aceasta modalitate de plata este necesar sa completati personal cererea online sau in showroom-ul smart, obtineti raspunsul in 15-30 min, totodata, aveti nevoie sa prezentati buletinul de identitate si o copie a acestuia. Noi colaboram cu urmatoarel companii de creditare: easy credit, iutecredit, microinvest, amigo.
 
            9.4. Plata prin transfer bancar  aceasta modalitate se efectueaza doar de catre persoanele juridice. Pentru a realiza transferul, solicitati rechizitele bancare de la un consultant in cumparaturi destepte.
 
            9.5. Pentru produsele care nu se afla in stoc si constituie o comanda speciala, achitarea se va efectua in moneda nationala a republicii moldova, in avans 100%, urmand a fi efectuata pana la orele 19:00 a zilei in care a fost facuta oferta. Achitarea ulterioara nu garanteaza valabilitatea ofertei.
 
            9.6. Produsele/serviciile comandate potrivit pct. 9.5. Din prezenta politica urmeaza a fi puse la dispozitia clientului in termen maxim de 30 de zile din momentul achitarii produselor/serviciilor.
 
            9.7. In caz de revocare a contractului de catre consumator in conditiile prevazute de lege, vanzatorul/prestatorul va retine 50% din valoarea avansului achitat.
 
            9.8. In cazul in care vanzatorul nu va pune la dispozitie produsele in teremnul specificat in pct. 9.6. Din prezenta politica, clientul va benefica de o reducere de 5% din valoarea produsului comandat.
 
10. Livrarea
 
            10.1. Livrarea produsului comandat (precum si a documentelor insotitoare) se va face la adresa indicata de client, in termen de maxim 30 zile de la momentul confirmarii comenzii.
 
            10.2. Dupa lansarea comenzii de catre client, aceasta va fi confirmata telefonic de smart. Md, clientului comunicandu-i-se data si ora la care poate primi livrarea produselor, avand in vedere ca exista posibilitatea ca la trimiterea comenzii aceasta fie sa nu se regaseasca, fie sa se regaseasca doar partial pe stoc in magazin.
 
            10.3. Livrarea se face pe intreg teritoriul republicii moldova, cu exceptia regiunii din stanga nistrului.
 
            10.4. In cazul in care nu pot fi respectate termenele de livrare, smart. Md va anunta clientul cu privire la termenul estimat al livrarii.
 
            10.5. In cazul in care clientul nu furnizeaza informatii corecte cu privire la facturare sau livrare, smart. Md va putea refuza livrarea, fara ca acest lucru sa se considere o incalcare a contractului, sau va putea stabili un nou termen de livrare, dupa lichidarea neajunsurilor. Smart. Md isi rezerva dreptul de a refuza o noua livrare in masura in care comunicarea inexacta ori eronata a datelor sus mentionate s-a realizat cu intentie si fara justificare.
 
            10.6. Smart. Md nu isi asuma raspunderea pentru intarzierile cauzate de firma de curierat, responsabilitatea revenind integral acesteia, subscrisa garantand exclusiv indeplinirea obligatiilor care tin de propria persoana si de propriii angajati.
 
            10.7. In masura in care clientul nu este gasit de catre firma de curierat la adresa specificata in comanda, ori adresa specificata in comanda nu este completa, de natura a face imposibila livrarea comenzii, precum si in cazul in care livrarea ar trebui sa se realizeze intr-o locatie improprie, de natura a pune in pericol integritatea curierului, fapt care face imposibila livrarea, clientul este raspunzator in integralitate pentru contravalorea transportului.
 
            10.8. In masura in care clientul revine si resolicita comanda, toate costurile legate de noul transport sunt in sarcina sa.
 
            10.9. In masura in care clientul, ulterior lansarii comenzii, anunta, in orice mod, smart. Md despre intentia sa de a nu mai prelua produsul comandat, ori refuza preluarea produsului livrat prin curierat, pretul nefiind achitat, clientul este raspunzator integral de intregul cost al transportului ori de eventuale cheltuieli suportate de smart. Md ca urmare a lansarii comenzii asupra careia s-a renuntat nejustificat.
 
            10.10. In masura in care clientul achita contravaloarea produselor insa pana la momentul livrarii lor se razgandeste, nejustificat, anuland comanda ori refuzand preluarea bunurilor, smart. Md va restitui pretul achitat, urmand ca din acesta sa se scada eventualul cost al transportului - daca acesta a fost efectuat - precum si orice alta suma reprezentand eventuale cheltuieli suportate de smart. Md ca urmare a lansarii comenzii asupra careia s-a renuntat in mod nejustificat, suplimentar vor fi aplicate si prevederile din pct. 9.7. Din prezenta politica.
 
            10.11. Livrarile vor fi efectuate de luni pana vineri in intervalul orelor 10.00  18.00 si sambata in intervalul orelor 10.00  15.00. Daca curierul nu a reusit sa faca livrarea pana la ora mentionata mai sus, atunci cu acordul clientului, livrarea va fi efectuata in ziua urmatoare.
 
11. Garantie
 
            11.1. Pentru produsele achizitionate din magazinul online smart. Md se asigura garantie in conformitate cu certificatul de garantie aferent fiecarui produs. Persoana juridica ce asigura garantia este cea mentionata pe certificatul de garantie al produsului.
 
            11.2. Pentru a beneficia de garantie, clientul are urmatoarele obligatii:
 produsul sa fi fost cumparat de la smart. Md si folosit numai in scopul pentru care a fost conceput;
 sa respecte instructiunile de folosire si sa utilizeze produsul conform instructiunilor impuse de producator;
 sa pastreze certificatul de garantie si documentul fiscal cu care a cumparat produsul;
 sa pastreze ambalajul original si toate accesoriile care au venit in acesta, si sa le livreze impreuna cu produsul in garantie.
 
            11.3. Locul prezentarii pentru a putea beneficia de garantie este cel specificat pe certificatul de garantie. In afara cazului in care este specificat altfel, costul transportului este suportat de client. Cauze de pierdere a garantiei:
 avarii sau deteriorari mecanice; expunere excesiva la radiatii solare; lipsa sau modificarea seriei aparatului; modificari ale produsului;
 defectarea produsa ca urmare a nerespectarii instructiunilor de utilizare, transport, manipulare si instalare prevazute, in manualul de utilizare;
 deteriorarea mecanica provocata prin lovirea aparatului sau deterioarea marcajului cu modelul si seria aparatului;
 inundarea, incendierea, expunerea la soare, descarcari electrice, modificari sau instalari necorespunzatoare, interventii neautorizate;
 distrugerea circuitelor interne din cauza socurilor.
 
            11.4. Smart. Md nu ofera garantii clientilor:
 in cazul in care produsul achizitionat nu este potrivit cerintelor sau asteptarilor clientilor;
 dupa expirarea perioadei pentru care vanzatorul ofera garantie produsului;
 in cazul in care inlocuirea produselor sau a componentelor neconforme este imposibil de asigurat, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
 
            11.5. Toate celelalte prevederi cuprinse in legislatia in vigoare, referitoare la garantarea produselor vandute, sunt valabile. Drepturile clientilor sunt cele prevazute in legislatia in domeniu. Garantia nu se extinde asupra eventualelor daune cauzate de folosirea produsului.
 
 
12. Politica de retur. Dreptul de revocare
 
            12.1. Smart click srl asigura dreptul consumatorului la inlocuirea, restituirea contravalorii produselor, revocarea contractelor in conformitate cu politica interna si prevederile legale in vigoare.
 
            12.2. Returnarea produselor de calitate corespunzatoare
 
               12.2.1. In termen de 14 zile din momentul procurarii produsului in unitatile de comert ale vanzatorului, in afara de ziua de cumparare, consumatorul are dreptul de a inlocui (schimba) produsul de calitate corespunzatoare cu un alt produs similar, numai in cazul daca acest produs nu-i convine consumatorului dupa forma, dimensiuni, stil, culoare sau dotare tehnica.   Consumatorul nu poate inlocui (schimba) produsele nealimentare de calitate corespunzatoare ce nu pot fi inlocuite cu un produs similar prevazute in anexa nr. 1 din legea privind protectia consumatorilor nr. 105 din 13.03.2003 (anexa nr. 1 a se vedea la finanul capitolului 12). (propun sa lasam asa)
 
               12.2.2. Daca la momentul adresarii clientului, produsul similar nu este in stoc, clientul are dreptul de a rezolutiona contractul si de a solicita returnarea sumei achite.
 
               12.2.3. Vanzatorul trebuie sa ramburseze suma de bani achitata pentru produsul returnat in termen de 14 zile din data returnarii marfii.
 
               12.2.4. Consumatorul urmeaza sa informeze smart. Md intentia sa de inlocuire sau restituire a contravalorii produslui de calitate corespunzatoare printr-o notificare in forma scrisa depusa in oricare din magazinele vanzatorului, prin e-mail la info@smart. Md sau puteti apela la serviciul suport clienti: 060300905, in termen de 14 zile din momentul transmiterii produsului.
 
               12.2.5. In orice situatie de returnare a produselor reglementate de prezentul capitol, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost transmise consmuatorului, in ambalaj original, cu etichetele intacte si cu toate documentele care l-au insotit (bon de plata, factura, certificate de garantie etc. );
 
               12.2.6. In cazul in care la procurare consumatorului i-a fost oferit un produs cadou, consumatorul este obligat sa returneze si produsul cadou in starea lui originala, nedeteriorata si nedesigilata.
 
            12.3. Returnarea produsului de calitate necorespunzatoare
 
               12.3.1. In cazul produselor de calitate necorespunzatoare ce sunt imputabile vanzatorului in decursul perioadei de garantie, termenului de valabilitate, sau daca acest termen nu este specificat, intr-o perioada de timp rezonabila, care nu depaseste un an, consumatorul poate solicita in primul rand repararea sau inlocuirea produslui, gratuit in fiecare caz.
 
               12.3.2. Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau restituirea contravalorii produsului prin rezolutiunea contractului doar in urmatoarele cazuri:
                  a) daca nu beneficiaza de dreptul de reparatie sau de inlocuire a produsului;
                  b) daca vinzatorul nu a efectuat masura reparatorie intr-o perioada de 14 zile calendaristice sau in termenul convenit cu consumatorul;
                  c) daca vinzatorul, nu a efectuat masura reparatorie fara a provoca, a provocat un inconvenient semnificativ pentru consumator;
                  d) la aparitia unei neconformitati la produs dupa efectuarea deja a unei masuri reparatorii, daca consumatorul a refuzat repararea sau inlocuirea produsului;
                  e) la depistarea neconformitatii produsului in termen de 6 luni de la livrarea produsului, daca consumatorul a refuzat repararea sau inlocuirea produsului.
 
               12.3.3. Suma reducerii pretului la produsele neconforme se stabileste cu acordul ambelor parti (vinzator si consumator).
 
               12.3.4. Consumatorul nu are dreptul sa solicite restituirea contravalorii produsului prin rezolutiunea contractului daca neconformitatea este minora. Se considera minora neconformitatea care nu exercita o influenta substantiala asupra utilizarii produsului.
 
               12.3.5. Informatia detaliata despre pretentiile referitoare la calitatea si returnarea produselor (neconforme) urmeaza a fi comunicata vanzatorului printr-o notificare in forma scrisa depusa in oricare din magazinele vanzatorului, prin e-mail la info@smart. Md, sau prin apel la serviciul, suport clienti: 060300905.
 
               12.3.6. Suma de bani achitata se returneaza consumatorului in acelasi mod, in care a fost efectuata plata pentru produs.
 
            12.4. Dreptul de revocare a contractului
 
               12.4.1. Prin comandarea si achitarea produsului de pe site, consumatorul incheie de fapt un contract la distanta cu magazinul online smart click srl.
 
               12.4.2. Consumatorul are dreptul sa se retraga, respectiv sa returneze un bun sau sa renunte la un serviciu, in termen de 14 zile calendaristice, fara invocarea niciunui motiv si fara a suporta alte costuri decat cele de livrare. Astfel, potrivit art. 1053, art. 1062 cod civil al republicii moldova precum si dispozitiile legii nr. 105 din 13.03.2003 privind protectia consumatorului, consumatorul beneficiaza de dreptul de a revoca contractul in termen de 14 zile incepand de la ziua in care a intrat in posesie fizica a produsului. Notificarea de revocare se considera efectuata in termen daca a fost expediata inainte de expirarea teremnului de revocare.
 
               12.4.3. Dreptul de revocare se exercita prin notificarea vanzatorului. Simpla restituire a bunului sau refuzul de a primi livrarea ori neridicarea bunului de la oficiul postal/curier, fara o declaratie neechivoca in acest sens, nu se consider exercitarea valabila a dreptului de revocare.
 
               12.4.4. Notificarea de revocare se consider efectuata in termen daca a fost expediata inainte de expirarea termenului de revocare. Sarcina probei privind exercitarea dreptului de revocare in confomitate cu dispozitiile relatate mai sus, revin consumatorului.
 
               12.4.5. In scopul notificarii vanzatorului despre exercitarea dreptului de revocare, consumatorul are posibilitatea:
 
                  a) de a folosi formular standard sau,
                  b) de a face orice alta notificare neechivoca care sa-si exprime decizia de revocare a contractului.
 
               12.4.6. Consumatorul trebuie sa trimita inapoi bunurile sau sa le predea vanzatorului ori unei persoane autorizate de vanzator sa receptioneze bunurile, fara intarzieri nejustificate si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta i-a comunicat vanzatorului decizia sa de revocare a contractului. Termenul se considera respectat daca bunurile sunt trimise inapoi de consummator inainte de expirarea termenului respective de 14 zile.
 
               12.4.7. Consumatorul se obliga sa returneze doar acele produse care sunt in aceeasi stare in care au fost livrate (in ambalaj original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsela care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
 
               12.4.8. Nu pot fi returnate niciunul din produsele procurate de la vanzator daca au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate.
 
               12.4.9. Inainte sa returnati unul din produsele procurate de la vanzator asigurati-va ca nu este protejat de parole setate de catre dvs. Si ca ati sters eventualele conturi pe care le-ati definit, astfel incat sa putem readuce produsul la starea initiala din punct de vedere software.
 
               12.4.10. Produsele ce trebuiesc inregistrate pe site-ul producatorului inainte de utilizare se pot returna doar sigilate, in caz contrar returul se va accepta prin diminuarea contravalorii produsului prin valoarea servicilor de readucere la conformitate.
 
               12.4.11. Nu se accepta returul produselor care prezinta defecte cauzate de utilizarea acestuia cu produse /accesorii /software si /sau servicii care nu sunt compatibile cu produsul cumparat; produse cu defecte cauzate de scurtcicuitarea acumulatorului, de faptul ca sigiliile de protectie a acumulatorului sau celulele acestuia sunt deteriorate sau prezinta semne de interventie neautorizata.
 
               12.4.12. Nu se accepta retur produse pentru care deschiderea, modificarea sau repararea produsului a fost efectuata de catre o alta entitate decat centrele autorizate de service sau daca numarul de serie al produsului, codul de data al accesoriului sau numarul imei au fost indepartate, sterse sau au devenit greu vizibile sau au fost modificate in vreun fel.
 
               12.4.13. Nu se accepta retur produse care au suferit expunerea la umezeala, la conditii extreme din punct de vedere termic sau la alti factori de mediu, la coroziune, oxidare, daca a intrat in contact cu lichide, alimente sau produse chimice. Activarea senzorului de umezeala sau urmele de oxizi pot duce la scoaterea produsului din garantie, atat conventional cat si de conformitate.
 
               12.4.14. In cazul in care consumatorul solicita revocarea contractului in cadrul termenului legal de revocare a contractului, trebuie sa returneze si eventualele cadouri care au insotit produsul respectiv.
 
               12.4.15. In cazul in care consumatorul a achitat comanda dar solicita revocarea contractului, vanzatorul va rambursa suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii vanzatorului de catre consumator asupra deciziei sale de revocare a contractului. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
 
               12.4.16. Pentru comenzile achitate cu card bancar  prin restituirea in cont din care a fost efectuata plata sau prin generarea unui voucher cu valoarea produslui returnat;
 
               12.4.17. Pentru comenzile achitate ramburs/cu numerar in showroom  prin restituire numerar in showroom, prin restituirea contravalorii produsului in contul bancar transmis de consumator sau prin generarea unui voucher cu valoarea produsului returnat;
 
               12.4.18. Pentru comenzile achitate prin credit de consum  potrivit metodelor prevazute de organizatiile de credit nebancar;
 
               12.4.19. Vanzatorul va putea amana rambursarea sumei pana la primirea bunurilor vandute sau pana la primirea unei dovezi conform careia acestea au fost expediate, in cazul in care nu s-a oferit sa recupereze el insusi bunurile (se va lua data cea mai recenta).
 
               12.4.20. In caz de revocare a contractului de catre consumator in conditiile prevazute de prezenta sectiune, vanzatorul va putea retine 50 % din valoarea avansului achitat.
 
               12.4.21. Daca bunul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou (ambalajele deschise, accesoriile lipsa, bunul este deteriorat), ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru reducerea bunului in stadiul initial, dupa caz, sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca resigilat sau, la solicitarea consumatorului, vom reexpedia bunul, cheltuielile de livrare fiind suportate de catre consumator.
 
               12.4.22. Pentru alte informatii legate de revocarea contractelor aveti posibilitatea depuneii unei solicitari in scris in magazinele smart. Md, pe adresa de e-mail info@smart. Md, sau puteti apela la serviciul suport clienti: 060300905
 
            12.5. Diminuarea valorii bunurilor returnate
 
               12.5.1. Deoarece, in cazul vanzarilor la distanta consumatorul nu are posibilitatea de a verifica bunurile inainte de incheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage din contract. Din acelasi motiv, consumatorului i se permite sa testeze si sa verifice bunurile pe care le-a cumparat in masura in care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor.
 
               12.5.2. Pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul trebuie sa le manipuleze si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte la diverse ocazii.
 
               12.5.3. Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezulta din manipulari altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor.
 
               12.5.4. In cazul in care consumatorul isi exercita dreptul de revocare dupa ce a utilizat bunurile intr-o masura care depaseste limita necesara stabilirii naturii, caracteristicilor si modului de functionare a acestora, consumatorul este responsabil pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
 
               12.5.5. Accesoriile (manuale de utilizare, cd-uri, cabluri etc. ) aflate in cutia bunului precum si ambalajul original al acestuia fac parte integranta din bun. Ca urmare, consumatorul are obligatia atunci cand isi exercita dreptul de retragere din contract sa il returneze in ambalajul original nedeteriorat, protejat prin infoliere cu folie pentru ambalat din plastic stretch sau ambalat in cutie din carton (fara etichete lipite pe acesta, fara taieturi, rupturi etc. ) si impreuna cu toate accesoriile acestuia.
 
               12.5.6. Bunurile returnate ce prezinta urme de uzura (pete, zgarieturi, indoituri, fisuri, lovituri etc. ) se accepta retur numai dupa aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare, reparare, inlocuire a eventualelor piese deteriorate si aducere la o forma comerciala in vederea vanzarii ca produs reconditionat / resigilat. Valorea finala se stabileste in functie de valoarea pieselor ce trebuie inlocuite si a manoperei de reconditionare sau ca diferenta dintre valoarea initiala a produsului nou si valoarea de revanzare a produsului folosit.
 
               12.5.7. Orice diminuare a valorii bunurilor rezultata din manipularea acestora altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionarii bunurilor este in responsabilitatea consumatorului. Pentru claritate, din pretul total al bunului returnat, vanzatorul va retine o suma de bani ce reprezinta diminuarea valorii bunului in proportie de 5%-50% din valoarea initiala a bunului, dupa caz. Contravaloarea taxei de diminuare va fi comunicata consumatorului la receptionarea bunurilor returnate.
 
            12.6. Bunuri/servicii pentru care nu se asigura dreptul de revocare.
 
               12.6.1. Sunt exceptate de la dreptul de revocare urmatoarele tipuri de contracte:
 
                  a) contractele de prestari servicii, dupa executarea completa a serviciilor, daca executarea a inceput cu acordul prealabil expres al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat cunostinta de faptul ca isi va pierde dreptul la revocare odata cu executarea completa a contractului de catre vinzator;
 
                  b) contractele de furnizare de produse sau servicii al caror cost depinde de fluctuatiile de pe pietele financiare, pe care vinzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe parcursul perioadei de revocare;
 
                  c) contractele de furnizare de produse confectionate dupa specificatiile prezentate de consumator sau personalizate in mod clar;
 
                  d) contractele de furnizare de produse care sint susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
 
                  e) contractele de furnizare de produse sigilate, care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator;
 
                  f) contractele de furnizare de produse care sint, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
 
                  g) contractele de furnizare de bauturi alcoolice al caror pret a fost convenit in momentul incheierii contractului de vinzare-cumparare, a caror livrare nu poate fi efectuata inainte de 30 de zile calendaristice si a caror valoare reala depinde de fluctuatiile de pe piata pe care vinzatorul nu le poate controla;
 
                  h) contractele in cazul carora consumatorul i-a solicitat in mod expres vinzatorului sa se deplaseze la domiciliul sau pentru a efectua lucrari urgente de reparatie sau de intretinere. Daca, cu ocazia unei astfel de vizite, vinzatorul presteaza alte servicii, in afara celor solicitate in mod expres de consumator, sau furnizeaza alte produse decit piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrarilor de intretinere sau de reparatie, dreptul de revocare se aplica respectivelor servicii sau produse suplimentare;
 
                  i) contractele de furnizare de inregistrari audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate dupa livrare;
 
                  j) contractele de furnizare de ziare, reviste si alte publicatii periodice, cu exceptia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicatii;
 
                  k) contractele incheiate in cadrul unei licitatii deschise;
 
                  l) contractele de prestare de servicii de cazare, pentru alte scopuri decit cel rezidential, servicii de transport de marfuri, inclusiv inchirierea unitatilor de transport in scop de transport de marfuri la o anumita zi, servicii de inchiriere de autovehicule pentru transportul de pasageri, care includ cel mult 8 locuri in afara de cel al soferului, servicii de catering sau in legatura cu agrementul, in cazul in care contractul prevede o data sau o perioada de executare specifica;
 
                  m) contractele de furnizare de continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul expres prealabil al consumatorului si cu confirmarea acestuia ca, in momentul in care isi da acordul, el isi va pierde dreptul de revocare.
 
                  n) contractele cu produsele nealimentare de calitate corespunzatoare ce nu pot fi inlocuite cu un produs similar prevazute in anexa nr. 1 din legea privind protectia consumatorilor nr. 105 din 13.03.2003.
 
Lista produselor nealimentare de calitate corespunzatoare ce nu pot fi inlocuite cu un produs similar:
 
   1. Articole de bijuterie (articole din metale pretioase, cu pietre scumpe, din metale pretioase si montate cu pietre semipretioase si sintetice, pietre pretioase slefuite).
   2. Confectii si articole din tricot (articole de lenjerie de corp, lenjerie de pat, articole de cioraparie).
   3. Articole de igiena individuala (periute de dinti, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, aparate de ras manuale sau electrice si alte articole destinate ingrijirii corpului).
   4. Articole de parfumerie si cosmetica.
   5. Marfuri textile (tesaturi din bumbac si tip bumbac, in si tip in, lina si tip lina, matase si tip matase, panglici, banda de bordura etc. ).
   6. Cabluri (conducte electrice, cabluri, snururi).
   7. Materiale de constructie si de finisare, alte marfuri comercializate la metraj (linoleum, pelicula, mocheta etc. ).
   8. Produse si materiale din mase polimerice ce au contact cu produsele alimentare, inclusiv cele jetabile (vesela si accesorii pentru servitul mesei si bucatarie), ambalaje, articole pentru pastrarea si transportarea alimentelor (canistre, bidoane, butelii, butoaie).
   9. Produse chimice de uz casnic, pesticide si preparate agrochimice.
   10. Mobila de menire sociala (garnituri si seturi).
   11. Autoturisme si articole moto-velo, remorci si agregate, mijloace mobile pentru mica mecanizare a lucrarilor agricole, nave pentru plimbari si alte mijloace de transport naval de menire sociala.
   12. Marfuri tehnice complexe de uz casnic pentru care sint stabilite termene de garantie (aparate electrocasnice, aparate radioelectronice, aparate de calcul si multiplicare, articole foto-chino, aparate de telefon (fixe si mobile) si de faximil, instrumente muzicale electrice, echipamente si utilaje ce functioneaza cu gaze si dispozitivele acestora).
   13. Articole pentru profilaxia si tratamentul unor boli in conditii de domiciliu (articole pentru ocrotirea sanatatii publice si pentru igiena din metal, cauciuc, textile si alte materiale, instrumente, dispozitive si aparate medicale, remedii pentru igiena cavitatii bucale, lentile pentru ochelari, articole pentru ingrijirea copiilor, preparate farmaceutice).
   14. Jucarii.
 
 
13. Folosirea cookie-urilor
 
            13.1. Vanzatorul are dreptul de a utiliza metoda "cookies". Noi folosim "cookies" pentru a colecta anumite informatii despre client si pentru a urmari vizitele site-ul nostru. Site-urile folosesc des aceasta metoda pentru a imbunatati identificarea utilizatorilor lor. " cookies "reprezinta o cantitate mica de informatie, care este trimisa de browser-ul clientului si se depoziteaza pe hard disc-ul dispozitivului. Acestea se transmit in momentul cind clientul viziteaza site-ul nostru. Daca clientul nu elimina "cookies", de fiecare data cand utilizeaza acelasi dispozitiv pentru a accesa site-ul nostru, serverul va fi anuntat de vizita sa, iar noi putem colecta informatii statistice despre activitatile clientului pe site.
 
14. Litigii
 
            14.1. Contractul este supus legii republicii moldova. Eventualele litigii aparute intre smart click srl si client se vor rezolva pe cale amiabila, sens in care partea nemultumita va transmite, in prealabil, o notificare, printr-un mijloc de comunicare apt sa faca dovada receptionarii de catre cealalta parte, in cazul in care aceasta nu va fi posibila, litigiile vor fi solutionate de instantele judecatoresti competente.
 
15. Dispozitii finale
 
            15.1. Daca oricare dintre clauzele de mai sus va fi gasita nula sau nevalida, acest fapt nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze.
 
Actualizat la data de 01.03.21. Smart click srl  smart. Md