online store smart SMART.MD
cauta in site Cauta
menu MENIU
cumpara 0 COȘ
stoc

ру

vom răspunde la întrebare Scrie
Procesoare sunet
  1. <
  2. TV, Audio-Video si Foto
  3. Audio

Procesoare sunet (14)

Ordonează
Procesor Chitara Electrica NUX MG 30 Multi Effects

Procesor Chitara Electrica NUX MG 30 Multi Effects


pe lună 412 lei
10806.0000

10 806 lei 8 637 lei

Procesor AntiLarsen, FSHIFTER, Proel

Procesor AntiLarsen, FSHIFTER, Proel


pe lună 502 lei
13179.0000

13 179 lei 10 532 lei

DAC M2Tech Evo Dac Two Plus

DAC M2Tech Evo Dac Two Plus


pe lună 863 lei
22626.0000

22 626 lei 18 078 lei

Sistem wireless pentru chitara, bass ,Line6 Relay G30

Sistem wireless pentru chitara, bass ,Line6 Relay G30


pe lună 306 lei
8031.0000

8 031 lei 6 421 lei

Multiefect chitara, MOOER GE300, Lite

Multiefect chitara, MOOER GE300, Lite


pe lună 752 lei
19728.0000

19 728 lei 15 763 lei

Procesor de chitara, NUX NME-3 Cerberus, Multi Efecte

Procesor de chitara, NUX NME-3 Cerberus, Multi Efecte


pe lună 373 lei
9776.0000

9 776 lei 7 815 lei

Procesor efecte chitara Mooer MSS1 Radar, Black

Procesor efecte chitara Mooer MSS1 Radar, Black


pe lună 215 lei
4504.0000

lei 4 504 lei

Preamplificator Dynavox TPR-3, negru

Preamplificator Dynavox TPR-3, negru


pe lună 487 lei
12777.0000

12 777 lei 10 211 lei

Crossover LD-SYSTEMS X223

Crossover LD-SYSTEMS X223


pe lună 306 lei
8039.0000

8 039 lei 6 427 lei

Preamplificator Digital USB pentru Pickup NAD PP4

Preamplificator Digital USB pentru Pickup NAD PP4


pe lună 292 lei
7659.0000

7 659 lei 6 123 lei

Procesor Voce, Boss, VE-2

Procesor Voce, Boss, VE-2


pe lună 429 lei
11258.0000

11 258 lei 8 998 lei

Interfata audio USB, Focusrite Scarlet 4i4

Interfata audio USB, Focusrite Scarlet 4i4


pe lună 332 lei
8718.0000

8 718 lei 6 969 lei

Procesor multi-efect pentru chitara BOSS GT-100

Procesor multi-efect pentru chitara BOSS GT-100


pe lună 780 lei
20450.0000

20 450 lei 16 341 lei

Interfata audio USB, Focusrite Scarlet 2i2

Interfata audio USB, Focusrite Scarlet 2i2


pe lună 314 lei
8236.0000

8 236 lei 6 584 lei

14

Ce este un DSP

Un DSP sau un procesor de semnal digital este la baza celor mai moderne echipamente audio. Astazi, ne uitam la ce este un DSP si cum va afecteaza sunetul.

Desi exista de zeci de ani, industria audio incepe sa adopte DSP ca urmatoarea mare caracteristica a produselor audio. Apple AirPods Pro, 360 Reality Audio de la Sony si chiar si difuzoarele Amazon Echo folosesc toate DSP-urile in hardware-ul lor, deci ce este? si, pe deasupra, ce se va schimba in ceea ce priveste experienta audio pentru consumatori?

Nota editorului: acest articol a fost actualizat pe 25 octombrie 2021, pentru a include un meniu de continut.

Ce sunt procesoarele de semnal? (Explicat pentru incepatori)

Procesarea semnalului a revolutionat lumea in anii cincizeci si continua sa o faca in zilele noastre.

Este unul dintre acele lucruri pe care le-ai folosit toata viata, dar la care nu i-ai acordat niciodata atentie pentru ca a fost mereu acolo.

Deci, ce sunt procesoarele de semnal?

Procesoarele de semnal sunt dispozitive create pentru a modifica forma formei de unda audio. Ele pot fi digitale sau analogice si pot interactiona cu forma de unda in multe forme diferite. Procesoarele de semnal isi pot avea locul fie pe scena, fie in studio pentru a crea sunete diferite. Puteti aplica procesarea semnalului la percutie, vant, coarde sau orice alt tip de instrument, inclusiv voci. Atunci cand procesarea semnalului este aplicata intregului spectru sonor, aceasta joaca un rol major si in mixare si masterizare.

Am mixat inregistrari si am folosit procesarea semnalului live timp de un numar mare de ani inainte de a stiu ce este cu adevarat. Dupa cum va puteti imagina, odata ce am aflat mai multe despre el, am putut face si mai multe cu el. Vreau sa va impartasesc aceste cunostinte in acest articol.

Sa privim putin mai adanc in lumea procesoarelor de semnal.

Primul lucru care ne vine in minte cand ne gandim la procesoarele de semnal este vechea batalie a Analogic vs Digital.

De multi ani muzicieni, directorii de studio, ingineri de mixaj, DJ si intreaga industrie muzicala au repetat-o ​​ca o mantra. Cu toate acestea, nu exista un raspuns real la care este mai bun, deoarece ambele au unele avantaje si unele dezavantaje.

Arunca o privire la videoclipul de pe canalul de Youtube Stampsound care insoteste acest articol.

Ce este un procesor de sunet surround

Bob Pariseau

Cititi intrebarile frecvente!

Procesoarele de sunet surround vor face 3 lucruri interesante pentru tine. In primul rand, vor decoda formatele audio multicanal impachetate care se gasesc pe DVD-urile standard si pe multe transmisii HDTV. Formatele traditionale Dolby Digital si DTS surround audio au tot sunetul pentru diferitele difuzoare impachetate intr-un singur flux de date digitale -- numit „bitstream”. Acestea trebuie decodate pentru a recupera sunetul destinat sa ajunga la fiecare dintre diferitele difuzoare surround.


In al doilea rand, procesoarele de sunet surround vor face calcule asupra sunetului de intrare pentru a extrage sunetul surround pentru a conduce mai multe difuzoare decat sunt reprezentate de fapt in sunetul de intrare. De exemplu, stereo de la majoritatea programelor TV sau de pe CD-uri poate fi procesat pentru a conduce difuzoarele surround. si chiar si audio surround 5.1 poate fi procesat pentru a conduce difuzoare spate suplimentare intr-o configuratie de difuzoare 7.1. Exista diferite forme de procesare pentru a face acest lucru, dar cea mai frecvent discutata este Dolby Pro Logic IIx.


Deci, este posibil sa primiti un flux de biti Dolby Digital 5.1 dintr-un program DVD sau HDTV, care este decodat de procesorul de sunet surround in 5 canale audio pentru difuzorul principal plus un canal de efecte de bas (LFE) si care este ULTIME postprocesat de Dolby Pro Logic IIx matematica pentru a inventa doua canale suplimentare de sunet surround al difuzorului din spate.


In cele din urma, procesoarele de sunet surround fac ceea ce se numeste gestionarea configuratiei difuzoarelor -- inclusiv directia basului. Acest lucru are de-a face cu directionarea corecta a sunetului in functie de tipul si natura difuzoarelor pe care le aveti de fapt.Asadar, de exemplu, daca nu aveti de fapt un difuzor pentru canalul central frontal, procesorul va directiona sunetul canalului central catre difuzoarele fata stanga si dreapta fata, astfel incat sa nu pierdeti nimic. si daca aveti un subwoofer bun, procesorul ar putea, de asemenea, directiona basul catre subwoofer, care altfel ar trebui sa fie redat de difuzoarele principale care ar putea sa nu se ocupe atat de bine de bas. In plus, aceasta parte a procesorului de sunet surround corecteaza diferitele niveluri de volum produse de fiecare difuzor (astfel incat acestea sa fie echilibrate corect intre ele) si diferentele subtile de sincronizare datorate ca difuzoarele nu se afla toate la aceeasi distanta de pozitia de ascultare. .


Unele procesoare de sunet surround de lux includ lucruri suplimentare, mai putin importante, in efortul de a atrage clienti. De exemplu, procesorul poate fi setat sa modifice sunetul pentru a simula muzica redata intr-un mediu cu ecou, ​​cum ar fi in interiorul unei catedrale.


Majoritatea oamenilor isi cumpara procesorul de sunet surround integrat intr-un „Receiver” -- care include o combinatie de preamplificator si amplificator de putere incorporat -- sau incorporat intr-un „Preamp/Procesor” sau „pre/pro” -- care este ca un receptor fara amplificator de putere. Prin urmare, un pre/pro trebuie sa fie asociat cu un amplificator de putere audio multicanal pentru a va conduce difuzoarele. De asemenea, receptorul sau pre/pro va permite sa conectati mai multe dispozitive sursa si sa selectati pe care doriti sa il ascultati, ofera controlul volumului si, in general, o gramada de „functii” suplimentare. Receptoarele superioare si pre/profesorii va permit, de asemenea, sa selectati sursele video. Cele mai scumpe ofera si procesare video pentru a-si completa procesarea audio.

Ce sunt procesoarele de sunet

. SAU, CUM OBtINE TRENT REZNOR SUNETUL Acela MURDAR, INVITIT?

Dispozitivele de procesare a semnalului pot fi definite din punct de vedere tehnic ca fiind dispozitive electronice care modifica semnalul audio in a neliniar Moda. Avand in vedere aceasta definitie, un fader, un control al castigului sau un amplificator nu este un procesor de semnal.Egalizatoarele, procesoarele de efecte, defazatoarele, compresoarele, expansoarele si sistemele de reducere a zgomotului sunt toate exemple de procesoare de semnal; toate modifica semnalul de intrare intr-un fel. Egalizatoarele modifica sectiuni ale spectrului de frecventa prin amplificarea sau atenuarea anumitor benzi de frecventa; procesoarele de efecte sunt capabile sa introduca intarziere, reverberatie artificiala prin utilizarea unor algoritmi ciudati legati de faza sau o combinatie a ambelor; schimbatorii de faza modifica caracteristicile de faza ale unui semnal de intrare si il adauga inapoi la originalul, oferind efecte stiintifico-fantastice „vazute”; compresoarele impiedica in esenta semnalele de intrare puternice sa devina prea puternice; expansoarele fac semnalele mai blande; Unitatile de reducere a zgomotului folosesc o combinatie de compresie si expansiune pentru a oferi un nivel de zgomot mai scazut; lista continua si mai departe. Majoritatea dispozitivelor de procesare a semnalului utilizate in consolidarea sunetului ne vin din industria inregistrarilor, in care artistii si producatorii folosesc procesarea semnalului pentru a modifica sunetul instrumentelor individuale, ca sa nu mai vorbim de mixul general. Designerii de sunet de teatru folosesc in general procesari precum egalizarea si intarzierea pentru a-si alinia si „regla” in mod corespunzator sistemele lor individuale de difuzoare intr-un spatiu acustic dat si folosesc alte efecte, cum ar fi reverberatia si compresia in cantitati mai specifice pe anumite intrari.

TOATE FRECVENtELE SUNT CREATE EGALE.

Egalizatoarele sunt probabil cel mai comun exemplu de procesor de semnal de baza - se gasesc pe canalul de intrare al majoritatii birourilor de mixare si se gasesc si ca unitati independente pentru a modifica raspunsul in frecventa al unui anumit semnal de intrare. Din punct de vedere istoric, egalizatoarele au fost folosite de industria telecomunicatiilor pentru a compensa pierderile de semnal dependente de frecventa la transmiterea vocii pe distante lungi de cablu. Componentele speciale au fost folosite pentru a spori anumite benzi de frecventa care au fost atenuate pe cablurile lungi, facand astfel toate frecventele egale ca nivel (amplitudine) -- prin urmare, „egalizator”.

Din inginerie electrica, recunoastem ca o componenta a circuitului care modifica o parte a spectrului de frecventa se numeste „filtru”. De asemenea, recunoastem ca filtrele sunt concepute pentru a atenua sau reduce anumite frecvente. Cu toate acestea, daca un filtru este setat sa reduca cele mai multe frecvente si sa permita anumite frecvente sa treaca fara a fi taiate, rezultatul final este similar cu amplificarea acelor frecvente netaiate, mai ales atunci cand se adauga o componenta a amplificatorului. In acest mod, filtrele sunt folosite pentru a mari frecventele. In zilele noastre, este obisnuit sa gasim unitati care amplifica si reduc benzile de frecventa specifice, desi unele egalizatoare, numite egalizatoare pasive, sunt concepute doar pentru a atenua benzile de frecventa.

Procesoare de efecte audio – Ce fac, un ghid pentru incepatori

Efectele audio sunt un instrument esential in productia muzicala. Efectele pot transforma un sunet si pot transforma o piesa plictisitoare in ceva cu adevarat interesant. Pe masura ce invat mai multe despre productia audio si tehnica de studio, pretuiesc din ce in ce mai mult contributia pe care o pot aduce efectele audio.

De exemplu, m-am straduit sa produc un sunet interesant de sintetizator, doar pentru a constata ca adaugarea unui efect de intarziere pentru a face ecoul sunetului face ca acesta sa capete viata proprie.

Vocalistii au fost extrem de nemultumiti de sunetul vocii lor intr-o inregistrare pana cand adaugarea unor EQ si reverb i-a facut sa sune la fel de bine precum cantaretii de top pe care ii admira.

Scopul aici este de a arunca o privire detaliata asupra unor efecte audio care sunt utilizate in mod obisnuit in productia muzicala. Nu am facut o distinctie intre unitatile de efecte hardware si software.

Accentul va fi pus pe ceea ce fac diferitele procesoare de efecte sunetului si pe ce fac unele dintre comenzile gasite pe aceste unitati pentru a modifica efectul.

Ce sunt procesoarele de sunet

Partea unui sistem de sunet care este cea mai evidenta pentru ascultatorii ocazionali care nu sunt implicati in afacerea sunetului este probabil sistemul de difuzoare care produce sunetul pe care il auzim direct.Sistemul de difuzoare este de fapt doar ultimul dintr-un lant de mai multe dispozitive care amplifica, directioneaza si proceseaza semnalul sonor.

In termeni simpli, rolul unui sistem de sunet este de a amplifica si de a regla calitatea sunetului unui semnal audio si apoi de a furniza o iesire corespunzatoare de la sistemul de difuzoare pe care ascultatorii o vor auzi. Am organizat elementele de baza ale acestui proces in forma grafica mai jos. Sistemul poate fi impartit in patru etape: intrare/transductie, amestecare/efecte, amplificare si iesire. (Figura: Etapele unui sistem de sunet) Sa ne uitam la fiecare etapa, de la stanga la dreapta.

(Figura: Etapele unui sistem de sunet)

Ce sunt procesoarele de sunet

In domeniul sunetului, procesul de digitizare preia o aparitie analogica a sunetului, il inregistreaza ca o secventa de evenimente discrete si il codifica in limbajul binar al computerelor. Digitalizarea implica doua etape principale, esantionarea si cuantificarea.

Prelevarea de probe este o chestiune de masurare a amplitudinii presiunii aerului la momente egale in timp, unde fiecare masuratoare constituie o proba. Numarul de probe prelevate pe secunda (probe/e) este rata de esantionare. Unitatile de esantioane/e sunt, de asemenea, denumite Hertz (Hz). (Reamintim ca Hertz este folosit si pentru a insemna cicluri/e in ceea ce priveste o componenta de frecventa a sunetului. Hertz este un termen supraincarcat, avand semnificatii diferite in functie de locul in care este folosit, dar contextul face sensul clar.)

Este posibil sa folositi numere reale in loc de numere intregi pentru a reprezenta valorile esantionului in computer, dar asta nu scapa de problema de baza a cuantizarii. Desi o gama larga de valori ale esantioanelor pot fi reprezentate cu numere reale, exista totusi doar a finit numarul acestora, astfel incat rotunjirea este inca necesara cu numere reale.

Cuantizarea este o chestiune de reprezentare a amplitudinii probelor individuale ca numere intregi exprimate in binar. Faptul ca sunt folosite numere intregi forteaza esantioanele sa fie masurate intr-un numar finit de niveluri discrete.Intervalul posibil al numerelor intregi este determinat de adancimea de biti, numarul de biti utilizati per proba. Amplitudinea unui esantion trebuie rotunjita la cel mai apropiat dintre nivelurile discrete permise, ceea ce introduce eroare in procesul de digitizare.

Cand sunetul este inregistrat in format digital, sunt specificate o rata de esantionare si o adancime de biti. Adesea, exista setari audio implicite in mediul dumneavoastra de calcul sau vi se poate solicita setarile initiale, asa cum se arata in Figura 5.3. Trebuie specificat si numarul de canale – mono pentru un canal si stereo pentru doua. (Sunt posibile mai multe canale in productia finala, de exemplu, 5.1 surround.)

Figura 5.3 Solicitare pentru rata de esantionare, adancimea de biti si numarul de canale

Este desemnata o setare implicita comuna CD audio de calitate, cu o rata de esantionare de 44.100 Hz, o adancime de biti de 16 biti (adica doi octeti) pe canal, cu doua canale. Rata de esantionare si adancimea de biti au un impact asupra calitatii unei inregistrari. Pentru a intelege cum functioneaza acest lucru, sa ne uitam la esantionare si cuantificare mai indeaproape.

Pentru ce este o placa de sunet

Toata lumea are nevoie de un instrument pentru a lucra. S-a intamplat ca o persoana rezonabila a inceput sa fie chemata tocmai din momentul in care instrumentul a fost folosit pentru orice tip de activitate (formularea este schiopata, dar in general este). De fapt, orice muzician, fiind o persoana rezonabila, ar trebui sa poata detine cel putin intr-o oarecare masura un instrument muzical. Cu toate acestea, in cadrul acestui articol, ne vom concentra nu pe un instrument muzical in sensul obisnuit (chitara, pian, triunghi ...), ci pe un instrument care este necesar in continuare pentru procesarea unui semnal audio. Este vorba despre interfata de sunet.

Facem o rezervare imediat, interfata de sunet, interfata audio, placa de sunet – ca parte a prezentarii, sunt sinonime contextuale. In general, o placa de sunet este un subset al interfetei de sunet. Din punctul de vedere al analizei sistemului, o interfata este ceva conceput pentru interactiunea a doua sau mai multe sisteme.In cazul nostru, sistemele pot fi cam asa:

  1. dispozitiv de inregistrare a sunetului (microfon) – sistem de procesare (calculator);
  2. sistem de procesare (calculator) – un dispozitiv de reproducere a sunetului (difuzoare, casti);
  3. hibrizii 1 si 2.

Formal, tot ce are nevoie o persoana simpla de la interfata de sunet este sa scoata datele din dispozitivul de inregistrare si sa le dea computerului, sau invers, sa preia datele de pe computer, trimitandu-le la dispozitivul de redare. In timpul trecerii semnalului prin interfata audio, se realizeaza o conversie speciala a semnalului, astfel incat partea de receptie sa poata procesa acest semnal in viitor. Dispozitivul de redare (final) reproduce cumva un semnal analogic sau sinusal, care este exprimat ca o unda sonora sau elastica. Un computer modern lucreaza cu informatii digitale, adica informatii care sunt codificate sub forma unei secvente de zerouri si unu (intr-un limbaj mai precis, sub forma de semnale ale benzilor discrete de niveluri analogice). Astfel, interfata de sunet este supusa obligatiei de a converti semnalul analog in digital si/sau invers, care este de fapt nucleul interfetei de sunet: convertor digital-analog si analog-digital (DAC si ADC sau DAC si respectiv ADC), precum si legarea sub forma unui codec hardware, tot felul de filtre etc.
PC-urile moderne, laptopurile, tabletele, smartphone-urile etc., de regula, au deja o placa de sunet incorporata, care va permite sa inregistrati si sa redati sunete, daca aveti dispozitive de inregistrare si redare.

Aici apare una dintre cele mai frecvente intrebari:

Pot folosi placa de sunet incorporata pentru a inregistra si/sau procesa sunetul?

Raspunsul la aceasta intrebare este foarte ambiguu.

Notiuni de baza audio pentru computer: standarde si audio digital

Mark Kyrnin este un fost scriitor Lifewire si expert in retele de computere si internet, care este, de asemenea, specializat in hardware de computer.

Sunetul computerului este unul dintre aspectele cele mai trecute cu vederea ale achizitiei unui computer.Cu putine informatii de la producatori, majoritatea oamenilor isi dau seama cu greu ce primesc.

Toate sunetul care este inregistrat sau redat printr-un sistem computerizat este digital, dar tot sunetul care este redat dintr-un sistem de difuzoare este analogic. Diferenta dintre aceste doua forme de inregistrare joaca un rol important in determinarea capacitatii procesoarelor de sunet.

Audio analogic foloseste o scara variabila de informatii pentru a reproduce cel mai bine undele sonore originale de la sursa. Acest proces are ca rezultat inregistrari precise, dar aceste inregistrari se degradeaza intre conexiuni si generatii de inregistrari.

Inregistrarea digitala preia mostre ale undelor sonore si le inregistreaza ca o serie de biti (unu si zero) care aproximeaza cel mai bine tiparul de unde. Calitatea inregistrarii digitale variaza in functie de bitii si mostrele utilizate pentru inregistrare, dar pierderea de calitate este mult mai mica intre generatiile de echipamente si de inregistrare.

Ce este procesarea semnalului digital (DSP)? si ce inseamna pentru muzica

Procesarea semnalului digital, sau „DSP”, este adesea mentionata ca o „functie” a echipamentelor audio moderne si a echipamentelor muzicale. De ce este asta important? Ei bine, doua motive. In primul rand, va spune cum gestioneaza semnalul audio si potentialele compromisuri pe care aceasta le implica. si, in al doilea rand, speram ca va ofera incredere in cat de bine folosesc DSP - la urma urmei, o procesare mai buna inseamna rezultate mai bune.

DSP inseamna Digital Signal Processing. Acest termen este folosit pentru codificarea digitala a semnalelor „in direct”, cum ar fi audio, video, temperatura, presiune, pozitie etc. Procesarea digitala a semnalului permite stocarea, manipularea, editarea, reluarea si transferarea acestor semnale in direct mult mai eficient si mai precis. decat prin utilizarea metodelor strict analogice. De exemplu, ganditi-va cat de usor este sa editati fisiere video in iMovie (sau chiar pe telefonul dvs.!) fata de taierea si reatasarea filmului ca in vechea sala de taiere.

Sunetul este in mod natural un fenomen analogic.Sunetul este o functie a undelor fizice care calatoresc printr-un mediu - aer sau apa, sau chiar o suprafata dura (cum ar fi sa va puneti urechea pe o cale de tren pentru a auzi trenul venind).

Microfoanele convertesc aceasta unda sonora fizica intr-un semnal electronic analogic. Ei fac acest lucru folosind o diafragma mica si sensibila care vibreaza atunci cand este lovita de undele audio. Vibratiile diafragmei genereaza un semnal electronic foarte mic, unic. Acest semnal este muzica.

Ca toate semnalele electrice, este o unda sinusoidala care curge, care se deplaseaza intre tensiunea zero sau negativa si o alta tensiune. Rata, frecventa, adancimea si micile aberatii ale acestui semnal fac ca acest semnal electronic sa sune unic ca vocea, chitara sau vioara.

Nota: Picturile pentru chitara electrica functioneaza diferit. Aceste pickup-uri profita de descoperirea lui Faraday ca miscarea unei tije de metal printr-un camp magnetic (sau a unui camp magnetic peste o tija de metal. Dupa cum a gandit faimosul Einstein... exista vreo diferenta?) produce un curent electric. Se pare ca atunci cand o coarda de chitara (o tija de metal) vibreaza in campul magnetic al unui pickup de chitara, se produce si un semnal electric unic. Rata, frecventa, adancimea si micile aberatii ale acestui semnal sunt cele care il fac sa sune unic ca Telecaster sau Les Paul.

Hai sa vorbim! magazinul

De ce la noi e mai ieftin? Nu platim chirii scumpe pe strazi centrale si mall-uri. Nu investim in publicitate scumpa pe TV, radio si panouri stradale. Importam direct de la distribuitori din Europa si Asia.