online store smart SMART.MD
cauta in site Cauta
menu MENIU
cumpara 0 COȘ
stoc

ру

vom răspunde la întrebare Scrie
Statii radio si Detectoare radar
  1. <
  2. Transport
  3. Auto
  4. Electronica Auto

Statii radio si Detectoare radar (272)

Ordonează
Statie radio CB PNI Escort HP 8001L ASQ include casti c

Statie radio CB PNI Escort HP 8001L ASQ include casti c


pe lună 73 lei
1764.0000

1 764 lei 1 541 lei

PROMO Saptamanii
Detector de radar Whistler GT-438XI, detectie benzi X K

Detector de radar Whistler GT-438XI, detectie benzi X K


pe lună 138 lei
3331.0000

3 331 lei 2 904 lei

PROMO Saptamanii
Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB

Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB


pe lună 82 lei
1969.0000

1 969 lei 1 719 lei

Statie radio CB PNI Escort HP 8024 ASQ reglabil, alimen

Statie radio CB PNI Escort HP 8024 ASQ reglabil, alimen


pe lună 90 lei
2173.0000

2 173 lei 1 897 lei

PROMO Saptamanii
Statie radio portabila PNI PMR R40 PRO, set cu 2 buc, 0

Statie radio portabila PNI PMR R40 PRO, set cu 2 buc, 0


pe lună 46 lei
1094.0000

1 094 lei 976 lei

PROMO Saptamanii
Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB

Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB


pe lună 90 lei
2173.0000

2 173 lei 1 897 lei

PROMO Saptamanii
Kit Statie radio CB PNI Escort HP 62 si Antena PNI Extr

Kit Statie radio CB PNI Escort HP 62 si Antena PNI Extr


pe lună 113 lei
2718.0000

2 718 lei 2 371 lei

PROMO Saptamanii
Statie radio CB PNI Escort HP 6500, multistandard, 4W,

Statie radio CB PNI Escort HP 6500, multistandard, 4W,


pe lună 69 lei
1662.0000

1 662 lei 1 452 lei

Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB

Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB


pe lună 90 lei
2173.0000

2 173 lei 1 897 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +


pe lună 118 lei
2854.0000

2 854 lei 2 489 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB si Antena

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB si Antena


pe lună 124 lei
2990.0000

2 990 lei 2 608 lei

Casti GOGOU®, Walkie talkie, Arc curbat, 80 cm, Negru

Casti GOGOU®, Walkie talkie, Arc curbat, 80 cm, Negru


pe lună 21 lei
511.0000

511 lei 460 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 55 ASQ cu Antena C

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 55 ASQ cu Antena C


pe lună 141 lei
3399.0000

3 399 lei 2 963 lei

Pachet statie radio CB President William ASC, alimentar

Pachet statie radio CB President William ASC, alimentar


pe lună 385 lei
10210.0000

10 210 lei 8 082 lei

Statie radioamatori President MC KINLEY ASC AM-FM-LSB-U

Statie radioamatori President MC KINLEY ASC AM-FM-LSB-U


pe lună 437 lei
11573.0000

11 573 lei 9 160 lei

Statie radio CB PNI CRT S 8040

Statie radio CB PNI CRT S 8040


pe lună 104 lei
2513.0000

2 513 lei 2 193 lei

Statie radioamatori President LINCOLN II+ ASC 10/12M, R

Statie radioamatori President LINCOLN II+ ASC 10/12M, R


pe lună 463 lei
12254.0000

12 254 lei 9 698 lei

Kit Statie radio CB President President William ASC VOX

Kit Statie radio CB President President William ASC VOX


pe lună 398 lei
10551.0000

10 551 lei 8 351 lei

Kit Statie radio CB PNI Escort HP 62 si Antena PNI S75

Kit Statie radio CB PNI Escort HP 62 si Antena PNI S75


pe lună 183 lei
4421.0000

4 421 lei 3 852 lei

Statie radio portabila profesionala PNI PMR R15 0.5W, A

Statie radio portabila profesionala PNI PMR R15 0.5W, A


pe lună 67 lei
1614.0000

1 614 lei 1 411 lei

Kit Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger

Kit Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger


pe lună 254 lei
6123.0000

6 123 lei 5 334 lei

PROMO Saptamanii
Kit statie radio CB CRT Mike + Antena PNI Extra 45 cu m

Kit statie radio CB CRT Mike + Antena PNI Extra 45 cu m


pe lună 155 lei
3739.0000

3 739 lei 3 260 lei

Microfon PNI VX6500 cu functie VOX, cu mufa RJ45, pentr

Microfon PNI VX6500 cu functie VOX, cu mufa RJ45, pentr


pe lună 37 lei
889.0000

889 lei 795 lei

Statie radio CB President William ASC, squelch automat

Statie radio CB President William ASC, squelch automat


pe lună 347 lei
9189.0000

9 189 lei 7 274 lei

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 6500 ASQ + Antena

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 6500 ASQ + Antena


pe lună 127 lei
3058.0000

3 058 lei 2 667 lei

Detector de radar Whistler GT-468GXI, detectie benzi X

Detector de radar Whistler GT-468GXI, detectie benzi X


pe lună 198 lei
4761.0000

4 761 lei 4 149 lei

Statie radio CB PNI Escort HP 9001 PRO ASQ reglabil, AM

Statie radio CB PNI Escort HP 9001 PRO ASQ reglabil, AM


pe lună 90 lei
2173.0000

2 173 lei 1 897 lei

Statie radio PMR portabila TTi TX110 set cu 2bc

Statie radio PMR portabila TTi TX110 set cu 2bc


pe lună 169 lei
4080.0000

4 080 lei 3 556 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +


pe lună 147 lei
3535.0000

3 535 lei 3 082 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +


pe lună 147 lei
3535.0000

3 535 lei 3 082 lei

Kit Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB cu Antena CB

Kit Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB cu Antena CB


pe lună 134 lei
3229.0000

3 229 lei 2 815 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB si Antena

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB si Antena


pe lună 118 lei
2854.0000

2 854 lei 2 489 lei

Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB

Kit Statie radio CB PNI ESCORT HP 8000L ASQ + Antena CB


pe lună 127 lei
3058.0000

3 058 lei 2 667 lei

PROMO Saptamanii
Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger Bee

Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger Bee


pe lună 152 lei
3671.0000

3 671 lei 3 200 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI ESCORT HP 9001 PRO ASQ regla

Pachet Statie radio CB PNI ESCORT HP 9001 PRO ASQ regla


pe lună 133 lei
3195.0000

3 195 lei 2 786 lei

Statie radio amatori President Richard ASC 10/12M, AM-F

Statie radio amatori President Richard ASC 10/12M, AM-F


pe lună 283 lei
6805.0000

6 805 lei 5 927 lei

Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V, Antena

Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V, Antena


pe lună 141 lei
3392.0000

3 392 lei 2 957 lei

Pachet Statie radio CB President William ASC, cu squelc

Pachet Statie radio CB President William ASC, cu squelc


pe lună 398 lei
10551.0000

10 551 lei 8 351 lei

PROMO Saptamanii
Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V +


pe lună 141 lei
3399.0000

3 399 lei 2 963 lei

Cablu alimentare PNI cu 3 pini si siguranta pentru stat

Cablu alimentare PNI cu 3 pini si siguranta pentru stat


pe lună 6 lei
168.0000

168 lei 132 lei

PROMO Saptamanii
Casca cu microfon Motorola HKLN4605A pentru gama XT

Casca cu microfon Motorola HKLN4605A pentru gama XT


pe lună 56 lei
1330.0000

1 330 lei 1 185 lei

Kit Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger

Kit Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger


pe lună 270 lei
7145.0000

7 145 lei 5 657 lei

Set 2 statii radio emisie-receptie Cobra PU880, raza de

Set 2 statii radio emisie-receptie Cobra PU880, raza de


pe lună 141 lei
3399.0000

3 399 lei 2 963 lei

PROMO Saptamanii
Kit Statie radio CB PNI Escort HP 8024 ASQ 12/24V + Ant

Kit Statie radio CB PNI Escort HP 8024 ASQ 12/24V + Ant


pe lună 90 lei
2173.0000

2 173 lei 1 897 lei

Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB, ANC, ASQ, alime

Statie radio CB PNI Escort HP 9700 USB, ANC, ASQ, alime


pe lună 90 lei
2173.0000

2 173 lei 1 897 lei

Antena BNC pentru PNI Escort HP 62, 20 cm

Antena BNC pentru PNI Escort HP 62, 20 cm


pe lună 9 lei
261.0000

261 lei 202 lei

Set 2 statii radio emisie-receptie DeWalt DXPMR800 Heav

Set 2 statii radio emisie-receptie DeWalt DXPMR800 Heav


pe lună 133 lei
3195.0000

3 195 lei 2 786 lei

Pachet Statie radio CB President William ASC, cu squelc

Pachet Statie radio CB President William ASC, cu squelc


pe lună 398 lei
10551.0000

10 551 lei 8 351 lei

Kit Statie radio CB TTI TCB-5289 12V by Anytone cu Ante

Kit Statie radio CB TTI TCB-5289 12V by Anytone cu Ante


pe lună 277 lei
6668.0000

6 668 lei 5 808 lei

Statie radio PMR portabila Stabo Freecomm 200 0.5W 8CH

Statie radio PMR portabila Stabo Freecomm 200 0.5W 8CH


pe lună 84 lei
2037.0000

2 037 lei 1 778 lei

PROMO Saptamanii
Kit Statie radio CB PNI Escort HP 62 si Antena PNI Extr

Kit Statie radio CB PNI Escort HP 62 si Antena PNI Extr


pe lună 127 lei
3058.0000

3 058 lei 2 667 lei

PROMO Saptamanii
Statie radio CB PNI CRT S Mini, ASQ

Statie radio CB PNI CRT S Mini, ASQ


pe lună 99 lei
2377.0000

2 377 lei 2 074 lei

Kit Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger

Kit Statie radio CB President BARRY II ASC AM/FM, Roger


pe lună 241 lei
5817.0000

5 817 lei 5 067 lei

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V s

Pachet Statie radio CB PNI Escort HP 8900 ASQ, 12-24V s


pe lună 134 lei
3229.0000

3 229 lei 2 815 lei

PROMO Saptamanii
Pachet statie radio CB PNI ESCORT HP 9001 PRO ASQ + Ant

Pachet statie radio CB PNI ESCORT HP 9001 PRO ASQ + Ant


pe lună 141 lei
3399.0000

3 399 lei 2 963 lei

PROMO Saptamanii
Pachet statie radio CB PNI ESCORT HP 9001 PRO ASQ regla

Pachet statie radio CB PNI ESCORT HP 9001 PRO ASQ regla


pe lună 118 lei
2854.0000

2 854 lei 2 489 lei

Kit 24 adaptori RF N Type la SMA BNC UHF

Kit 24 adaptori RF N Type la SMA BNC UHF


pe lună 80 lei
1934.0000

1 934 lei 1 689 lei

PROMO Saptamanii
Pachet statie radio CB PNI ESCORT HP 8001L ASQ + Antena

Pachet statie radio CB PNI ESCORT HP 8001L ASQ + Antena


pe lună 116 lei
2786.0000

2 786 lei 2 430 lei

PROMO Saptamanii
Pachet statie radio CB PNI Escort HP 7120 ASQ, RF Gain,

Pachet statie radio CB PNI Escort HP 7120 ASQ, RF Gain,


pe lună 79 lei
1900.0000

1 900 lei 1 660 lei

Statie radio CB CRT 2000H, 4W, AM/FM, 12V, ASQ, Scan, D

Statie radio CB CRT 2000H, 4W, AM/FM, 12V, ASQ, Scan, D


pe lună 210 lei
5068.0000

5 068 lei 4 415 lei

272

Detectarea si masurarea radioului

Majoritatea sistemelor radar sunt in impulsuri, ceea ce inseamna ca radarul va transmite un impuls si apoi va asculta semnalele de receptie sau ecourile. Acest lucru evita problema unui receptor sensibil care incearca sa opereze simultan cu un transmitator de mare putere. Latimea sau durata impulsului este un factor important. Cu cat este mai scurta latimea impulsului, cu atat este mai usor sa determinati intervalul, deoarece semnalul de receptie este si de scurta durata. Radarele functioneaza prin „binning” a semnalelor de receptie. Retururile semnalului de receptie sunt sortate intr-un set de compartimente in functie de ora de sosire in raport cu impulsul de transmisie. Aceasta este proportionala cu distanta dus-intors pana la obiectul (obiectele) care reflecta undele radar. Analizand puterea semnalului de receptie in containere, radarul poate sorta obiectele dupa dimensiunea sectiunii transversale a radarului si in diferite intervale. Aceasta se realizeaza peste toate azimuturile si cotele dorite.

Avand mai multe compartimente de interval permite determinari mai precise ale intervalului. Este probabil ca un impuls de scurta durata sa fie detectat si mapat in doar unul sau doua compartimente, mai degraba decat sa fie raspandit peste mai multe compartimente. Cu toate acestea, o durata sau o latime mai mare a impulsului permite transmiterea unei cantitati mai mari de energie a semnalului si un timp mai lung pentru ca receptorul sa integreze energia. Aceasta inseamna o raza de detectare mai mare. Pentru a optimiza atat pentru rezolutia fina, cat si pentru detectia pe distanta lunga, radarele folosesc o tehnica numita compresie a impulsurilor.

Radar

Radarul (sau detectia si distanta radio) a fost demonstrat pentru prima data in 1935 de Sir Robert Watson-Watt. Ulterior, a devenit de o importanta majora pentru detectarea aeronavelor in al Doilea Razboi Mondial, fapt care a contribuit mult la accelerarea dezvoltarii sale. Principiul este simplu. Un transmitator trimite o serie de impulsuri foarte scurte de microunde. Acestea calatoresc spre exterior de la antena, fiind reflectate de orice obiect pe care il lovesc. O parte din radiatie este reflectata inapoi in locatia transmitatorului, unde exista un receptor.Circuitele electronice masoara timpul care trece intre transmiterea unui impuls si receptia ecoului acestuia. Timpul luat este proportional cu distanta obiectului, astfel incat distanta obiectului poate fi apoi calculata.

Desi radarul poate fi folosit doar pentru masurarea distantelor, este mai des folosit si pentru masurarea directiei. Antena este facuta sa se roteasca continuu pe o axa verticala, astfel incat sa scaneze zona inconjuratoare in mod repetat. O forma de antena, adesea folosita pe nave pentru detectarea altor ambarcatiuni de suprafata pe timp de noapte si in ceata, este prezentata pe verso. Ghidul de unda transmite impulsuri de microunde de inalta energie de la amplificator direct la cornul antenei. Cu antena tipica de branza, inaltimea verticala a fasciculului este mare, dar acest lucru nu are importanta. Fasciculul este ingust in plan orizontal, ceea ce face usor de fixat directia obiectului detectat. In sistemele radar pentru avioane, cum sunt cele utilizate in aeroporturi, o gama uriasa rotativa de reflectoare parabolice, asemanatoare cu un mic radiotelescop (p. 182) directioneaza un fascicul radar in sus spre cer.

Cum functioneaza detectoarele radar

XR-1050 va avertizeaza cu privire la radarul conventional al politiei, precum si la pistoalele cu viteza laser.

Pentru multi oameni, viteza este o parte normala a vietii de zi cu zi. Aceasta incalcare a legii este atat de raspandita si acceptata in mod obisnuit incat exista chiar si echipamente electronice specializate pentru a ajuta soferii sa scape cu ea. De la introducerea lor in anii 1970, detectoarele radar au devenit un accesoriu obligatoriu pentru viitorii Andretti de pretutindeni.

In acest articol, vom afla ce fac detectoarele radar si cum o fac. Ne vom uita, de asemenea, la pistoale si detectoare de viteza mai avansate si vom vedea ce fac departamentele de politie pentru a combate tehnologia de detectare.

Doua pistoale radar conventionale

Pentru a intelege cum functioneaza detectoarele radar, mai intai trebuie sa stiti ce detecteaza acestia. Conceptul de masurare a vitezei vehiculului cu radar este foarte simplu. Un pistol cu ​​viteza de baza este doar un transmitator si un receptor radio combinate intr-o singura unitate.Un transmitator radio este un dispozitiv care oscileaza un curent electric, astfel incat tensiunea sa urce si sa coboare la o anumita frecventa. Aceasta energie electrica genereaza energie electromagnetica, iar atunci cand curentul este oscilat, energia se deplaseaza prin aer ca o unde electromagnetice. Un transmitator are si un amplificator care creste intensitatea energiei electromagnetice si o antena care o transmite in aer.

Un receptor radio este doar inversul emitatorului: capteaza undele electromagnetice cu o antena si le transforma inapoi intr-un curent electric. In esenta, radioul este doar transmisia undelor electromagnetice prin spatiu.

Radarul este utilizarea undelor radio pentru a detecta si monitoriza diferite obiecte. Cea mai simpla functie a radarului este sa va spuna cat de departe este un obiect. Pentru a face acest lucru, dispozitivul radar emite o unda radio concentrata si asculta orice ecou. Daca exista un obiect pe calea undei radio, acesta va reflecta o parte din energia electromagnetica, iar unda radio va reveni inapoi la dispozitivul radar. Undele radio se deplaseaza prin aer cu o viteza constanta (viteza luminii), astfel incat dispozitivul radar poate calcula cat de departe este obiectul in functie de cat timp dureaza semnalul radio pentru a reveni.

Radarul poate fi folosit si pentru a masura viteza unui obiect, datorita unui fenomen numit Schimbarea Doppler. La fel ca undele sonore, undele radio au o anumita frecventa, numarul de oscilatii pe unitatea de timp. Cand pistolul radar si masina stau ambele nemiscate, ecoul va avea aceeasi frecventa de unda ca si semnalul original. Fiecare parte a semnalului este reflectata cand ajunge in masina, oglindind exact semnalul original.

Dar atunci cand masina se misca, fiecare parte a semnalului radio este reflectata intr-un punct diferit al spatiului, ceea ce schimba modelul undelor.Cand masina se indeparteaza de pistolul radar, al doilea segment al semnalului trebuie sa parcurga o distanta mai mare pentru a ajunge la masina decat primul segment al semnalului. Dupa cum puteti vedea in diagrama de mai jos, acest lucru are ca efect „intinderea” undei sau scaderea frecventei acesteia. Daca masina se indreapta spre pistolul radar, al doilea segment al undei parcurge o distanta mai mica decat primul segment inainte de a fi reflectat. Ca urmare, varfurile si vaile valului sunt stranse impreuna: frecventa creste.

Sistem radar

Definitie: RADAR este o abreviere pentru RAdio Dectie And Rmaniind. Un sistem utilizat pentru detectarea si localizarea prezentei obiectelor precum nave, vehicule, avioane etc. prin radiarea unui semnal electromagnetic in spatiu este cunoscut sub numele de Sistem radar.

Practic, radarul este folosit pentru a colecta informatii legate de obiect sau tinta, cum ar fi raza de actiune si locatia acestuia, radiind energie electromagnetica si examinand ecoul primit de la obiectul indepartat.

Istorie

Radarul a fost inventat in scopuri militare inainte Al doilea razboi mondial pentru a detecta in secret prezenta unor obiecte necunoscute. Initial, tuburile de transmisie nu erau atat de puternice, astfel incat functionau la o frecventa foarte scazuta de aproximativ 60 MHz.

Dar dezvoltarea ulterioara in domeniul si utilizarea magnetronilor a extins domeniul de frecventa la un nivel mai inalt.

Conform operatiunii efectuate de radar, este foarte important sa existe un sistem care sa poata detecta cu precizie prezenta tintei. Deci, in acest scop, se folosesc antene cu fascicul ingust cu lungime de unda scurta care corespund frecventelor superioare UHF si microunde.

Astfel, armata SUA a dezvoltat un sistem radar cu microunde si un astfel de sistem poate determina pozitia obiectului in interior 0.1° si 25 de metri.

Ce este Posturile radio si detectoarele radar

de Chris Woodford. Ultima actualizare: 20 mai 2022.

Imi imaginez ca incerc sa aterizez un jumbo jet de marimea unei cladiri mari pe o fasie scurta de asfalt, in mijlocul unui oras, in adancul noptii, in ceata deasa. Daca nu poti vedea unde mergi, cum poti spera sa aterizezi in siguranta? Controlorii de trafic aerian, care pot ajuta pilotii sa aterizeze, ocolesc aceasta dificultate folosind radarul, un mod de „a vedea” care foloseste unde radio de inalta frecventa. Radarul a fost dezvoltat initial pentru a detecta aeronavele inamice in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, dar acum este utilizat pe scara larga in orice, de la tunurile cu detectoare de viteza ale politiei pana la prognoza meteo. Sa aruncam o privire mai atenta la cum functioneaza!

Foto: Acest detector radar urias de la baza aeriana Thule, Groenlanda, este conceput pentru a detecta rachetele nucleare care sosesc. Este o parte cheie a Sistemului de avertizare timpurie a rachetelor balistice din SUA (BMEWS). Fotografie de Michael Tolzmann, prin amabilitatea US Air Force.

Cuprins

Ce este un detector radar

Iti place sa conduci? Urasti sa primesti amenzi nedrepte pentru viteza? Daca da, un detector radar este un dispozitiv care va poate maximiza placerea cu masina dvs. in timp ce va creste gradul de constientizare atunci cand conduceti!

Scopul unui detector radar este de a detecta undele radar invizibile din aer care sunt folosite pentru a masura viteza vehiculului dumneavoastra. Cand un detector radar intalneste undele radar invizibile, acesta va va oferi o alerta audio si vizuala, astfel incat sa puteti decide ce sa faceti cu acele informatii (de exemplu, puteti incetini!). Folosit corespunzator, un detector radar poate fi un instrument foarte puternic nu numai pentru prevenirea avizelor de viteza, ci si pentru a fi constienti de alte pericole emise de radar pe drumul din fata, cum ar fi zonele de constructii, agentii de aplicare a legii si EMT-urile care acorda ajutor altor soferi. .

In timp ce conceptul de detectare radar poate suna high-tech, in realitate detectorii radar functioneaza pe baza unui concept foarte simplu.O analogie utila este sa-ti imaginezi un prieten sarind intr-o piscina la capatul opus fata de locul in care inoti – cand prietenul tau intra in contact cu apa, el sau ea provoaca valuri care continua sa se extinda pe masura ce se indeparteaza de punctul de contact. Chiar daca ai fi legat la ochi si ai avea dopuri pentru urechi, atata timp cat ai fi fost in piscina, ai simti acele valuri de la prietenul tau in timp ce se loveau de corpul tau. Valurile alea ti-ar spune ca cineva a sarit in piscina.

Detectoarele radar functioneaza in acelasi mod. Cand un ofiter de politie trage cu un pistol radar, pistolul provoaca valuri invizibile sa fie emise (la fel cum prietenul tau care sare in piscina a provocat valuri de apa). Cand conduceti cateva mile pe drum cu un detector radar, antena din interiorul detectorului dvs. va simti acele unde lovind antena (la fel ca valurile de apa care va lovesc la celalalt capat al piscinei). Asa stie detectorul radar ca exista o sursa care emite radar (cum ar fi un ofiter de politie) in fata. Cu cat designul antenei si hardware-ul detectorului radar sunt mai buni, cu atat soferul este avertizat cu mai mult timp de amenintarea din fata.

Detectoare radar: ce sunt si cum functioneaza

Sunt multe de stiut despre sistemele radar/laser folosite de politie si despre detectoare capabile sa le recunoasca. Discutam despre caracteristicile oferite de detectoare moderne - inclusiv GPS si Bluetooth.

Cand stai pe marginea unei autostrazi cu lumini intermitente in spatele tau si un politist la fereastra ta, nu poti spune multe despre faptul ca ai condus prea repede. Nu exista nicio indoiala ca respectivul ofiter are deja documentata viteza ta excesiva cu un radar sau un pistol cu ​​laser, altfel nu s-ar fi obosit sa te urmareasca in primul rand. In acest articol, vom examina modul in care functioneaza detectoarele radar si detectoarele laser, astfel incat sa puteti face o achizitie in cunostinta de cauza si sa va protejati de biletele costisitoare pentru depasirea vitezei care va cresc tarifele de asigurare.

Detectoarele radar sunt, in esenta, receptoare cu microunde care cauta fascicule radar care se raspandesc de la sursa lor similar modului in care lumina se raspandeste de la o lanterna intr-un camp intunecat. Daca ai sta departe de acea lanterna, ai vedea lumina emanand din ea cu mai multa usurinta (si de la o distanta mai mare) decat te-ar vedea persoana care tine lanterna. Ar trebui sa fii mult mai aproape de sursa luminii inainte ca reflexele care sa iasa pe tine sa devina vizibile pentru persoana care tine lanterna.

Pistoalele radar si laser nu functioneaza bine prin geamurile colorate, motiv pentru care ofiterii le folosesc de obicei in afara vehiculului sau cu geamurile in jos.

In mod similar, pistoalele radar folosite de politie transmit impulsuri cu microunde, cauta cele mai puternice semnale reflectate, apoi compara frecventa celor doua pentru a determina viteza unui obiect. Radarul poate determina viteza altui vehicul chiar si atunci cand masina de politie in sine se misca. Detectarea din timp a prezentei unei capcane radar este cea mai esentiala parte a evitarii unei amenzi de viteza. Detectoarele radar fac acest lucru prin monitorizarea unui numar de frecvente radar utilizate de politie, apoi va avertizeaza cu privire la puterea semnalului pentru a va oferi o idee generala cat de departe este capcana radar.

Multi detectoare au o voce care vorbeste cu voce tare si explica de ce a declansat alerta. Cautati aceasta caracteristica de confort, deoarece nu trebuie sa va luati ochii de la drum si sa strambati din ochi pentru a citi litere mici pe afisaj este un mare plus.

Cum functioneaza detectoarele radar

Detectoarele radar sunt dispozitive electronice care ajuta la detectarea undelor radio sau a semnalelor radio. Acestea sunt forme de energie electromagnetica care sunt emise de radare, cum ar fi cele folosite de politie pentru a localiza masinile care circula peste limita de viteza. Anumite tipuri de detectoare radar identifica, de asemenea, prezenta pistoalelor de viteza cu laser, ceea ce poate fi util pentru cei care doresc sa evite capcanele de viteza pe care detectorii radar traditionali le pot rata.

Pentru a intelege cum functioneaza exact un detector de radar, este mai intai util sa intelegeti cateva informatii de baza despre radar si tehnologia radar si principiile prin care functioneaza.

Radar este un acronim care inseamna Radio Detection and Ranging. Sistemele radar creeaza unde radio, o forma de energie electromagnetica care poate fi directionata in aer, unde semnalele produse calatoresc cu viteza luminii – aproximativ 186.000 de mile pe secunda sau 3,08 x 108 metri pe secunda. Transmisia acestor semnale si colectarea energiei returnate care sari din obiecte pe calea transmisiei radarului (numite impulsuri returnate) este ceea ce permite radarul sa fie utilizat pentru a detecta obiecte si a le distanta, adica a stabili pozitia si distanta lor fata de locatia sistemului radar.

Sistemele radar tipice au mai multe componente cheie care permit utilizarea lor ca modalitate de detectare a obiectelor indepartate:

  • O sursa de frecventa, cum ar fi un oscilator cu cristal, care creeaza un semnal de putere scazuta la frecventa de operare dorita a radarului.
  • Un transmitator radar, care amplifica nivelul de putere a semnalului de la sursa de frecventa si creste frecventa acestuia dupa cum este necesar, astfel incat semnalul de energie rezultat sa aiba puterea necesara pentru a acoperi intervalul dorit de distanta necesar pentru aplicarea radarului.
  • O antena radar, care este utilizata pentru a difuza sau transmite semnalul de la sistemul radar in aer. Antenele radar pot transmite directional, adica intr-un anumit sector, sau pot fi unidirectionale, unde energia din semnalul radarului este raspandita pe intreaga suprafata de 360 ​​o azimut fara o directie specifica. Antena este, de asemenea, folosita pentru a transmite orice semnal care este returnat catre receptorul radar.
  • Un receptor radar, care poate detecta un impuls de intoarcere sau un semnal care a respins un obiect si sa transforme acel semnal intr-un semnal electronic care poate fi procesat si analizat.
  • Un procesor de semnal/date radar, care extrage si traduce caracteristicile semnalului returnat de la receptorul radar pentru a identifica obiectele, distantele si vitezele acestora.
  • Surse de alimentare, care furnizeaza energie fiecarei componente ale radarului.

Radarele functioneaza in doua moduri – transmitere si receptie. In modul de transmisie, sistemul radar isi trimite semnalul radar in aer de la transmitator si antena. In modul de receptie, sistemul nu mai transmite, ci mai degraba asculta sau asteapta sa detecteze si sa sesizeze semnalele de retur de la energia care a fost transmisa anterior. Deoarece semnalele generate de radare calatoresc atat de repede, radarele nu trebuie sa petreaca atat de mult timp transmisand cat si receptionand. Deci, intr-o anumita perioada, radarul isi petrece cea mai mare parte a timpului in modul de receptie.

Detectoare radar: tot ce trebuie sa stiti

In zonele in care detectoarele radar sunt ilegale, politia utilizeaza de obicei detectoare radar (RDD) pentru a localiza soferii care folosesc detectoare radar. Cum functioneaza? Cat de usor pot identifica utilizatorii detectorului radar? Cat de eficienti sunt detectorii radar „nedetectabili” in a evita detectarea de la un detector cu detector radar? Sa aruncam o privire si sa acoperim tot ce trebuie sa stiti despre detectoarele cu detectoare radar.

Unul dintre cele mai populare RDD-uri timpurii a fost VG-2. A facut o treaba buna si inca poate detecta multi detectoare radar in uz astazi, dar producatorii de detectoare radar au facut o schimbare simpla pentru a evita sa fie detectat de VG-2. Pur si simplu au schimbat frecventele pe care le folosea oscilatorul local intern al detectorului radar pe care le scana si VG-2 (voi vorbi despre asta mai detaliat intr-o clipa) si dintr-o data acei detectoare radar noi au devenit „nedetectabili” pentru VG-2.

Apoi a fost dezvoltat Spectre si au existat cateva generatii de Spectre de-a lungul anilor si, practic, scaneaza toate frecventele posibile pe care producatorii de detectoare radar le-ar putea folosi in RD-urile lor, astfel incat Spectre este mult mai eficient decat a fost vreodata VG-2 sau ar fi putut fi. Cu toate acestea, producatorii RD au folosit trucuri si mai sofisticate pentru a se face nedetectabili chiar si pentru Spectre RDD, dar, cu toate acestea, Spectre este ceea ce veti vedea in uz in prezent in majoritatea locurilor din lume si este capabil sa detecteze marea majoritate a radarelor. detectoare utilizate astazi.

Iata o privire rapida asupra celor doua RDD-uri, plus cateva informatii despre acest intreg jocul cu pisica si soarecele:

Cum functioneaza radarul si sistemul Doppler

Radarul, la fel ca sonarul si seismologia, utilizeaza un impuls de energie radio creat de om pentru a mapa distanta pe baza duratei de timp in care este nevoie ca pulsul sa se intoarca de la sursa. Radarul (prescurtarea de la „Radio Detection And Ranging”), care poate fi transportat in aer sau in spatiu, a schimbat foarte mult modul in care vedem suprafetele terestre si oceanice. Radarul se bazeaza pe principiul trimiterii de radiatii cu lungimi de unda foarte lungi (numite microunde) de la o antena si apoi detectarea acelei energie dupa ce aceasta sare pe o tinta de la distanta. Lungimea de unda a cuptorului cu microunde, polarizarea acestuia (orientare verticala sau orizontala) si puterea pot fi controlate la sursa si masurate cand revine. Multe tipuri si materiale comune de acoperire a terenului afecteaza diferit polaritatea si puterea intoarcerii radarului, ceea ce ajuta la identificarea lor.

Conceptul de utilizare a undelor radio pentru a detecta obiecte dateaza din 1902, dar sistemul practic pe care il cunoastem ca radar a inceput la sfarsitul anilor 1930. Inventatorii britanici, ajutati de cercetari din alte tari, au dezvoltat un sistem de avertizare rudimentar care ar putea detecta obiectele care se deplaseaza spre coasta Angliei. Sistemul a folosit unde radio de inalta frecventa pentru a detecta avioanele germane si a calcula distanta acestora.Acest scop a condus la acronimul RADAR, prescurtare pentru RAdio Detection And Ranging.

Principiul din spatele radarului poate suna confuz la inceput, dar un experiment simplu poate demonstra elementele de baza. Imaginati-va ca va aflati in fata unui munte undeva in departare. Ai un cronometru foarte precis si un „super auz” care sa te ajute.
Acum tine cronometrul intr-o mana si incepe sa cronometrezi in timp ce tipi cat de tare poti spre munte. Opriti cronometrarea cand auzi primul ecou al vocii tale. Acum ati devenit o unitate radar de baza. Deoarece stii cat de repede se deplaseaza sunetul, poti calcula distanta dintre tine si munte utilizand timpul scurs pe cronometru.

Radarul functioneaza pe multe dintre aceleasi principii demonstrate in acest experiment. In loc sa tipe o persoana, un fascicul radio puternic este trimis la o anumita frecventa. Cand aceasta explozie de energie radio loveste un obiect solid, cel putin o parte din acea unda sonora va fi reflectata inapoi la transmitator. Este posibil ca acest semnal sa nu fie foarte puternic, dar un receptor electronic sensibil poate amplifica sunetul, la fel ca „super auzul”. Emitatorul si receptorul de pe o unitate radar de baza sunt de obicei montate aproape unul de celalalt, la fel ca gura si urechile tale.

Prin calcularea vitezei undelor radio si a timpului necesar pentru ca semnalul sa sara de pe obiect si sa loveasca receptorul, un operator radar poate masura distanta dintre el si obiect. Mutarea emitatorului in puncte diferite permite operatorului radar sa primeasca mai multe returnari. Toate aceste reflexii individuale sunt combinate pentru a estima dimensiunea obiectului sau obiectelor lovite.

Tehnologia radar s-a imbunatatit considerabil de pe vremea celui de-al Doilea Razboi Mondial, dar principiile de baza sunt inca aceleasi. Calculele despre viteza si directia unui obiect sunt facute din rezultatele datelor emitatorului si receptorului. Cand o antena radar este vazuta invartindu-se pe loc, ea trimite mii de semnale si le primeste la fel de repede.

Ce este un detector radar si de ce am nevoie de unul

Daca aveti o masina, va place sa conduceti sau doriti doar sa economisiti bani, atunci un detector radar este un dispozitiv obligatoriu pentru dvs. Un detector radar poate merge mana in mana cu o camera de bord. Desi fiecare dintre ele serveste scopuri diferite, ambele lucreaza mana in mana pentru a va proteja pe dumneavoastra si vehiculul dumneavoastra.

Scopul unui detector de radar este de a va salva de la biletele de viteza prin detectarea undelor radar ale politiei pe care politia le foloseste cu pistoalele radar pentru a masura viteza de deplasare a vehiculului dumneavoastra. Un detector radar este capabil sa te avertizeze, atat sonor, cat si vizual, atunci cand detecteaza aceste unde radar, astfel incat sa fii constient si sa poti incetini in timp limita de viteza. Ideea este ca doar un singur bilet de viteza poate si ar trebui sa poata plati costul detectorului radar.

Fie ca este vorba de un vehicul personal sau de un vehicul comercial, a detector radar functioneaza pentru toate scenariile. Cand un ofiter de politie sau alte forte de ordine doreste sa prinda un vehicul cu viteza, ar folosi un pistol radar. Un pistol radar lidar emite unde invizibile care opereaza pe trei benzi de semnale radar, inclusiv Banda X, banda K si banda Ka. Exista si o a patra trupa numita banda Ku, dar care este folosita in principal in Europa. Aceste valuri vor detecta vehiculul, apoi vor reveni la radarul politiei, detectand astfel viteza de deplasare a unui vehicul. Un detector radar este capabil sa detecteze aceste unde si sa emita alerte audio si vizuale pentru a indica faptul ca ati putea avea probleme, permitandu-va sa evitati capcanele de viteza cu suficient timp liber.

Detectoarele de radar premium de la Escort si Radenso ofera o raza de detectare si mai mare a pistoalelor radar si pot oferi citiri mai precise, precum si mai putine alerte false. O problema comuna pe care o aveau detectoarele radar mai vechi a fost ca anumite modele de vehicule au interferat istoric cu semnalele emise si produc o serie de alarme false care afecteaza acuratetea radarului.Aceasta problema nu mai este cazul radarelor moderne de la Escort si Radenso, deoarece tehnologia continua sa evolueze.

Hai sa vorbim! magazinul

De ce la noi e mai ieftin? Nu platim chirii scumpe pe strazi centrale si mall-uri. Nu investim in publicitate scumpa pe TV, radio si panouri stradale. Importam direct de la distribuitori din Europa si Asia.