online store smart SMART.MD
cauta in site Cauta
menu MENIU
cumpara 0 COȘ
stoc

ру

vom răspunde la întrebare Scrie
Manuale si auxiliare scolare
  1. <
  2. Carti si Birotica
  3. Carti
  4. Didactica

Manuale si auxiliare scolare (178)

Ordonează
PROMO Saptamanii
Manual Clasa a X-a. Limba si Literatura Romana - Eugen

Manual Clasa a X-a. Limba si Literatura Romana - Eugen


pe lună 6 lei
177.0000

177 lei 139 lei

PROMO Saptamanii
Exercitii de gramatica limbii engleze, caiet pentru cla

Exercitii de gramatica limbii engleze, caiet pentru cla


pe lună 9 lei
251.0000

251 lei 195 lei

Manual Clasa a XI-a. Limba si Literatura Romana - 2014

Manual Clasa a XI-a. Limba si Literatura Romana - 2014


pe lună 9 lei
270.0000

270 lei 209 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a XII-a. Literatura Universala - Miorita B

Manual Clasa a XII-a. Literatura Universala - Miorita B


pe lună 5 lei
130.0000

130 lei 105 lei

Manual Clasa a XI-a. Limba si Literatura Romana - 2014

Manual Clasa a XI-a. Limba si Literatura Romana - 2014


pe lună 9 lei
261.0000

261 lei 202 lei

Matematica si explorarea mediului - Caiet pentru clasa

Matematica si explorarea mediului - Caiet pentru clasa


pe lună 10 lei
289.0000

289 lei 223 lei

PROMO Saptamanii
Matematica. Teme recapitulative. Clasa a VIII-a, Anton

Matematica. Teme recapitulative. Clasa a VIII-a, Anton


pe lună 6 lei
177.0000

177 lei 139 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a XI-a. Istorie - 2014 - Alexandru Barnea,

Manual Clasa a XI-a. Istorie - 2014 - Alexandru Barnea,


pe lună 7 lei
214.0000

214 lei 167 lei

Manual Clasa a XII-a. Chimie - Georgeta Tanasescu, Mari

Manual Clasa a XII-a. Chimie - Georgeta Tanasescu, Mari


pe lună 7 lei
214.0000

214 lei 167 lei

Manual Cls. A XI-A - Literatura Universala, Miorita Bac

Manual Cls. A XI-A - Literatura Universala, Miorita Bac


pe lună 6 lei
158.0000

158 lei 126 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a XI-a. Stiinte - Mohan - A. Ghita, A.-M.

Manual Clasa a XI-a. Stiinte - Mohan - A. Ghita, A.-M.


pe lună 5 lei
130.0000

130 lei 105 lei

Manual Clasa a XII-a. Franceza L1 -2014 - Dan Ion Nasta

Manual Clasa a XII-a. Franceza L1 -2014 - Dan Ion Nasta


pe lună 11 lei
317.0000

317 lei 244 lei

PROMO Saptamanii
Geografie IV. Manual, Pitila Mihailescu

Geografie IV. Manual, Pitila Mihailescu


pe lună 5 lei
149.0000

149 lei 119 lei

PROMO Saptamanii
Manual Cls. A XII-A - Fizica - O. Rusu, Octavian Rusu,

Manual Cls. A XII-A - Fizica - O. Rusu, Octavian Rusu,


pe lună 7 lei
214.0000

214 lei 167 lei

Aventuri matematice in egiptul antic cls. a II-a - Cons

Aventuri matematice in egiptul antic cls. a II-a - Cons


pe lună 7 lei
214.0000

214 lei 167 lei

Manual cls. A VIII-A. Limba si Literatura Romana 2020,

Manual cls. A VIII-A. Limba si Literatura Romana 2020,


pe lună 6 lei
158.0000

158 lei 126 lei

Manual Clasa a XII-a. Matematica - Gina Caba, Neculai I

Manual Clasa a XII-a. Matematica - Gina Caba, Neculai I


pe lună 6 lei
186.0000

186 lei 146 lei

36 de jetoane - Biologie - clasa a V-a

36 de jetoane - Biologie - clasa a V-a


pe lună 3 lei
75.0000

75 lei 63 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a X-a. Franceza L1 - Dan Ion Nasta

Manual Clasa a X-a. Franceza L1 - Dan Ion Nasta


pe lună 8 lei
224.0000

224 lei 174 lei

Memorator economie pentru liceu, Cecilia Ionescu

Memorator economie pentru liceu, Cecilia Ionescu


pe lună 3 lei
93.0000

93 lei 77 lei

Dictionarul biografic al literaturii romane (A-L)  (M-Z

Dictionarul biografic al literaturii romane (A-L) (M-Z


pe lună 71 lei
1716.0000

1 716 lei 1 499 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a XI-a. Franceza L2 - 2014 - Doina Groza,

Manual Clasa a XI-a. Franceza L2 - 2014 - Doina Groza,


pe lună 10 lei
298.0000

298 lei 230 lei

PROMO Saptamanii
Manual cls. A VIII-A. Religie cultul ortodox 2020, Cris

Manual cls. A VIII-A. Religie cultul ortodox 2020, Cris


pe lună 8 lei
224.0000

224 lei 174 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a XII-a. Limba si Literatura Romana - 2014

Manual Clasa a XII-a. Limba si Literatura Romana - 2014


pe lună 8 lei
224.0000

224 lei 174 lei

PROMO Saptamanii
Caiet Elev Cls. A V-A Informatica si Tic, Adrian Nita,

Caiet Elev Cls. A V-A Informatica si Tic, Adrian Nita,


pe lună 7 lei
196.0000

196 lei 153 lei

PROMO Saptamanii
Caiet Elev Cls. A V-A Istorie - Rotundu, Elvira Rotundu

Caiet Elev Cls. A V-A Istorie - Rotundu, Elvira Rotundu


pe lună 7 lei
196.0000

196 lei 153 lei

Manual Clasa a XI-a. Geografie - 2014 - Octavian Mandru

Manual Clasa a XI-a. Geografie - 2014 - Octavian Mandru


pe lună 6 lei
186.0000

186 lei 146 lei

Abecedar. Caiet de lucru, Petru Ghetoi

Abecedar. Caiet de lucru, Petru Ghetoi


pe lună 5 lei
130.0000

130 lei 105 lei

Manual Clasa a XII-a. Engleza L2 - Ecaterina Comisel, D

Manual Clasa a XII-a. Engleza L2 - Ecaterina Comisel, D


pe lună 5 lei
149.0000

149 lei 119 lei

Manual Clasa a XI-a. Stiinte - Erdeli

Manual Clasa a XI-a. Stiinte - Erdeli


pe lună 5 lei
130.0000

130 lei 105 lei

PROMO Saptamanii
Probleme de calcul matriceal, Florin Stanescu

Probleme de calcul matriceal, Florin Stanescu


pe lună 10 lei
279.0000

279 lei 216 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a XII-a. Informatica - Mioara Gheorghe, Mo

Manual Clasa a XII-a. Informatica - Mioara Gheorghe, Mo


pe lună 5 lei
130.0000

130 lei 105 lei

PROMO Saptamanii
Biroul Detectivilor Literari. Clasa I, Burlan Camelia,

Biroul Detectivilor Literari. Clasa I, Burlan Camelia,


pe lună 4 lei
102.0000

102 lei 84 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a X-a. Religie (Liceu + SAM) - Adrian Leme

Manual Clasa a X-a. Religie (Liceu + SAM) - Adrian Leme


pe lună 6 lei
168.0000

168 lei 132 lei

PROMO Saptamanii
Istet De Mic! Pregatirea Prescolarului. Toate Cunostint

Istet De Mic! Pregatirea Prescolarului. Toate Cunostint


pe lună 8 lei
242.0000

242 lei 188 lei

Probleme de colorare pentru pregatirea concursurilor de

Probleme de colorare pentru pregatirea concursurilor de


pe lună 6 lei
158.0000

158 lei 126 lei

Caiet Elev Cls. A V-A Limba Engleza L1, Simona Drula, C

Caiet Elev Cls. A V-A Limba Engleza L1, Simona Drula, C


pe lună 7 lei
196.0000

196 lei 153 lei

Algebraic phenomenon, Daniel Sitaru

Algebraic phenomenon, Daniel Sitaru


pe lună 8 lei
242.0000

242 lei 188 lei

PROMO Saptamanii
Caiet elev cls. A III-a sem. 2 religie cultul ortodox -

Caiet elev cls. A III-a sem. 2 religie cultul ortodox -


pe lună 3 lei
93.0000

93 lei 77 lei

Manual Clasa a XI-a. Engleza L1 - 2014 - Doina Milos, R

Manual Clasa a XI-a. Engleza L1 - 2014 - Doina Milos, R


pe lună 7 lei
196.0000

196 lei 153 lei

PROMO Saptamanii
Bac. Geografie, Ioan Abrudan, Sanda Bulgarean

Bac. Geografie, Ioan Abrudan, Sanda Bulgarean


pe lună 6 lei
186.0000

186 lei 146 lei

PROMO Saptamanii
Manual Clasa a XI-a. Religie - Lemeni - Adrian Lemeni,

Manual Clasa a XI-a. Religie - Lemeni - Adrian Lemeni,


pe lună 9 lei
251.0000

251 lei 195 lei

PROMO Saptamanii
Sinonime in povestire si in rime, Tatiana Tapalaga

Sinonime in povestire si in rime, Tatiana Tapalaga


pe lună 3 lei
93.0000

93 lei 77 lei

PROMO Saptamanii
Teste de istorie 2020 pentru admiterea la Academia de P

Teste de istorie 2020 pentru admiterea la Academia de P


pe lună 8 lei
224.0000

224 lei 174 lei

PROMO Saptamanii
Memorator de sociologie pentru liceu, Cecilia Ionescu

Memorator de sociologie pentru liceu, Cecilia Ionescu


pe lună 3 lei
75.0000

75 lei 63 lei

Psihopedagogie. Suporturi pentru formarea initiala si c

Psihopedagogie. Suporturi pentru formarea initiala si c


pe lună 12 lei
335.0000

335 lei 258 lei

Comunicare in limba romana. Clasa a II-a

Comunicare in limba romana. Clasa a II-a


pe lună 5 lei
149.0000

149 lei 119 lei

PROMO Saptamanii
All Right! Let`s Practise English. Workbook For 5Th And

All Right! Let`s Practise English. Workbook For 5Th And


pe lună 5 lei
149.0000

149 lei 119 lei

Comunicare in limba romana - Caiet de scriere clasa I -

Comunicare in limba romana - Caiet de scriere clasa I -


pe lună 5 lei
130.0000

130 lei 105 lei

Manual Cls. A XI-A - Informatica - M. Gheorghe, Mioara

Manual Cls. A XI-A - Informatica - M. Gheorghe, Mioara


pe lună 6 lei
168.0000

168 lei 132 lei

Mic Atlas Scolar Istoria Romaniei 2016 - Editie Revizui

Mic Atlas Scolar Istoria Romaniei 2016 - Editie Revizui


pe lună 7 lei
196.0000

196 lei 153 lei

Manual cls. A VIII-A. Consiliere si dezvoltare personal

Manual cls. A VIII-A. Consiliere si dezvoltare personal


pe lună 8 lei
224.0000

224 lei 174 lei

Elaborarea lucrarilor de licenta, disertatie si gradul

Elaborarea lucrarilor de licenta, disertatie si gradul


pe lună 11 lei
326.0000

326 lei 251 lei

PROMO Saptamanii
Bac. Sociologie, Cecilia Ionescu

Bac. Sociologie, Cecilia Ionescu


pe lună 7 lei
196.0000

196 lei 153 lei

PROMO Saptamanii
Manual Cls. A XI-A Matematica M1, Ion D. Ion, Eugen Cam

Manual Cls. A XI-A Matematica M1, Ion D. Ion, Eugen Cam


pe lună 8 lei
224.0000

224 lei 174 lei

Cu eleganta didactica spre performanta matematica. Ghid

Cu eleganta didactica spre performanta matematica. Ghid


pe lună 5 lei
149.0000

149 lei 119 lei

Limba si Literatura Romana. Clasa a XII-A - Standard -

Limba si Literatura Romana. Clasa a XII-A - Standard -


pe lună 8 lei
242.0000

242 lei 188 lei

PROMO Saptamanii
Biroul Detectivilor Literari. Clasa IV, Burlan Camelia,

Biroul Detectivilor Literari. Clasa IV, Burlan Camelia,


pe lună 5 lei
130.0000

130 lei 105 lei

178

Mijloace de predare. Mijloace si materiale didactice

Pentru a stapani o limba straina, elevii trebuie sa fie angajati in activitati care sunt caracteristice limbii; ar trebui sa auda limba vorbita, sa o vorbeasca, sa o citeasca si sa o scrie. Practicile la clasa care se limiteaza la prezentarea de catre profesor a materialului lingvistic (vocabular, gramatica) si la testarea cunostintelor elevilor nu pot oferi o invatare buna. Profesorul acopera „continutul” dar nu instruieste elevii. Majoritatea elevilor raman pasivi si lucreaza doar pentru a memora ceea ce subliniaza profesorul. Pentru a realiza o invatare eficienta la clasa in conditiile invatamantului secundar obligatoriu, profesorul trebuie sa foloseasca toate accesoriile pe care le are la dispozitie pentru a trezi interesul elevilor sai si a-l pastra pe tot parcursul lectiei, ceea ce este posibil doar daca elevii sunt implicati activ. in chiar procesul de invatare la clasa. Pentru a preda eficient o limba straina, profesorul are nevoie de mijloace didactice si materiale didactice. In ultimii ani au avut loc evolutii importante in acest domeniu. Ca urmare, exista o mare varietate de mijloace didactice si materiale didactice la dispozitia profesorului.

Ajutoare didactice. Prin mijloace didactice intelegem diverse dispozitive care pot ajuta profesorul de limbi straine sa prezinte elevilor sai materiale lingvistice si sa le fixeze in memoria lor; la testarea cunostintelor elevilor cu privire la cuvinte, fraze si elemente gramaticale, obiceiurile si abilitatile lor de utilizare.

Mijloacele didactice aflate la dispozitia profesorilor in scolile contemporane pot fi grupate in (1) ajutoare nemecanice si (2) ajutoare mecanice. Ajutoarele nemecanice sunt: o tabla, cel mai vechi ajutor din clasa; profesorul se intoarce la tabla ori de cate ori are nevoie sa scrie ceva in timp ce explica elevilor sai un material lingvistic nou, corecteaza greselile elevilor sau aranjeaza clasa sa lucreze la unele cuvinte si modele de propozitii etc.; tabla poate fi folosita si pentru desenul rapid pentru a furniza elevilor „obiecte” despre care sa vorbeasca; o placa de flanel (o tabla acoperita cu flanel sau alta tesatura moale pentru lipirea imaginilor pe suprafata sa), este folosita pentru crearea unor situatii vii care sa stimuleze limbajul oral al elevilor; profesorul poate face o placa de flanel intr-un atelier sau poate cumpara una dintr-un magazin specializat; utilizarea unei tabla de flanel cu decupaje pregatite de profesor sau elevi conduce la participarea activa la utilizarea limbii tinta, deoarece fiecare elev isi aduce contributia la elaborarea „o scena” pe tabla de flanel; o placa magnetica (o tabla care are proprietatile unui magnet, adica poate atrage carti speciale cu litere, cuvinte, fraze sau imagini pe ea) folosita in acelasi scop ca si o placa de flanel.

Ajutoarele mecanice sunt: ​​magnetofonele (obisnuit si cu doua cai); aceeasi banda poate fi redata de cate ori este necesar, magnetofonul cu doua piese permite elevului sa redea banda ascultand vocea vorbitorului si inregistrand-o pe a sa pe a doua piesa, cea de jos, fara a sterge prima piesa cu vocea vorbitorului, magnetofonul este considerat cel mai important ajutor in predarea si invatarea unei limbi straine; casetofon este, de asemenea, un echipament audio disponibil in fiecare scoala; recorderul este un supliment indispensabil pentru manualele contemporane si alte materiale didactice, deoarece sunt concepute pentru a fi utilizate cu inregistrarile de lunga durata care le insotesc; proiector utilizat pentru proiectarea ilustratiilor si fotografiilor; un proiector cu benzi de film care poate fi folosit intr-o camera partial intunecata; un retroproiector folosit pentru proiectarea unui tabel, a unei scheme, a unei diagrame, a unui plan, a unei harti sau a unui text pe care toata lumea sa-l vada pe un ecran; televiziune ar face posibila demonstrarea limbii in situatii cotidiene din ce in ce mai variate; elevii sunt invitati sa priveasca, sa asculte si sa vorbeasca; sunt difuzate programe de televiziune si radio, dar nu este intotdeauna usor pentru profesorii care folosesc aceste programe sa-si sincronizeze timpul de lectie cu timpul transmisiilor de televiziune sau radio; un laborator de limbi straine, aceasta este o sala de clasa speciala conceputa pentru invatarea limbilor straine. Este dotat cu standuri sau cabine individuale private sau semiprivate. Acestea sunt conectate cu o retea de cablaje audio, al carei centru nervos este consola de monitorizare care are o placa de comutare si casete de casete, facand posibila redarea casetelor si trimiterea programului catre toate sau orice combinatie de cabine. Profesorul de la consola de monitorizare poate asculta sau poate avea o conversatie bidirectionala cu orice elev.

Tipuri de mijloace didactice

Se spune ca predarea inseamna un sfert pregatire si trei patrime teatru. Mijloacele de predare actioneaza ca elemente de recuzita care adauga mai mult sens orelor. Ce sunt mijloacele didactice? Sunt instrumente folosite de profesor pentru a explica conceptele cursantilor.

Profesorii fac diferite eforturi pentru a se asigura ca invatarea este eficienta. Elevii trebuie sa inteleaga conceptele in cel mai bun mod posibil. Mijloacele de predare pot fi videoclipuri, modele de lucru, prezentari si altele asemenea. Profesorii folosesc mijloacele didactice in sala de clasa pentru a face orele mai interesante si mai eficiente.

Exista diferite tipuri de mijloace de predare, cum ar fi mijloace vizuale, audio, audiovizuale si altele asemenea. Progresul tehnologiei le-a oferit profesorilor o mare varietate de optiuni din care sa aleaga. In acest blog, vom discuta despre tipurile de mijloace didactice si despre importanta mijloacelor de predare.

Fara alte prelungiri, sa aprofundam subiectul.

Capitolul IV Mijloace si materiale didactice

Pentru a stapani o limba straina, elevii trebuie sa fie angajati in activitati care sunt caracteristice limbii; ar trebui sa auda limba vorbita, sa o vorbeasca, sa o citeasca si sa o scrie. Practicile de clasa care se limiteaza la prezentarea de catre profesor a materialului lingvistic (vocabular, gramatica) si testarea cunostintelor elevilor nu pot oferi o buna invatare. Profesorul acopera „continutul” dar nu instruieste elevii. Majoritatea elevilor raman pasivi si lucreaza doar pentru a memora ceea ce subliniaza profesorul. Nu putem decat sa fim de acord cu urmatoarele cuvinte: „. Majoritatea schimbarilor pe care am ajuns sa le consideram „invatare la clasa” pot sa nu apara de obicei in prezenta unui profesor. studiaza formele majore ale oricarei invatari prevazute.” Nici profesorul nu poate asigura elevilor sa invete o limba straina daca foloseste doar un manual, o bucata de creta si o tabla.

Pentru a realiza o invatare eficienta la clasa in conditiile invatamantului secundar obligatoriu, profesorul trebuie sa foloseasca toate accesoriile pe care le are la dispozitie pentru a trezi interesul elevilor sai si a-l pastra pe tot parcursul lectiei, ceea ce este posibil doar daca elevii sunt implicati activ. in chiar procesul de invatare la clasa.

Pentru a preda eficient o limba straina, profesorul are nevoie de mijloace didactice si materiale didactice.

In ultimii ani au avut loc evolutii importante in acest domeniu. Ca urmare, exista o mare varietate de mijloace didactice si materiale didactice la dispozitia profesorului.

Prin mijloace didactice intelegem diverse dispozitive care pot ajuta profesorul de limbi straine sa prezinte elevilor sai materiale lingvistice si sa le fixeze in memoria lor; la testarea cunostintelor elevilor cu privire la cuvinte, fraze si elemente gramaticale, obiceiurile si abilitatile lor in utilizarea acestora.

Mijloacele didactice aflate la dispozitia cadrelor didactice in scolile contemporane pot fi grupate in (1) ajutoare nemecanice si (2) ajutoare mecanice.

o tabla, cel mai vechi ajutor din clasa; profesorul se intoarce la tabla ori de cate ori are nevoie sa scrie ceva in timp ce explica elevilor sai un material lingvistic nou, corecteaza greselile elevilor sau aranjeaza clasa sa lucreze la unele cuvinte si modele de propozitii etc.; tabla poate fi folosita si pentru desenul rapid pentru a furniza elevilor „obiecte” despre care sa vorbeasca;

o tabla de flanel (o tabla acoperita cu flanel sau alta tesatura moale pentru lipirea imaginilor pe suprafata sa), este folosita pentru crearea unor situatii vii care sa stimuleze limbajul oral al elevilor; profesorul poate face o placa de flanel intr-un atelier sau poate cumpara una dintr-un magazin specializat; utilizarea unei tabla de flanel cu decupaje pregatite de profesor sau elevi conduce la participarea activa la utilizarea limbii tinta, deoarece fiecare elev isi aduce contributia la elaborarea „o scena” pe tabla de flanel;

o placa cu magnet (o tabla care are proprietatile unui magnet, adica poate atrage cartonase speciale cu litere, cuvinte, fraze sau imagini pe ea) folosita in acelasi scop ca si o placa de flanel;

Tema: Mijloace si materiale didactice

Pentru a realiza o invatare eficienta la clasa in conditiile invatamantului secundar obligatoriu, profesorul trebuie sa foloseasca toate accesoriile pe care le are la dispozitie pentru a trezi interesul elevilor sai si a-l pastra pe tot parcursul lectiei, ceea ce este posibil doar daca elevii sunt implicati activ. in chiar procesul de invatare la clasa.

Pentru a preda eficient o limba straina, profesorul are nevoie de mijloace didactice si materiale didactice. In ultimii ani au avut loc evolutii importante in acest domeniu. Ca urmare, exista o mare varietate de mijloace didactice si materiale didactice la dispozitia profesorului.

Mijloace de predare.

Prin mijloace didactice intelegem diverse dispozitive care pot ajuta profesorul de limbi straine sa prezinte elevilor sai materiale lingvistice si sa-l fixeze in memoria lor, sa testeze cunostintele elevilor despre cuvinte, fraze si elemente gramaticale, obiceiurile si abilitatile lor de utilizare. . Mijloacele didactice aflate la dispozitia cadrelor didactice din scolile contemporane pot fi grupate in:

Ajutoare nemecanicesunt: ​​o tabla este poate cea mai utila dintre mijloacele vizuale si majoritatea profesorilor s-ar simti loviti intr-o clasa care nu avea una. Este cel mai vechi ajutor din clasa; profesorul se intoarce la tabla ori de cate ori are nevoie sa scrie ceva in timp ce le explica elevilor sai un material lingvistic nou,

corectarea greselilor elevilor sau aranjarea clasei pentru a lucra la unele cuvinte si modele de propozitii etc.; tabla poate fi folosita si pentru desenul rapid pentru a furniza elevilor „obiecte” despre care sa vorbeasca; Din pacate, multi profesori nu folosesc pe deplin tabla sau o folosesc prost. Cateva indicii:

1) Intoarceti-va catre elevi in timp ce scrieti si intoarceti-va des pentru a le infrunta.

2) intreaba-i ce cred ei ca va fi aceasta imagine a cuvantului

3) Fa-i sa citeasca lucrurile pe masura ce le scrii

4) Cere-le sa scrie cuvintele dificile pentru tine

Cand scrieti, incercati sa stati in dreapta tablei asa cum o vad elevii.

al treilea desen, spunand ca ei nu pot deseneaza, adesea fara sa fi incercat vreodata. Cu toate acestea, figurile simple nu depasesc nici macar cel mai deznadajduit artist si, cu putina practica, fiecare profesor poate invata suficient pentru a desena imagini simple pentru exercitii sau compozitii de imagini. Tabla este probabil cel mai util ajutor vizual disponibil pentru a fi folosit, dar lectiile noastre pot fi insufletite enorm daca avem alte ajutoare la dispozitie.

O placa de flanel(o placa acoperita cu flanel sau alta tesatura moale pentru a lipi imagini pe suprafata sa).Este folosit pentru a crea situatii vii care sa stimuleze limbajul oral al elevilor; profesorul poate avea o placa de flanel realizata intr-un atelier sau de catre unul intr-un magazin specializat; utilizarea unei tabla de flanel cu decupaje pregatite de profesor sau de elevi conduce la participarea activa la utilizarea limbii tinta, deoarece fiecare elev isi aduce propria contributie la elaborarea „o scena” pe tabla de flanel;

Mijloace de predare si materiale didactice: instrumente pentru profesori si elevi

Psihologi, designeri, educatori si multi profesori din intreaga lume lucreaza la imbunatatirea calitatii educatiei, deoarece multe depind de educatia unei intregi generatii. Resursele pe care un profesor le foloseste in timp ce preda joaca un rol in modul in care invata elevii. Motivatia, stimularea, retinerea, interesul, invatarea actionabila etc. pot varia in functie de modul in care are loc actul de predare.

In acest articol, voi aborda modul in care profesorii de maine pot folosi interactiunile digitale si tehnologia pentru a facilita invatarea. In mod traditional vorbim despre mijloace didactice si materiale didactice.

Daca doriti sa stiti DE CE acestea ajuta la invatare, puteti citi acest articol despre psihologie si neurostiinta in spatele.

Care sunt diferitele tipuri de mijloace didactice

Elevii se pot plictisi stand intr-o clasa ore in sir. Mijloacele de predare pot oferi o pauza binevenita pentru studentii care au stat o vreme si asculta o prelegere a instructorului in fata salii. Educatorii pot folosi diverse materiale didactice, pe langa manuale, pentru a starni interesul elevilor si pentru a demonstra cum functioneaza lucrurile. Ajutoare vizuale, cum ar fi table albe sau table, diagrame, harti, carduri flash si calendare sunt utilizate in mod obisnuit. De fapt, de aici incepe totul. Un copil care invata sa scrie va invata sa citeasca si de acolo, poate fi provocat sa absoarba mai multe informatii academice.Module sau fise de lucru de matematica pot fi atribuite studentilor pentru a le permite sa exerseze disciplina nu doar in a raspunde la intrebari, ci si in a face acest lucru cu sarguinta pentru a respecta termenele limita. Instrumente de prezentare. precum panourile de buletin, echipamente audiovizuale si retroproiectoarele sunt, de asemenea, utilizate frecvent impreuna cu afisajele multimedia si computerele.

Cardurile flash sunt o modalitate eficienta de a preda diverse materii. Aceste materiale didactice populare sunt disponibile pentru multe domenii, cum ar fi ortografie, geografie si aritmetica, iar profesorul sau parintele pot crea, de asemenea, carduri flash personalizate, orientate catre un anumit subiect sau copil. Copiii care invata vizual vor beneficia cel mai mult de pe urma utilizarii cardurilor flash, dar cei care invata auditivi vor beneficia si daca informatiile prezentate pe carduri sunt citite cu voce tare.

Un indicator este un material didactic folosit in multe sali de clasa. Este folosit pentru a indica elemente precum cuvinte scrise pe o tabla sau caracteristici pe o harta. Indicatorul traditional este o bagheta lunga si slaba. Indicatoarele laser, care sunt folosite pentru a straluci un fascicul de lumina asupra caracteristicii pe care instructorul doreste sa o evidentieze, devin din ce in ce mai frecvente. Luminile din indicatoarele laser sunt disponibile in diferite culori, iar unele pot chiar afisa diverse modele, cum ar fi flori, fluturi si animale.

Calculatoarele au devenit mijloace de predare populare, dar retroproiectoarele au inca un loc in sala de clasa. O folie transparenta este plasata pe sticla si informatiile despre transparenta sunt proiectate pe un ecran. Un instructor poate scrie informatiile direct pe transparenta. Transparenta poate fi, de asemenea, introdusa intr-o imprimanta laser, astfel incat informatiile sa poata fi transferate pe folie transparenta de la un computer.

Unele materiale didactice sunt destinate unei discipline specifice. De exemplu, un tutore online bun va folosi mijloace vizuale pentru subiectele care necesita imagini pentru a avea sens. Ei pot folosi, de asemenea, tehnologia pentru studentii care sunt competenti in ele.De exemplu, simulatoare de conducere au fost dezvoltate pentru a fi utilizate in orele de educatie pentru soferi. Elevul sta intr-un modul care are un volan, pedala de acceleratie si pedala de frana si urmareste un film din perspectiva unui sofer. El sau ea reactioneaza la evenimentele care au loc pe ecran apasand acceleratia sau frana si rotind volanul. Simulatorul de conducere inregistreaza toate actiunile elevilor pentru ca profesorul sa le revizuiasca ulterior impreuna cu elevul.

Mijloace de predare in salile de clasa – atat cele traditionale, cat si cele moderne


Acest articol trateaza mijloacele didactice atat cele traditionale, cat si cele moderne folosite in scolile noastre. Dupa definirea mijloacelor de predare, articolul continua sa descrie diverse mijloace de predare traditionale care au continuat sa joace un rol important in metodele de predare din scoli si pana in prezent. Articolul discuta apoi diferitele mijloace de predare moderne disponibile pe piata astazi. Autorul concluzioneaza ca scolile ar trebui sa foloseasca cel mai bine atat mijloacele didactice traditionale, cat si cele moderne.

Ce sunt mijloacele didactice

Inainte de a continua discutia cu privire la subiectul nostru al mijloacelor didactice, fie ca sunt traditionale sau moderne, ar trebui mai intai sa aflam o definitie simpla pentru ca profanul sa inteleaga ce sunt mijloacele didactice. Deci, intr-o maniera foarte simplista, putem defini mijloacele didactice ca instrumente pe care profesorii sau tutorii sau oricine este implicat in domeniul predarii, inclusiv asistentii de laborator din laboratoarele de stiinte ale scolilor, pentru a ajuta cursantii intr-un mod care sa le faca usor. sa inteleaga si sa inteleaga ceea ce li se invata. Mijloacele de predare pot imbunatati abilitatile de citire, scriere si vorbire ale elevilor. Intr-un mod usor ilustrativ, mijloacele didactice pot consolida orice idei, fapte sau abilitati au fost deja invatate de catre elevi.Mijloacele didactice prietenoase si interactive ajuta la eliminarea anxietatii, fricii, plictiselii sau a oricarui alt sentiment complex pe care elevii le pot dezvolta in timp ce invata subiectele de studiu. Mijloace de predare moderne sunt de mare ajutor in acest sens, deoarece folosesc metoda modului de joc si fac ca predarea sa fie ca si a juca unele jocuri, mai ales in cazul elevilor foarte tineri. Utilizarea graficelor, audio si vizuale in mijloacele moderne de instruire le face foarte impresionante, deoarece lasa o imagine a lectiilor in mintea studentilor.

Ce sunt mijloacele didactice traditionale

Sa discutam mai intai cateva mijloace de predare importante si metode de predare pe care le folosim si le folosim inca in multe dintre scolile noastre. Obisnuitul mijloace didactice traditionale sunt table negre, manuale, diagrame, imagini, postere, harti, atlase, globuri, carduri flash, carduri flip, fise de lucru, aparate si materiale de laborator de stiinte, modele, cuvinte incrucisate, chestionare, povestiri, dramatizare, piese de teatru intr-un act, dictionare, enciclopedii , carti de referinta, jucarii de invatare si abac. Sa aflam unul cate unul despre aceste materiale didactice.

Tabla si creta

• Tabla este unul dintre mijloacele didactice foarte vechi si cele mai utilizate in scoli, impreuna cu manualele. Recent, tablele au fost schimbate in table verzi, dar functia de baza a tablei ramane aceeasi, indiferent de culoarea pe care i-o poate denumi. Chiar si materialul folosit pentru fabricarea tablelor este schimbat de la lemnul obisnuit la cele mai sofisticate materiale din plastic, fibre si sticla de astazi. In unele sali de clasa, tablele sunt realizate in permanenta din ciment si mortar. Dar functiile tuturor acestora sunt aceleasi. Tabla a fost instrumentul cel mai la indemana si util al unui profesor in clasa. Profesorul trebuie sa ia o creta alba pentru a descrie lucrurile de pe tabla sau pentru a scrie pe ea notele de lectie pentru ca copiii sa le copieze. Bucatile colorate de creta sunt, de asemenea, folosite pentru a sublinia partile importante ale lectiei.In timpul selectarii profesorilor, selectionarii se asteapta de la profesorii probabili sa foloseasca la maximum tabla pe care o numesc lucru la tabla sau lucru B/B.

Tipuri de mijloace didactice

Predarea este o meserie provocatoare, indiferent daca sunteti responsabil de o sala de clasa traditionala de scoala publica sau indrumati un singur copil intr-o limba. Din fericire, exista multe ajutoare si accesorii disponibile pentru a usura munca. Desi unele costa bani, altele sunt disponibile gratuit sau usor fabricate din articole de uz casnic sau pe computer.

Explorati acest articol

Fisele de lucru sunt materiale pe care elevii le completeaza pentru a-si exersa abilitatile. Ele ofera studentilor sansa de a repeta in continuare fara a lua atentia profesorului cu norma intreaga. In timp ce toti elevii isi completeaza fisele de lucru, profesorul se poate concentra pe elevii individuali care au nevoie de cel mai mult ajutor. Fisele de lucru sunt, de asemenea, o forma comuna de teme pentru acasa. Performanta unui student pe foile de lucru poate fi, de asemenea, utilizata pentru a evalua progresul elevului pe acel subiect anume.

Manuale: Avantaje si Dezavantaje

Una dintre cele mai comune resurse in clasa este manualul; aflati avantajele si dezavantajele acestui instrument, plus modalitati de a integra alte resurse in predarea dvs. Profesorii noi vor gasi aceasta resursa deosebit de valoroasa. Include sugestii, cum ar fi folosirea manualului ca ghid pentru elevi, completarea manualului cu lecturi externe si multe altele.

Pe masura ce vizitati salile de clasa, probabil veti observa ca majoritatea, daca nu toate, dintre aceste sali de clasa folosesc o serie standard de manuale. Motivele pentru aceasta sunt multe, in functie de designul si focalizarea curriculum-ului, mandatele administratiei si/sau nivelul de expertiza din partea profesorilor de la clasa.

Jabberwocky

A manual este o colectie de cunostinte, concepte si principii ale unui subiect sau curs selectat.De obicei, este scris de unul sau mai multi profesori, profesori de colegiu sau experti in educatie care sunt autoritati intr-un anumit domeniu. Majoritatea manualelor sunt insotite de ghiduri ale profesorilor, care va ofera materiale didactice suplimentare, idei si activitati de utilizat pe tot parcursul anului universitar.

Manualele va ofera mai multe avantaje in sala de clasa:

Manualele sunt utile in special pentru profesorii incepatori. Materialul care trebuie acoperit si designul fiecarei lectii sunt descrise cu atentie in detaliu.

Manualele ofera unitati de lucru organizate. Un manual va ofera toate planurile si lectiile de care aveti nevoie pentru a acoperi un subiect in detaliu.

O serie de manuale va ofera o prezentare echilibrata, cronologica a informatiilor.

Manualele sunt o secventa detaliata de proceduri de predare care va spun ce sa faceti si cand sa o faceti. Nu exista surprize – totul este explicat cu atentie.

Manualele ofera administratorilor si profesorilor un program complet. Seria se bazeaza de obicei pe cele mai recente strategii de cercetare si predare.

Manualele bune sunt instrumente didactice excelente. Sunt o resursa atat pentru profesori, cat si pentru elevi.

Alarma de incendiu

Este posibil ca unele manuale sa nu trezeasca interesul studentilor. Nu este neobisnuit ca studentii sa respinga manualele pur si simplu din cauza a ceea ce sunt - compendii de mase mari de date pentru mase mari de studenti. Elevilor le poate fi greu sa inteleaga relevanta atat de multe date pentru viata lor personala.

Care sunt tipurile de mijloace didactice

Educatia este o parte integranta a societatii. Toata lumea trebuie sa obtina o educatie si a preda studentilor nu este o profesie usoara si nici macar sa obtina cunostinte nu este usor asa cum pare. Deci, mijloacele didactice sunt necesare astazi. Promoveaza elevii sa invete si sa-i implice in invatare in diferite moduri captivante. Sensul mijloacelor didactice este un instrument care ajuta la intelegerea ambelor.

De ani de zile, doar structura textuala a fost urmata pentru a preda, dar acum sunt disponibile diferite tipuri de suporturi didactice, cum ar fi audio video si altele.

Aceste tipuri diferite de suporturi didactice necesita instrumente diferite, cum ar fi computere si laptopuri, pentru a stabili o interactiune eficienta cu elevii.

Aceste mijloace didactice ajuta la o invatare mai rapida, imbunatatesc interactiunea elevi-profesori, ii fac pe elevi sa se implice activ etc. Importanta mijloacelor didactice este mare, deoarece combina atat materialul textual cu materialul vizual, audio si videoclipurile pentru a preda elevii si imbunatateste procesul de invatare. experienta elevilor si experienta didactica a profesorilor. Elevii tind sa invete rapid atunci cand sunt predati cu reprezentare vizuala.

Exista multe tipuri de ajutoare educationale de predare disponibile, dar numai un profesor trebuie sa decida, cu abilitatile sale, care instrument va functiona pentru elevii lor.

Hai sa vorbim! magazinul

De ce la noi e mai ieftin? Nu platim chirii scumpe pe strazi centrale si mall-uri. Nu investim in publicitate scumpa pe TV, radio si panouri stradale. Importam direct de la distribuitori din Europa si Asia.