Educatia incluziva. Ghid metodologic
Educatia incluziva
Ghid metodologic vine in sprijinul intelegerii si aplicarii cit mai corecte a practicilor incluzive si in scolile noastre, in speranta ca educatorii, invatatorii, profesorii si celelalte categorii de specialisti vor gasi explicatii, solutii si sugestii benefice pentru dezvoltarea lor profesionala. Materialele incluse in acest volum au rolul de a oferi citeva repere in proiectarea demersului didactic in acord cu exigentele, valorile si specificul educatiei incluzive.
Alois Ghergut este profesor universitar la Facultatea de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi, conducator de doctorat si coordonator al programului de masterat „Diagnoza si interventie la persoane cu cerinte speciale”. A activat ca membru in numeroase comisii de specialitate, coordonator, consultant sau membru in cadrul unor proiecte/programe nationale si internationale. Principalele domenii de activitate ale autorului sint designul programelor de terapie si interventie psihopedagogica, psihopedagogia persoanelor cu cerinte speciale, managementul serviciilor sociale, consiliere psihopedagogica, educatia incluziva. Volume publicate: Introducere in problematica educatiei integrate (coautor, 2000, Spiru Haret), Psihopedagogie speciala. Ghid practic pentru invatamintul la distanta (coautor, 2000, Polirom), Psihopedagogia persoanelor cu cerinte speciale (ed. I, 2001, Polirom; ed. a II-a revizuita si adaugita, 2006), Managementul serviciilor de asistenta psihopedagogica si sociala. Ghid practic (2003, Polirom), Sinteze de psihopedagogie speciala. Ghid pentru concursuri si examene de obtinere a gradelor didactice (ed. I, 2005, Polirom; ed. a II-a revizuita si adaugita, 2007; ed. a III-a revizuita si adaugita, 2013), Management general si strategic in educatie. Ghid practic (2007, Polirom), Dictionar de kinetoterapie (coautor, 2007, Polirom), Elaborarea si managementul proiectelor in serviciile educationale. Ghid practic (coautor, 2009, Polirom), Introducere in managementul clasei de elevi (coautor, 2010, UAIC), Evaluare si interventie psihoeducationala. Terapii educationale, recuperatorii si compensatorii (2011, Polirom), Educatia incluziva si pedagogia diversitatii (2016, Polirom), Educatia speciala. Ghid metodologic (coautor si coordonator, 2016, Polirom), Managementul institutiilor si serviciilor pentru persoane cu cerinte speciale (2018, Polirom).