My Rummy este un joc de carti care consta in analizarea si stabilirea diverselor strategii de combinare asa incat fiecare jucator sa scape cat mai rapid de toate cartile. Regulile de joc variaza de la o versiune la alta, insa, in majoritatea cazurilor, sunt asemanatoare. INCEPUTUL JOCULUI Aveti nevoie de 106 piese de joc numerotate. Placile sunt numerotate de la 1 la 13 in patru culori diferite, fiecare placa aparand de doua ori si desigur sunt doi Jokeri. Toate placile sunt amestecate si asezate pe masa cu fata in jos. Fiecare jucator ia o piesa; jucatorul care are cea mai mare valoare primeste prima tura. Apoi placile sunt puse inapoi pe masa si fiecare jucator ia 15 placi. Placile ramase vor forma stocul. Cum jucati placile personale? Puteti juca placile in combinatii (grupuri) pe masa, in doua moduri posibile: 1.Jucati o tura daca jucati trei sau mai multe piese de aceeasi culoare, cu numere in succesiune, cum ar fi 4 - 5 - 6 sau 9 - 10 - 11 - 12 - 13. 1 este valabil numai in fata lui 2 si niciodata dupa un 13. Deci nu este valabil: 12 - 13 - 1. 2. Jucati un set daca jucati trei sau patru piese cu acelasi numar, in culori diferite, cum ar fi 7 - 7 - 7 sau 1 - 1 - 1 - 1. Toate culorile trebuie sa fie diferite, deci nu este valid 4 - 4 - 4. In fiecare runda, puteti lua placi care sunt deja pe masa si le puteti combina cu propriile placi pentru a forma noi combinatii. La sfarsitul turei tale, totusi, toate piesele de pe masa trebuie sa faca parte din nou din runde sau seturi valide. Nu este permis sa iei piesele care erau pe masa la inceputul turei si sa le tii din nou in mana. Folosirea Jokeri-lor Jokerii sunt piese wildcard care pot reprezenta orice alta piesa. Jucati Jokeri in acelasi mod in care ati juca piesa pe care o reprezinta, de exemplu: 4*6 sau 77*7. Anumite versiuni ale casetei de joc contin reguli care impun restrictii speciale privind utilizarea Jokers. Joker-ul trebuie inlocuit cu placuta potrivita, inainte de a o putea folosi oriunde altundeva. Intr-un set de trei, Joker poate fi inlocuit cu oricare dintre culorile lipsa, de ex in 22* poti elibera Joker fie cu un 2 sau cu un 2. Runda ta se termina Cand ati jucat toate piesele pe care le puteti sau doriti, spuneti “Terminat!”. Apoi jucatorul din stanga va primi randul. Daca nu ai jucat nicio piesa la randul tau, atunci trebuie sa trageti o alta piesa din stoc. Randul tau inca este pe sfarsite, asa ca daca poti juca acea noua piesa, va trebui sa astepti pana la urmatorul tau rand pentru a o juca. Primele amestecuri Inainte de a putea juca orice altceva intr-un joc, trebuie sa joci una sau mai multe combinatii noi cu un total de 30 sau mai multe. De exemplu: 9 - 10 - 11 sau 3 - 3 - 3 - 3 5-6*. Jokerii din aceste combinatii sunt considerati ca piesa pe care o reprezinta. Numai cand ati jucat un total de 30 sau mai multe combinatii noi, puteti adauga piese la alte combinatii sau puteti rearanja piesele care sunt pe masa. Daca poti juca noi combinatii, dar nu se aduna pana la 30, atunci trebuie sa trageti o alta piesa din stoc si sa astepti urmatorul turn. Odata ce ati jucat 30 sau mai multe in combinatii noi, atunci in randurile ulterioare puteti juca orice doriti. In unele editii, regulile mentioneaza minim 50, nu 30. Penalizare pentru miscari invalide Cand incheiati randul dvs. Si nu toate piesele fac parte dintr-o combinatie valida, sau cand ati facut altceva invalid, de exemplu adaugati o piesa la o alta combinatie inainte de a juca cele 30 de puncte initiale, atunci trebuie sa puneti inapoi toate piesele acolo unde au fost la inceputul randului tau. Apoi trebuie sa trageti trei placi din stoc, iar randul tau se termina. Castiga jocul Cand ti-ai jucat toate piesele in combinatii valide, deci nu mai ai nicio piesa ramasa, atunci castigi jocul. Toti jucatorii aduna numerele pieselor lor, in care Jokerii numara 30. Castigatorul jocului adauga la scorul sau totalul tuturor pieselor celorlalt jucatori; ceilalti jucatori isi scad fiecare totalul individual din scorul lor. Inainte de a incepe sa joace, jucatorii trebuie sa convina daca joaca un anumit numar de jocuri, sau pentru o anumita perioada de timp, sau pana cand un jucator atinge un scor tinta. Castigatorul meciului este jucatorul cu cel mai mare scor. Cronometrul Nu este inclus in cutie dar poate fi folosit pentru a face jocul mai interesant. Fiecare jucator are doar 2 minute pentru a-si finaliza randul. Cand s-au terminat cele 2 minute, inainte ca toate piesele sa faca parte dintr-o combinatie valida (din nou), atunci trebuie sa puneti inapoi toate piesele acolo unde erau si sa trageti trei piese de penalizare din stoc. Jocul dezvolta inteligenta, reactia si gandirea logica si asigura o minunata activitate pentru a petrece timpul productiv in familie. Varsta recomandata: de la 8 ani; Materiale: mase plastice, carton.