Beletristica
Te-ai saturat de monden? Iti doresti o evadare din realitate? Nu cautati mai departe decat lumea captivanta a literaturii artistice. De-a lungul anilor, acest gen a fascinat cititorii cu amestecul sau unic de imaginatie, emotie si povestire profunda. In acest articol, vom descoperi magia din spatele literaturii artistice si de ce este o parte esentiala a peisajului nostru cultural.
Literatura artistica este un gen care depaseste povestirea traditionala. Infloreste in domeniul imaginatiei, pictand peisaje vii, introducand personaje vibrante si explorand teme profunde. Acest gen le permite scriitorilor sa incalce regulile realitatii si sa-si prezinte gandurile in moduri neconventionale. Cu literatura artistica, te vei porni intr-o calatorie care depaseste limitele imaginatiei tale – o calatorie care te duce la noi adancimi ale creativitatii.
Intr-o lume in care tehnologia ne domina vietile, literatura artistica serveste ca o retragere incantatoare. Ne hraneste mintea si ne permite sa ne eliberam de obisnuit. Fiecare propozitie realizata cu atentie dezvaluie o lume despre care nu stiai ca exista, deschizandu-ti portile imaginatiei. Scufundati-va in taramurile fanteziei, stiintifico-fantastice sau realismului magic si lasati-va imaginatia sa se avante.
O poarta catre auto-descoperirea: literatura artistica serveste ca o oglinda, reflectand diferite aspecte ale vietii si personalitatilor noastre. Explorarea diferitelor personaje si calatoriile lor ne poate ajuta sa ne descoperim propriile sperante, temeri si vise.
Scanteie creativitate: Naratiunile neconventionale si tehnicile unice de povestire din literatura artistica va pot aprinde scanteia creativa. Ne incurajeaza sa gandim in afara cutiei, incurajand idei si perspective noi care pot fi aplicate propriilor noastre vieti.
Conexiune emotionala: literatura artistica are puterea de a provoca o gama larga de emotii - de la bucurie si entuziasm la tristete si empatie. Astfel de conexiuni emotionale ne imbogatesc viata si ne permit sa dezvoltam o mai buna intelegere a experientei umane complexe.
Teme care provoaca gandirea: scufunda-te adanc in temele explorate in literatura artistica, cum ar fi identitatea, dragostea, pierderea si natura realitatii. Aceste teme care provoaca gandirea va pot provoca perceptia despre lume si va pot provoca o introspectie semnificativa.
Deci, de ce sa nu te aventurezi in lumea fascinanta a literaturii artistice? Lasati-va sa fiti dus pe aripile imaginatiei si explorati teritoriile neexplorate ale mintii umane. Petreceti-va timpul cu intelepciune si deblocati posibilitatile nelimitate pe care acest gen le are de oferit!
Bine ati venit intr-o lume in care fictiunea tese povesti captivante, transportand cititorii in diverse culturi si expunandu-i la perspective diferite. In aceasta era digitala, puterea povestirii s-a extins, iar literatura serveste ca o poarta de acces pentru a explora si intelege bogatul tapiserie a naratiunilor globale. De la saga sfasietoare pana la aventuri emotionante, taramul fictiunii ofera o cale unica de a te implica si de a invata despre diferite culturi.
In acest articol, vom aprofunda semnificatia diverselor perspective in fictiune si impactul pe care acestea il au in largirea intelegerii noastre asupra naratiunilor culturale. Asadar, puneti-va centurile de siguranta si porniti in aceasta calatorie literara prin prisma unor voci diverse.
Fictiunea tine o oglinda pentru societate, reflectand experientele, credintele si luptele unor indivizi din diferite medii culturale. Imbratisand perspective diverse, deblocham o comoara de naratiuni care nu numai ca distreaza, ci si educa si da putere. Iata de ce perspectivele diverse sunt cruciale:
Acum ca intelegem importanta diverselor perspective in fictiune, haideti sa exploram cateva concluzii cheie pentru cititori:
Sa aruncam o privire la cateva statistici din industrie care evidentiaza nevoia de perspective diverse in fictiune:
In concluzie, perspectivele diverse in fictiune sunt esentiale pentru extinderea intelegerii culturale, cresterea reprezentarii si inlaturarea barierelor. Cautand si interactionandu-se in mod activ cu naratiunile care celebreaza diversitatea, cititorii pot juca un rol activ in promovarea incluziunii si in largirea propriilor orizonturi. Sa imbratisam puterea diverselor voci in fictiune si sa ne lansam intr-o calatorie literara care ne imbogateste intelegerea lumii.
Esti o persoana care doreste sa-ti largi orizonturile literare si sa te scufunzi in lumea intriganta a fictiunii? Cu nenumarate genuri si povesti captivante care asteapta sa fie explorate, fictiunea ofera o evadare in taramuri imaginative. Indiferent daca sunteti un pasionat de science fiction, un fan al thrillerelor politiste captivante sau cineva care iubeste magia fanteziei, noi va gasim. In acest articol, va vom ghida prin taramul captivant al fictiunii si va vom arata cum sa profitati la maximum de experienta dvs. de lectura.
Fictiunea are capacitatea remarcabila de a transporta cititorii in lumi noi, de a stimula creativitatea si de a oferi o iesire emotionala. Ne permite sa experimentam vietile diferitelor personaje, oferind empatie si intelegere a diferitelor perspective. Deoarece tehnologia ne inconjoara constant, luarea unei carti poate fi o pauza racoritoare de pe ecrane si o sansa de a ne dezvolta imaginatia.
Scufunda-te in gama larga de genuri de fictiune si descopera-l pe cel care te captiveaza cel mai mult. De la thrillere zgomotoase pana la romante emotionante, iata cateva genuri populare pe care ar trebui sa le luati in considerare:
Cufundati-va in lumi futuriste, tehnologii avansate si concepte atragatoare cu science fiction. Explorati posibilitatile calatoriilor in spatiu, intalniti fiinte extraterestre si asistati la impactul progreselor stiintifice asupra societatii. Alaturati-va fanilor SF de pe tot globul!
Dezvaluie mistere uluitoare si experimenteaza suspansul zdrobitor cu genul de mister si thriller. Urmareste-ti protagonistii detectivi in timp ce rezolva crime, descopera conspiratii si te tin pe marginea scaunului tau. Pregateste-te pentru rasturnari de situatie care te vor lasa sa ghicesti pana la sfarsit!
Paseste-te pe taramul magiei, al creaturilor mitice si al cautarilor epice cu romane fantastice. Porneste in aventuri extraordinare in lumi incantatoare pline de cavaleri, vrajitori si fiare legendare. Pregateste-te pentru batalii eroice si povesti remarcabile despre bine si rau.
Rasfatati-va cu povesti de dragoste pline de caldura, care va vor rapi cu genul romantic. Experimentati pasiunea, vrajirea si montagne russe de emotii care vin odata cu indragostirea. Descoperiti naratiuni captivante care exploreaza relatiile, soarta si puterea inimii umane.
Acum ca sunteti gata sa va plonjati in vastul ocean al fictiunii, iata cateva sfaturi pentru a va imbunatati experienta de lectura:
Aventura ta literara incepe acum! Luati o carte, puneti-va confortabil si lasati-va transportat in taramuri extraordinare. Alimentati-va imaginatia, largiti-va perspectivele si experimentati magia fictiunii in cea mai buna forma.
Te-ai saturat de rutina monotona a vietii de zi cu zi? Tanjiti dupa entuziasm si aventura? Nu cauta mai departe decat lumea captivanta a fictiunii! In aceasta era digitala, in care tehnologia domneste suprem, cufundarea intr-un roman bine lucrat te transporta intr-o alta dimensiune. Alaturati-va noua in timp ce exploram puterea remarcabila a fictiunii de a evoca emotii si de a va duce in calatorii de neuitat.
Unul dintre cele mai mari beneficii ale aprofundarii in fictiune este capacitatea de a scapa de realitate si de a porni in aventuri extraordinare. Fie ca este vorba despre explorarea galaxiilor indepartate, rezolvarea misterelor intrigante sau experimentarea tariilor unei relatii de dragoste interzise, fictiunea va permite sa transcendeti granitele vietii de zi cu zi. Va puteti suspenda temporar necazurile si va puteti scufunda in lumi care va extind orizonturile.
Unul dintre aspectele remarcabile ale fictiunii este capacitatea sa de a evoca o gama larga de emotii in randul cititorilor.Pe masura ce va cufundati intr-o poveste captivanta, puteti experimenta bucurie, tristete, entuziasm, frica sau chiar o combinatie de emotii care lasa un impact de durata. Fictiunea da viata personajelor si creeaza o legatura intre tine si acesti indivizi imaginari.
Intr-o era dominata de tehnologie si ecrane, alura fictiunii ramane nediminuata. De fapt, odata cu cresterea cartilor electronice si a cartilor audio, accesarea si bucuria de fictiune nu a fost niciodata mai usoara. Iata cateva statistici care evidentiaza popularitatea de durata a fictiunii in era digitala:
Aceste statistici nu numai ca subliniaza atractivitatea larg raspandita a fictiunii, dar subliniaza si relevanta de durata a acesteia in lumea in ritm rapid de astazi.
Asadar, daca esti in cautarea unei calatorii emotionale care sa te duca dincolo de taramurile realitatii, scufunda-te in lumea fermecatoare a fictiunii. Luati o carte, gasiti un colt confortabil si lasati-va imaginatia sa se avante!
In era digitala de astazi, in care tehnologia domina vietile noastre, literatura artistica este un far al creativitatii si al autoexprimarii. Cu puterea sa de a ne transporta in diferite taramuri, de a evoca emotii si de a ne provoca perspectivele, literatura artistica detine un loc important in societate. In acest articol, ne vom scufunda adanc in lumea literaturii artistice, explorand semnificatia, beneficiile si modul in care incurajeaza imaginatia si inovatia.
Literatura artistica serveste drept platforma pentru scriitori pentru a-si crea gandurile, ideile si povestile intr-un mod care stimuleaza imaginatia cititorilor. Acesta cuprinde diverse genuri, cum ar fi romane, poezie si povestiri scurte, permitand scriitorilor sa-si transmita mesajele intr-o maniera captivanta si care provoaca gandirea. Aceasta forma de exprimare exista de secole, captivand publicul si modeland mostenirea culturala.
Pe langa semnificatia sa istorica, literatura artistica joaca un rol crucial in incurajarea cresterii intelectuale, in stimularea empatiei si in promovarea gandirii critice. Ne permite sa exploram perspective diverse, ajutandu-ne sa intelegem si sa ne conectam cu oameni din medii diferite.
Literatura artistica starneste flacarile imaginatiei si inovatiei invitand cititorii in lumi dincolo de propria lor. Ne provoaca sa gandim diferit, sa punem la indoiala status quo-ul si sa exploram noi posibilitati. Pe masura ce ne cufundam in profunzimile acestor creatii literare, obtinem inspiratie pentru a alimenta propriile noastre eforturi creative, fie ca este vorba de scris, pictura sau orice alta forma de auto-exprimare.
Studiile au aratat ca expunerea la literatura artistica incurajeaza gandirea inovatoare si abilitatile de rezolvare a problemelor. Interactionand cu diverse naratiuni si personaje, cititorii isi pot largi perspectivele si pot dezvolta o abordare mai deschisa la diferite situatii. Aceasta abilitate de a gandi critic si imaginativ echipeaza indivizii cu instrumentele necesare pentru a aborda provocarile din lumea reala in moduri inovatoare.
In concluzie, literatura artistica este o forma profunda de autoexprimare care a rezistat timpului. Inspira creativitatea, imbunatateste abilitatile lingvistice si promoveaza inteligenta emotionala. Cufundandu-ne in lumea literaturii, ne deblocham imaginatia, aprindem inovatia si dezvoltam o intelegere mai profunda a experientei umane. Asadar, ridica acea carte, porneste intr-o calatorie literara si elibereaza-ti creativitatea interioara!
Pe aceasta pagina, veti gasi un raspuns la intrebarea „Ce este fictiunea?” si o explicatie a tehnicii incredibil de simple Daydream, care va poate ajuta sa scrieti povesti mai bune. In partea de jos a paginii, veti gasi mai multe resurse de scriere creativa, inclusiv cursurile noastre gratuite de scriere online.
Fictiunea este imaginar, imaginar. Daca o poveste este adevarata, este non-fictiune. Daca este inventat, este fictiune.
Romanele sunt fictiune.
Basmele sunt fictiune.
Articolele din ziare sunt non-fictiune (chiar daca „inclina adevarul”, ele sunt destinate sa fie citite ca fapte). La fel sunt articolele de enciclopedie, biografiile si memoriile.
Desi fictiunea este inventata, fictiunea buna pare adesea mai reala decat un reportaj din ziar. Ai citit vreodata o carte de fictiune in care ai inceput sa-ti pese de personaje, in care te-ai simtit ca si cum ar fi prietenii tai sau dusmanii tai? (Am un prieten care a trecut prin toate etapele clasice ale durerii -- furie, pierdere, negare -- dupa ce a citit despre moartea unui personaj din Harry Potter). Te-ai simtit vreodata ca si cum ai fi vizitat de fapt un loc imaginar despre care ai citit intr-un roman?
Un scriitor priceput poate crea un fel de vis in mintea cititorului. Este ca un truc magic si este ceva ce poti invata cum sa faci.
Te-ai intrebat vreodata ce se intelege prin fictiune si non-fictiune? Daca ai, atunci esti unul dintre cei care doresc sa aiba o idee clara despre cei doi termeni. Acest lucru se datoreaza in principal pentru ca ori de cate ori dorim sa cumparam o carte noua, putem alege una dintre categoriile de fictiune sau non-fictiune. De asemenea, chiar si atunci cand citim despre lansarea de carti noi, constatam ca si ele apartin uneia dintre aceste doua categorii. Ce face o fictiune diferita de o non-fictiune? Pentru a intelege acest lucru, trebuie sa vedem ce este o fictiune si ce este o non-fictiune. Acest articol va va ajuta sa intelegeti ce inseamna fiecare dintre termenii, fictiune si non-fictiune.
Fictiunea este creatie de imaginatie pura. Asta inseamna ca atunci cand un scriitor isi foloseste imaginatia fertila pentru a inventa un fel de poveste, atunci aceasta se incadreaza in fictiune. Majoritatea dramelor, romanelor si povestirilor se incadreaza in categoria fictiunii. Asta pentru ca aceste povesti au fost construite in jurul unor oameni inexistenti care au trecut prin situatii inexistente. De exemplu, luati Lord of the Rings de J.R.R. Tolkien. Cartea este despre o poveste care are loc intr-un tinut numit Pamantul de Mijloc. Pe acest Pamant de Mijloc, exista diferite rase, cum ar fi spiridusi, pitici, oameni, vrajitori, spiridusi, hobbiti si orci. Sunt razboaie. Povestea este despre calatoria pentru a distruge un inel blestemat pentru a pune capat raului din Pamantul de Mijloc. Nu exista magie in lumea reala. Nu exista nemurire in aceasta lume reala in care traim. Asadar, intreaga poveste despre aceasta calatorie in care pot fi vazute magie, diferite rase, diferite tinuturi este o opera uriasa a imaginatiei lui J.R.R. Tolkien. In ciuda faptului ca este o creatie de imaginatie pura, Lord of the Rings este inca apreciat ca o lucrare de stralucire. Este atat de popular incat au fost produse chiar si trei filme. Aceste filme au castigat chiar si o serie de premii, inclusiv premii Oscar. Alte exemple de fictiune sunt Harry Potter, Jane Eyre, Wuthering Heights. Lumea fictiunii este vasta. Este, de asemenea, acceptat mai mult de cititori.
Desi fictiunea se ocupa de imaginatie si vorbeste despre personaje imaginare, subiectul si problemele care sunt discutate in opera de fictiune sunt legate de lumea reala. De exemplu, batalia dintre bine si rau exista in lumea reala, desi nu este decisa de razboiul dintre oameni, elfi si orci. De asemenea, in Harry Potter, povestea vorbeste despre situatia unui baiat orfan. Faptul ca are puteri magice o face fictiune. Cu toate acestea, dificultatile cu care se confrunta cand creste fara dragostea parintilor sai, torturile varului sau sunt toate incidente foarte realiste. Prin urmare, desi fictiunea este o creatie a imaginatiei, se ocupa si de probleme reale.
In literatura, fictiunea cuprinde lucrari scrise care sunt definite de naratiuni sau povesti care sunt create, inventate si inventate de scriitor. In esenta, lucrarile de fictiune prezinta elemente precum intriga, personajele, decorul si tema. Aceste elemente pot fi literale, conventionale si pot urma formule, cum ar fi in operele de fictiune de gen. Ele pot fi, de asemenea, artistice, simbolice si nestructurate, cum ar fi in operele de fictiune literara. Lucrarile de fictiune iau in principal forma de romane, romane si povestiri scurte.
Cand o opera literara este etichetata fictiune, aceasta indica cititorului ca continutul scris este original si unic pentru imaginatia autorului. Acest lucru permite oportunitati creative expansive din partea scriitorilor si incurajeaza suspendarea neincrederii in randul cititorilor pentru a accepta „lumea” asa cum este inventata si prezentata de autor.
De exemplu, in Mary Shelley’s Frankenstein, personajul principal isi foloseste studiul stiintific al proceselor chimice si al degradarii tesuturilor vii pentru a obtine o perspectiva asupra creatiei vietii, dand astfel viata unei creaturi create de el. Pe masura ce cititorul accepta aceasta versiune a „adevarului” fictiv, ei sunt cufundati in lumea romanului si sunt influentati de temele legilor naturale si interferentelor umane, izolarea, razbunarea si responsabilitatea societala.
A spune povesti fictive si a te implica cu povestile fictive ale altora este o parte importanta si omniprezenta a culturii umane. Dar oamenii nu numai ca spun si interactioneaza cu povesti fictive. De asemenea, ei reflecta asupra continutului povestilor si asupra modului in care acestea sunt spuse. Confruntarea cu multele probleme pe care le descopera o astfel de reflectie a fost mult timp o preocupare a cadrelor universitare profesionisti din departamentele de limbi straine si din alte programe academice cu accent pe limba. Filosofii ar trebui inclusi in aceasta lista.Conceptul de fictiune da nastere la o serie de probleme filozofice intrigante si complexe, iar filosofia fictiunii a devenit acum o parte recunoscuta a filozofiei mainstream, cu o istorie care se intoarce cel putin la dezbaterile timpurii despre rolul poetilor si dramaturgilor. gasite in lucrarile lui Aristotel si Platon. Problemele in cauza se refera in general la fictiune ca mod de reprezentare - un mod de a descrie indivizi si evenimente - care este izbitor de diferit de reprezentarea preocupata de adevar, aceasta din urma fiind mult timp o tema dominanta in filosofie. Nu numai ca fidelitatea fata de adevar in sensul obisnuit nu este o cerinta in fictiune; fictiunea poate chiar sa se indeparteze de adevar in lucruri se vorbeste despre, care includ de obicei indivizi inexistenti si chiar membri de feluri inexistente (Holmes si hobbiti, de exemplu) - vezi intrarea despre entitati fictive.
Exista, de asemenea, motive mai indirecte pentru a lua fictiunea in serios ca subiect filozofic. In ultimele cateva decenii, s-a inregistrat o crestere a interesului pentru interpretarea unor domenii proeminente, dar (probabil) problematice din punct de vedere filozofic – domenii atat de indepartate precum matematica si moralitatea – ca implicand ceva asemanator cu fictiunea, o pozitie cunoscuta sub numele de fictionalism despre acele domenii. Din aceste puncte de vedere, nu ar trebui sa credem afirmatiile centrale ale zonei din cauza angajamentului lor fata de entitati precum cifrele si faptele morale obiective; in schimb, ar trebui sa-i tratam in felul in care tratam o afirmatie distinctiv fictiva, cum ar fi „Sherlock Holmes a fost un detectiv genial”: ceva ce stim ca nu este literalmente adevarat (la urma urmei, nu a existat niciodata un Sherlock Holmes), dar acceptam ca adevarat intr-un anumit derivat sau cel putin sens nonliteral (spre deosebire de „Holmes a fost un politist plodding”, sa zicem).Cresterea continua a fictionalismului ne prezinta un nou motiv pentru a trata fictiunea ca un subiect filozofic semnificativ, deoarece este o pozitie care este dificil de motivat independent de intelegerea a ceea ce este distinctiv la fictiune (Armour-Garb si Woodbridge 2015). (Pentru mai multe despre fictionalism si legaturile sale cu fictiunea, consultati intrarea despre fictionalism.)
O intrebare fundamentala ridicata de notiunea de fictiune este una conceptuala: ce face din ceva o opera de fictiune, spre deosebire de o opera de non-fictiune? O prima incercare de a spune ce este fictiunea ar putea-o infatisa ca un fel de scriere al carui produs este un text scris (o opera de fictiune) care denatureaza cum este lumea de fapt, desi nu pentru a insela cititorii vizati. Aceasta o opune non-fictiunii; chiar daca o opera de non-fictiune denatureaza lumea, autorul ei nu intentioneaza ca ea sa fie recunoscuta ca ceva care denatureaza lumea.
Dezvaluire: Continutul de pe acest site este gratuit. Unele dintre linkurile de mai jos sunt link-uri afiliate de la companii precum Amazon.com si daca faceti clic pe linkuri si faceti o achizitie, vom primi un mic comision fara costuri suplimentare pentru dvs. Va multumim anticipat daca decideti sa sustineti site-ul nostru folosind link-urile noastre de afiliat!
Unul dintre primele lucruri pe care trebuie sa le inteleaga pe deplin un scriitor nou este diferenta dintre literatura de fictiune si literatura non-fictiune.
Deci, ce este fictiunea in literatura? Definitia sau semnificatia fictiunii in literatura se refera la un tip de opera literara care este inventata sau falsa, creata din imaginatie si nu menita sa infatiseze adevarul sau evenimente adevarate. Literatura poate fi fie fictiune, creata sau fabricata de autor, fie non-fictiune, care este proza bazata pe evenimente, oameni sau fapte reale.
Faceti clic aici pentru a castiga mai multe despre Inteles Non-Fiction. (Adaugati un link catre articolul similar pentru nonfictiune)
In acest articol, vom arunca o privire mai profunda asupra fictiunii din literatura.
Ce este fictiunea literara? Fictiunea literara exploreaza subtilitatile si complexitatile limbajului, temei si simbolismului si tinde sa fie mai degraba bazata pe personaje decat pe intriga. Cititi o definitie si sfaturi despre cum sa dezvoltati stilul de scriere literara:
Ce este fictiunea literara? Fictiunea literara exploreaza subtilitatile si complexitatile limbajului, temei si simbolismului. Tinde sa fie mai degraba bazat pe personaje decat pe intriga. Cititi o definitie si sfaturi despre cum sa dezvoltati stilul de scriere literara:
Daca citesti definitia din Limbi Oxford si dictionarul Cambridge, combinat cu alte definitii de pe web, devine clar ca fictiunea literara este:
Exemple de fictiune literara includ cartea autoarei moderniste Virginia Woolf Spre Far si romanele autorilor premiati cu Nobel, precum Toni Morrison si J.M. Coetzee.
Subiect, teme sau cadru interpretativ solicitant
Adesea, fictiunea literara este mai „pretentioasa” decat fictiunea de gen. La fel ca fictiunea de gen, poate folosi tropi precum Calatoria eroului, dar se poate indeparta mai mult de conventiile asteptate.
Acesta este unul dintre motivele pentru care multi descriu fictiunea literara drept cerebrala sau „dificila”. Tinde sa solicite cititorului sa fie mai activ in actul de a crea sens si de a interpreta. Nu ofera intotdeauna cititorului o interpretare decisiva si singulara, invelite intr-o funda ingrijita.
Accent pe context si mediu (la receptie)
Temele si subtextele sau referintele textului (de multe ori serios mai degraba decat comice) in fictiune literara sunt adesea importante.
La urma urmei, scrisul se intampla intr-un context. Se intampla in loc si in timp. Contextul social si istoric al unei povesti (aspecte ale lecturii care se schimba in timp) modeleaza (si schimba) modul in care cititorii o abordeaza.
O parte din aceasta se datoreaza modului in care textele literare sunt prezentate ca lucrari de decor si studiate in contexte educationale. Gandirea critica cere cursantilor sa citeasca mai larg, sa compare textele, sa le situeze in contextele lor (sau sa creeze noi conversatii interesante intre ei).
Statutul literar al unei povesti nu este static
Multe carti clasificate literar au fost scrise in secolele trecute. Asa-zisii clasici.
Convingerile si valorile societatii se schimba. Vocabularele fac, de asemenea. Charles Dickens, aflat acum pe rafturile „Classics”, a fost Stephen King al vremurilor sale victoriane. Felul in care a serializat povesti populare precum The Pickwick Papers (1836) precede Kindle Vella.
Daca un prieten te-ar intreba chiar acum: „De unde stii daca sa suni la un fictiune de carte sau non-fictiune?” ce raspuns ai da?
Crezi ca ai o idee destul de buna despre cum sa le deosebesti pe cele doua - pana cand cineva iti cere sa articulezi diferenta in propriile tale cuvinte.
Suna atat de simplu, nu? Ai putea spune doar: „Fictiunea este imaginary, in timp ce non-fictiunea este adevarata.”
Dar uneori cele doua se suprapun.
Fictiunea poate folosi faptele, iar non-fictiunea poate face uz de imaginatie.
Daca ati fi judecator intr-un concurs de fictiune vs. non-fictiune, ce caracteristici ar iesi in evidenta pentru fiecare concurent? Fictiunea ar inventa intotdeauna lucrurile? Ar fi non-fictiunea mai formala si mai particulara in ceea ce priveste detaliile?
Este o poveste scurta intotdeauna fictiune? Este intotdeauna un articol de revista pur non-fictiv?
La urma urmei, nu este atat de clar. Dar acolo este o modalitate de a cunoaste diferenta. si sper ca esti suficient de curios sa continui sa citesti.
Fictiunea literara este o categorie de romane care accentueaza stilul, caracterul si tema in detrimentul intrigii.Lit fic este adesea definit in contrast cu fictiune de gen si fictiune comerciala, care implica anumite tropi si asteptari pentru poveste; fictiunea literara nu are astfel de semne distinctive bazate pe intriga.
Desi este o categorie greu de definit, cu siguranta poti identifica fictiune literara odata ce stii ce cauti. Intrigat? In acest scurt ghid, vom despacheta aceasta categorie evaziva si va vom oferi sfaturi pentru a scrie tinand cont de cititorii literari.
Rareori vei vedea romane comercializate ca „fictiune literara” sau chiar depozitate in acest fel intr-o librarie. Acest lucru se datoreaza faptului ca fictiunea literara inca impartaseste niste caracteristici cu gen si fictiune comerciala, desi sunt prezentate mai subtil in fictiunea litografica. Dar chiar si atunci cand este lasata pe langa fictiunea comerciala, fictiunea literara are cateva semne revelatoare, asa cum veti vedea in curand.
tipul de carte sau poveste care este scrisa despre personaje si evenimente imaginare si nu se bazeaza pe oameni si fapte reale:
De asemenea, puteti gasi cuvinte, expresii si sinonime inrudite in subiectele:
Imbunatatiti-va vocabularul cu limba engleza Vocabulary in Use de la Cambridge.
Invata cuvintele de care ai nevoie pentru a comunica cu incredere.
In functie de cine intrebi, fictiunea poate fi impartita in doua categorii: gen si literar. Cu toate acestea, nu toata lumea sustine ideea de fictiune literara. Pentru acest grup, fictiunea poate fi impartita in doua tabere: fictiune buna si fictiune proasta care, desigur, se bazeaza pe opinia cititorului.
Veti descoperi ca acesta este si cazul cand vine vorba de fictiune literara.Desi vom incerca sa defalcam diferentele dintre gen si fictiune literara in aceasta postare, retineti ca liniile dintre cele doua pot si adesea se estompeaza.
Sa incepem lucrurile prin definirea caracteristicilor fictiunii de gen si apoi ale fictiunii literare.
Descarcati aceasta resursa gratuita pentru a merge impreuna cu aceasta postare: Cum pot beneficia scriitorii de fictiune de gen de pe urma fictiunii literare
Iata o lista a modalitatilor in care scriitorii de fictiune de gen pot beneficia de metodele utilizate in fictiunea literara. Abonati-va pentru a primi aceasta resursa suplimentara.
Diferenta dintre fictiune si nonfictiune este ceva care este foarte clar definit dincolo de orice indoiala. Deci, nu ar trebui sa existe nicio confuzie in acest sens. Cu toate acestea, cand cititi unele carti, aveti indoiala daca sunt de fapt fictiune sau non-fictiune. Intelegerea diferentei dintre fictiune si nonfictiune va poate ajuta sa decideti ce tip de experienta de lectura veti avea cand veti cumpara o carte data viitoare. Mergem la o librarie si gasim carti clasificate ca fictiune si non-fictiune. In fiecare an vedem ca Premiul Nobel este acordat atat la categoriile de fictiune, cat si de nonfictiune. Uneori, devine confuz, dar daca acordati atentie, diferentierea operelor literare in fictiune si nonfictiune ar deveni cu usurinta clara. Ati auzit de cuvantul Sci-Fi? Ai urmarit Avatar, cel mai recent blockbuster de la James Cameron? Daca da, atunci stii ce este fictiunea. Sci-Fi inseamna science fiction. O carte care vorbeste despre creaturi sau personaje care nu sunt reale, ci fictive, alcatuite prin imaginatia autorului este o opera de fictiune. Pe de alta parte, o carte care contine toate evenimentele reale sau vorbeste despre oameni reali este o lucrare cunoscuta ca non-fictiune.
Ai avut vreodata ocazia sa citesti Alice in tara Minunilor de Lewis Carroll? Chiar daca este o carte de fictiune scrisa cu aproape 150 de ani in urma, ai simti ca citesti despre o lume reala si personajele despre care vorbeste autorul arata ca in viata.Aceasta este frumusetea fictiunii. Scriitorii isi folosesc imaginatia fertila pentru a trezi curiozitatea care nu este posibila in non-fictiune si pentru a crea personaje care sa para reale si sa se cufunde intr-o carte de fictiune. Succesul uimitor al cartilor Harry Potter este o marturie a capacitatii scriitorului de a face fictiunea sa para mai reala decat realitatea.
Este usor sa spunem ca fictiunea este o creatie a mintii fertile a autorului. Dar, daca privim in jur toata fictiunea scrisa in ultima suta de ani, s-ar simti ca, in afara de povestile cu personaje ciudate, aproape toate sunt pline de emotii umane precum romantismul, ura, razbunarea si eforturile pe care le vedem in realitate. viata. De fapt, uneori devine greu sa decizi daca fictiunea este o reflectare a ceea ce se intampla in societatea noastra sau viata se inspira din fictiune.
Hcarti de arry Potter
Acasa Fictiune vs. Nonfictiune – Care este diferenta?
Vedem aceste cuvinte in biblioteci si librarii, in reviste si online, dar ce facem fictiune si non-fictiune foarte rau? Ce fel de scris apartin fiecareia dintre aceste categorii si de ce?
Nu esti primul scriitor care pune aceste intrebari si nu vei fi ultimul. Operele de fictiune si nonfictiune pot fi fiecare piese de literatura captivanta si valoroase, dar sunt diferite in mai multe moduri importante.
Continuati sa cititi pentru a afla diferentele dintre fictiune si non-fictiune, si cum poti folosi aceste cuvinte in propria ta scriere.
Cartile exista de mii de ani. Ele vin in tot felul de forme, dimensiuni si genuri. In plus, toate pot varia foarte mult in lungime si exista carti pentru fiecare grupa de varsta! Cartile detin o cantitate mare de informatii, cum ar fi istorie, retete de gatit, educatie pentru sanatate, stiinta, matematica si limbi straine. De asemenea, pot contine povesti care graviteaza in jurul intrigilor de mister, romantism, thrillere, actiune si multe altele.
Cititul este un instrument urias atunci cand vine vorba de invatare pentru copii. Este atat de important incat sa fie expusi la multe tipuri diferite de carti in timp ce cresc. Citirea multor carti si citirea acestora ii expune la mai multe cuvinte decat ar auzi de obicei in conversatie. Le permite vocabularului sa creasca si sa fie consolidat. Copiii iubesc si cartile pentru ca le incurajeaza imaginatia sa-si ia zborul, la fel ca atunci cand se joaca cu jucariile!
Este important ca copiii sa cunoasca diferenta dintre cartile de fictiune si nonfictiune, astfel incat sa poata sti daca continutul cartii este adevarat sau inventat. In acest fel, ei pot discerne ceea ce citesc si nu presupun ca tot ceea ce citesc s-a intamplat cu adevarat sau se poate intampla cu adevarat. Invatarea copiilor diferenta dintre cele doua este o modalitate prin care acestia pot invata mai precis despre lumea care va merge inainte atunci cand citesc sau aud pe cineva citindu-le.
Crezi ca este timpul ca copiii tai sa invete diferenta dintre cartile de fictiune si nonfictiune? Daca da, continua sa citesti, deoarece mai jos, vom discuta cum sa-i ajutam sa inteleaga.
Termenii fictiune si non-fictiune reprezinta doua tipuri de genuri literare si sunt utile pentru a distinge povestile faptice de cele imaginare. Fictiune si non-fictiune scrisul se deosebeste de alte genuri literare (adica drama si poezie) deoarece poseda conventii opuse: realitate vs imaginatie.
Fictiune este orice tip de scriere care introduce un complot complicat, personaje si naratiuni pe care un autor le inventeaza cu imaginatia sa. Cuvantul fictiune este sinonim cu termeni precum „fabula,” “nascocire”, sau “fabricare”, si fiecare dintre aceste cuvinte are un sens colectiv: minciuni, inventii si minciuni.
Nu tot fictiune este in intregime inventat, totusi.Fictiunea istorica, de exemplu, prezinta perioade cu evenimente sau oameni reale, dar cu o poveste inventata. In plus, romanele science fiction functioneaza in jurul unor teorii stiintifice reale, dar povestea generala este neadevarata.
Non-fictiune este orice scriere care reprezinta relatari faptice despre evenimente trecute sau curente. Autorii de non-fictiune pot scrie subiectiv sau obiectiv, dar continutul general al povestii lor nu este inventat (Murfin 340).
Lucrari ale non-fictiune nu se limiteaza nici la cartile traditionale. Exemple suplimentare de non-fictiune include:
Fictiune vs nonfictiune! Cand vine vorba de carti, exista o modalitate usoara de a le clasifica rapid pe toate in doua categorii si de a spune ca unele sunt fictiune, in timp ce celelalte sunt non-fictiune. Aceeasi clasificare se poate aplica si pentru televiziune, piese de teatru sau filme, dar termenii „fictiune” si „nonfictiune” sunt inca auziti cel mai des in literatura. Dar care este diferenta dintre ele? Uneori s-ar putea sa nu fie la fel de evident.
Pentru a spune simplu, cand vorbesti despre FICtIUNE, vorbesti despre intriga, personajele si decorul care sunt create de imaginatia autorului. In contrast, NONFICTION se refera la povesti care se bazeaza pe evenimente care s-au intamplat de fapt in realitate; personajele sunt si ele oameni reali.
Exemple de fictiune sunt povestiri scurte, romane si basme. Autorul unei carti de fictiune ar putea folosi locuri reale ca decor pentru povestea sa sau poate crea un oras fictiv care ar putea fi inspirat de un oras care exista in realitate. De exemplu, unele dintre romanele lui Stephen King au loc in orasul Derry. Chiar daca acesta nu este un oras adevarat, se bazeaza partial pe Bangor, orasul de unde provine King.
In cartile fantasy si science fiction, este obisnuit ca scriitorii sa descrie o lume inventata si evenimente care nu au avut loc niciodata in realitate. Cu toate acestea, ei folosesc adesea cercetari stiintifice reale pentru a face intriga mai credibila. In ciuda faptului ca se folosesc cercetari reale, aceste carti sunt inca luate in considerare fictiv.
In plus, fictiune cartile sunt de obicei scrise intr-un mod care face intriga mai dramatica si povestea mai interesanta. De exemplu, autorul ar putea retine unele informatii importante si sa le dezvaluie doar in cele din urma sau sa aleaga sa povesteasca din punctul de vedere al diferitelor personaje de-a lungul povestii, facand-o astfel foarte tensionata. Probabil ca nu exista nicio carte de fictiune care sa nu aiba metafore, comparatii si o varietate de alte tehnici care sa tina cititorul lipit de poveste, incapabil sa se opreasca din citit-o.
In contrast, non-fictiune cartile sunt pur faptice. In timp ce un autor al unei povesti de fictiune isi poate da drumul imaginatiei pentru a o face cat mai incitanta posibil, o poveste non-fictiune trebuie sa fie adevarata de la prima pana la ultima litera. Doua exemple de non-fictiune sunt biografiile si eseurile.
Totusi, faptul ca o carte se bazeaza pe o poveste adevarata nu inseamna ca utilizarea unor tehnici care ar putea face textul mai atragator nu este permisa. Multi autori de non-fictiune literatura foloseste un limbaj descriptiv pentru a provoca emotiile cititorului. Acest mestesug de a portretiza povestile reale intr-un mod viu, puternic, aproape facand sa para ca sunt inventate, se numeste non-fictiune creativa.
Autorii priceputi fac granita dintre fictiune si nonfictiune foarte subtire si neclara, descriind personaje fictive ca si cum ar fi oameni reali si oameni reali ca si cum ar fi personajele unei carti fantastice. Cand nu esti sigur daca ceea ce tii in maini este fictiune sau non-fictiune, intreaba-te daca raporteaza adevarul? Daca o face, cu siguranta este non-fictiune. Daca infrumuseteaza adevarul, este fictiune.
tipul de carte sau poveste care este scrisa despre personaje si evenimente imaginare si nu se bazeaza pe oameni si fapte reale:
De asemenea, puteti gasi cuvinte, expresii si sinonime inrudite in subiectele:
Imbunatatiti-va vocabularul cu limba engleza Vocabulary in Use de la Cambridge.
Invata cuvintele de care ai nevoie pentru a comunica cu incredere.
Acest script gratuit oferit de
Kit JavaScript
Ce este fictiunea literara? Editorii literari isi impartasesc opiniile
de Moira Allen Reveniti la alte genuri de fictiune Versiune imprimata/compatibila cu dispozitivele mobile
Multe articole si carti despre arta de a scrie fictiune iti spun ca publicarea catorva povestiri in reviste literare de renume poate face minuni pentru cariera ta de scriitor. Intrarea in revistele literare te poate ajuta sa „te faci remarcat”. Iar cand vine timpul sa trimiti acel roman unui editor, a avea un istoric al publicatiilor literare cu siguranta nu va strica.
Dar ce este, mai exact, fictiunea literara? In timp ce exista sute de reviste literare, de la publicatii de top care produc fictiune premiata de zeci de ani pana la reviste minuscule care apar (si destul de des dispar) peste noapte, obtinerea unei „definitii” reale a fictiunii literare nu este asa. usor. Multe articole incearca sa o defineasca afirmand ce nu este: „gen” sau fictiune mainstream, de exemplu. O carte chiar defineste fictiunea literara ca fiind o lucrare care ar fi citita „la cursurile de engleza de la facultate”, spre deosebire de „linia de casa a bacanilor”. .
Din pacate, nici ghidurile scriitorilor postate de multi litmags nu sunt de mare ajutor.In timp ce ni se spune intotdeauna sa „verificam regulile” pentru a determina ce doreste o publicatie, multi litmag pur si simplu ne spun ca cauta „scrieri grozave” sau le cer scriitorilor sa trimita „cele mai bune povesti ale lor”. Unii nici macar nu spun atat de multe, ci pur si simplu specifica un numar maxim de cuvinte.
Prin urmare, pentru a incerca sa raspund la aceasta intrebare, am decis sa merg direct la redactori. Peste o duzina de editori de reviste literare au analizat ceea ce cred ei ca face o poveste „literara”, ceea ce cauta intr-o poveste literara si ce recomanda scriitorilor care cauta sa intre in reviste literare.
Doua calitati au aparut ca fiind de o importanta capitala pentru editorii literari: stilul si inovatia. „Fictiunea literara pentru mine se bazeaza in primul rand pe limbaj”, spune Marc Fitten, editorul The Chattahoochee Review. Cum foloseste scriitorul limbajul? O voce puternica, distincta este primul lucru pentru care citesc. Whammo! Ma capteaza vocea ca cititor si ma face sa citesc povestea?
Potrivit lui Robert Stewart, editor al New Letters Quarterly, fictiunea literara „foloseste limbajul in moduri proaspete si foloseste forma in moduri proaspete. Nu se bazeaza pe conventii, ci pe procesul de descoperire. Editorii cauta ceva fara precedent”. Alyce Wilson, editorul revistei Wild Violet Magazine, considera ca „fictiunea literara. isi propune adesea sa faca mai mult decat sa spuna o poveste: fie sa exploreze un concept, fie sa complice naratiunea traditionala si dezvoltarea caracterului. De obicei, fictiunea literara ofera cititorului o privire mai profunda. la experienta umana”.
Adesea, aceasta inseamna ca structura unei povesti literare poate fi experimentala sau netraditionala. „Scriitorul nu isi propune sa spuna o poveste de la inceput pana la sfarsit si sa urmeze regulile obisnuite de a atrage atentia cititorului ocazional”, spune John Reid de la WinningWriters.com.„In schimb, abordarea scriitorului este experimentala, desi ajuta si la respectarea unora dintre preceptele academice actuale, cum ar fi limitarea dialogului (sau renuntarea cu totul la el) si abandonarea structurilor formale de complot si caracterizare”.
Lumea scrisului de fictiune poate fi impartita in doua categorii: fictiune literara vs. fictiune de gen. Fictiunea literara (lit fic) descrie in general lucrari bazate pe personaje si realiste, in timp ce fictiunea de gen, in general, descrie lucrari bazate pe intriga si bazate pe tropi specifice.
Acestea fiind spuse, aceste tipuri de definitii reductive sunt nedrepte pentru ambele genuri. Fictiunea literara poate fi absolut nerealista, plina de trope si intriga grea, iar fictiunea de gen poate include cu siguranta personaje bine dezvoltate in setarile din lumea reala.
O parte a problemei cu aceste definitii este ca fictiunea literara vs. fictiunea de gen descrie un binar. Sigur, fiecare fictiune poate fi clasificata intr-unul din doua moduri, dar exista o mare varietate de fictiune si foarte putin din ea se incadreaza bine intr-o anumita cutie. Daca experientele noastre umane sunt larg variate, ar trebui sa fie si fictiunea noastra.
Deci, sa descompunam acest binar putin mai departe. Care sunt elementele fictiunii literare versus fictiunea de gen, cum putem defini mai bine aceste categorii si ce elemente puteti aplica in propria voastra fictiune?
Pe parcurs, vom arunca o privire la cateva exemple de fictiune literara, diferitele tipuri de genuri de fictiune si cateva sfaturi de scriere pentru fiecare grup. Dar mai intai, sa analizam diferentele dintre fictiunea literara si fictiunea de gen. (Nu sunt atat de diferiti pe cat ati putea crede!)
Opera stiintifico-fantastica (de asemenea, sf, SF, sau sci-fi) este un gen larg de fictiune care implica adesea speculatii bazate pe stiinta sau tehnologia actuala sau viitoare.Science-fiction se gaseste in medii la fel de diverse, dar fara a se limita la, literatura, arta, benzi desenate, radio, televiziune, filme, jocuri video, jocuri de societate, jocuri de rol si teatru.
Science-fiction face parte din, iar in contexte organizationale sau de marketing poate fi sinonima cu, definitia mai larga a fictiunii speculative. Fictiunea speculativa este o categorie care cuprinde lucrari creative care incorporeaza elemente imaginative care nu se regasesc in realitatea contemporana; aceasta include science fiction, fantasy, horror si genuri conexe.
Science-fiction implica adesea unul sau mai multe dintre urmatoarele elemente:
Tot aud despre fictiune literara si despre cum este mult mai buna decat fictiunea de gen. Ce este de fapt fictiunea literara?
Parerea mea este ca este adesea folosit pentru a insemna fictiune „serioasa” (indiferent ce ar fi aceasta), spre deosebire de fictiunea care este doar „divertisment”. Adesea pare sa fie aruncata in contextul snobismului (adica cineva poate sa nu „citeasca gunoaiele alea din libraria de la aeroport” pentru ca ii place fictiunea literara), dar nu stiu daca oamenii chiar spun asa ceva sau daca este doar impresia pe care cealalta parte („oamenii de gen”) cred ca ar putea spune.
(Pentru un raspuns cantitativ, ce zici de: numarul mediu de metafore pe paragraf?)
Deci multe metafore fac fictiunea mai putin sau mai literara? Uita-te la orice roman de dragoste pentru metafore si comparatii. ahem.
In termeni largi, fictiunea literara se concentreaza mai mult pe stil, profunzime psihologica si caracter si tinde sa fie povesti cu mai multe straturi care se lupta cu dileme universale mai degraba decat cu intriga.Ele provoaca, de obicei, credintele si gandurile cititorilor, deseori avand ca rezultat schimbarea sau modificarea perspectivei audientei asupra vietii. De cele mai multe ori, fictiunea literara abordeaza ceea ce ar putea fi considerate probleme mai serioase pentru a descoperi un adevar care aduce publicul sau; pe calea personajului principal; la o intelegere mai profunda a vietii.
(. ) Cele mai multe dintre aceste carti sunt centrate mai degraba pe caractere decat pe intriga; privind conditia umana si provocand cititorul intr-un fel de schimbare.
Acesta este un rezumat bun, desi cred ca acopera obiectivele lit-fic-ului mai bine decat realizarile sale banale.
Desi, ca si alte genuri si fluxuri, nu exista o definitie unica pentru fictiunea literara, iata cateva alte caracteristici distinctive comune: