Tantra iluminata - Filosofia, istoria si practica , Christopher D. Wallis
Tantra iluminata” este un adevarat manual pentru cautatorul secolului al XXI-lea, continand informatii destinate mai multor niveluri de intelegere, atat despre istoria si filosofia tantrei, cat si despre practicile sivaismul non-dualist (sistemul ei cel mai inalt). Indiferent de interesul pe care cititorul l-ar avea legat de tantra – obtinerea unei viziuni corecte despre acest sistem, completarea cunoasterii legate de teoria sau practica tantrica etc. –, el va gasi in aceasta carte, scrisa intr-un ton accesibil, o indrumare competenta.
„O, Zeita! Suprema este natura ta, care este fara forma, asumandu-si totusi forma celor trei lumi. Ea precede toate limitarile, este imposibil de inteles prin categoriile dualiste cum ar fi «existent» si «nonexistent» si poate fi atinsa doar prin cea mai pura constiinta.”
Kalika stotra
„Libertatea ultima nu este o experienta sau o stare a mintii. Ea nu poate fi astfel, pentru ca nicio experienta sau stare a mintii nu este permanenta. O experienta – oricat de deosebita si minunata ar fi – nu poate fi scopul caii spirituale, intrucat, imediat ce a disparut, o doriti din nou, deci nu sunteti liberi, iar libertatea radicala este scopul declarat al intregului sistem yoga.”
Christopher Wallis
„Fie ca eu sa aspir la eliberare prin adorarea Ta, fara sa renunt la experiente si la lume si fara a cauta puterea de a domina, ci doar imbatandu-ma de nectarul abundent al devotiunii.”
Siva stotravali
„Daca examinam literatura tantrica sivaita in ansamblu, vom vedea ca sexul in sine este practic absent ca subiect. […] In sursele originare tantrice gasim tehnici pentru a lucra cu energia sexuala si a o folosi pentru a trezi kundalini, dar nu gasim absolut nicio tehnica fizica ce vizeaza prelungirea orgasmului etc. Desi ritualul sexual tantric exista in traditia sivaita, el a fost transmis doar intr-un singur text din cateva sute si el este desemnat acolo ca o doctrina secreta si esoterica destinata celor foarte putini la numar.”
Christopher Wallis